Kaffe

StineH

Elsker forumet
Nå som dere har fått positiv test, har dere sluttet å drikke kaffe?

Jeg er ingen stordrikker, men nyter gjerne 1-2 kopper om dagen. Er VELDIG glad i energidrikker, og disse har jeg naturligvis kuttet ut. Snuser også, noe jeg selvfølgelig også har kuttet ut..

Men så var det denne kaffen da.. Har lest at jo mindre koffein, jo bedre, men kjenner at behovet for litt kaffe absolutt er der når jeg har kuttet det meste andre - Så hva gjør dere? Drikker dere som vanlig? Med begrensninger? Eller ikke i det hele tatt?

Jeg har kutta ut, kaffe, te, cola, mest mulig sukker og salte chips ol. Men jeg er overvektig å ønsker å være sundest mulig disse mndene :)

1-2 kopper er det jeg også pleier å ligge på, men drikker egentlig bare åå jobb og i selskap. Prøver å nøye meg med én kopp, hvis jeg tar to så tar jeg en om morgenen og en utpå dagen. For det står jo at 1-2 skal være greit, men jeg skulle gjerne latt helt være, kjenner jeg, siden koffein er linket mot sa.

Jeg elsker energidrikker og drikker kanskje 1-2 kopper for dag. Men siden jeg har fått positiv test så har jeg sluttet helt, har hørt at intill 2 kopper for dagen er Ok, men leste noe om at koffein økte faren for SA kraftig, så da får jeg bare klare meg fint uten :p

Jeg drikker en kopp når jeg er på jobb. Jobber som lærer så kaffe er obligatorisk :D

Jeg holder meg helt unna, hvertfall frem til uke 12 :) så får jeg se om jeg vil begynne med det igjen da!

Drakk vanligvis en kopp om dagen før, og i begynnelsen fortsatte jeg med det. Den siste uka (6 uker i dag) har jeg fått helt fullstendig avsmak, så nå drikker jeg det ikke lenger.

Grensen som er satt av helsedirektoratet er at de ikke anbefaller å drikke mer koffein en 200 milligram hver dag. Dette tilsvarer to kopper kaffe.
Hvis du ser på energidrinkene er det mindre koffein i disse, så da kan du i teorien drikke litt flere av de. I norge er vel det normale at disse inneholder 30 milligram koffein. Men så er det mange som prøver å begrense sukker inntaket sitt litt så da må en igjen se ann hvor mye sukker det er i disse.

Godt det er flere enn meg som holder på en kopp eller to om dagen.
Jeg kjenner på at inntak av koffein kan være med på å øke risikoen for SA, så kanskje jeg slutter helt...

Drikker bare energidrikker uten sukker, så sukkerinntaket er jeg ikke bekymret for - men kjenner suget etter koffein! Spesielt nå som jeg er så trøtt og sover så dårlig også..

Drikke rikke akffe, men er overvektig og prøve rog tenke på hva jeg spise rog drikker generelt:)

Jeg har fått helt avsmak på kaffe men hender jeg må ta en kopp på jobb hvis øynene blir for tunge :p

Nå som dere har fått positiv test, har dere sluttet å drikke kaffe?

Jeg er ingen stordrikker, men nyter gjerne 1-2 kopper om dagen. Er VELDIG glad i energidrikker, og disse har jeg naturligvis kuttet ut. Snuser også, noe jeg selvfølgelig også har kuttet ut..

Men så var det denne kaffen da.. Har lest at jo mindre koffein, jo bedre, men kjenner at behovet for litt kaffe absolutt er der når jeg har kuttet det meste andre - Så hva gjør dere? Drikker dere som vanlig? Med begrensninger? Eller ikke i det hele tatt?
Jeg drikker kaffe, men nå har jeg og vært en stor tilhenger av både kaffe og energi drikk... Jeg er allerede begynt å plages med halsbrann så klarer nesten ikke drikke kaffe. Men drikker iallefall 1-2 kopper. Det tenker jeg må gå greit da? :angelic:

Jeg tenker at dere som får avsmak for kaffe er heldige, jeg har bare så SINNSYKT lyst på kaffe hele dagen -,-
Tørr liksom ikke å drikke kaffe, tilfelle det skulle trigge en abort.

Drikker ikke stort med kaffe, men min store last er pepsi max:arghh:

Godt jeg ikke er alene i koffeinavhengigheten. I dag stod vesla opp kvart på seks også, og jeg sovnet ikke før nærmere 2 fordi jeg bare lå å vridde meg. Hadde ikke smakt med en kaffe da nei... -,-

Er avhengig av kaffi og energidrikk.
Kunne drikke 2-3 bokser hver dag å i tillegg 4-6 kopper kaffi. Samtidig så jeg røykte mye.
Nå drikker jeg 1-2 kopper blandet med melk. Sånn jeg får i meg mindre koffein.

Røyk har jeg ikke helt klart å slutte med. Men er på god vei. Før jeg fant ut at jeg var gravid røykte jeg nærmest 20 røyk om dagen. Å nå er jeg nede i 5. Må ha til kaffi å etter mat. Men satser på at jeg klarer å slutte innen noen dagen.

Kunne drikke 2-3 bokser hver dag å i tillegg 4-6 kopper kaffi. Samtidig så jeg røykte mye.

Røyk har jeg ikke helt klart å slutte med. Men er på god vei. Før jeg fant ut at jeg var gravid røykte jeg nærmest 20 røyk om dagen. Å nå er jeg nede i 5. Må ha til kaffi å etter mat. Men satser på at jeg klarer å slutte innen noen dagen.
Bra jobb med røyken da :)
Røyka rundt 10 om dagen og er nede på rundt 5.

Jeg prøver også å drikke kaffe med mer melk og holde meg til MAKS 2 kopper om dagen. Har gått fint de siste dagene, men jeg kjenner suget.

Holder samtidig på å slutte å snuse, dvs at jeg har kuttet tvert - men suget er fremdeles der til de grader.

Jeg drikker sjeldent kaffe ellers, men har jeg lyst på så unner jeg meg en eller to kopper i løpet av dagen.

Back
Topp