Kaffe......

hbs

Blir kjent med forumet
Hei,
Jeg er ganske trøtt og sliten om dagen og føler kroppen min trenger kaffe..
Forrige gang jeg gikk gravid kunne jeg ikke fordra kaffe, så da hadde jeg ikke det problemet.
Hvor mye kaffe er greit for den lille spiren at jeg drikker, noen som vet? :)
 
Maks 2 kopper, evt mindre hvis du drikker te eller cola også.

Her har kroppen sagt stopp til kaffe helt av seg selv, merkelig! Tar en liten kopp te hver dag, bare for å holde hodepinen litt unna :-)
 
Men hvorfor skal man da ikke drikke red bull? Har så lyst på, og trenger, men tørr ikke. I en red bull er der ca 32mg/100ml koffein, og i en kopp kaffe er der 80mg koffein.. så da burde vel kaffi vær med farlig?
 
1-2 kopper. En skal være forsiktighet kaffe, te, cola og andre drikker som inneholder koffein.

Selv blir kroppen min superstressa om den får kaffe. Den sier i fra. Sist sa den ikke fra så kraftig og jeg tok meg gjerne en kopp kaffe.
 
Eg drikker nok mer enn anbefalt! 2 kopper morgen, 1 midt på dagen og 1 kveld. Drikker ikkje cola feks og ikkje mykje te. Har ikkje dårlig samvittighet pga kaffen altså...
 
  • Liker
Reactions: hbs
Men hvorfor skal man da ikke drikke red bull? Har så lyst på, og trenger, men tørr ikke. I en red bull er der ca 32mg/100ml koffein, og i en kopp kaffe er der 80mg koffein.. så da burde vel kaffi vær med farlig?
Men hvorfor skal man da ikke drikke red bull? Har så lyst på, og trenger, men tørr ikke. I en red bull er der ca 32mg/100ml koffein, og i en kopp kaffe er der 80mg koffein.. så da burde vel kaffi vær med farlig?

Det ene er vel ikke farligere enn det andre, men det er den totale koffeinmengden man bør prøve å begrense.

EDIT: Altså, jeg finner ikke noe sted det står at Redbull er helt nei. Men det inneholder koffein. I tillegg inneholder det vel ganske mye sukker, og sukkerholdige drikker bør man jo sånn generelt begrense :-)
 
Kaffe er jo en naturlig drikk, mens redbull er rent syntetisk.. Mulig at det er andre stoffer enn koffein som ikke er anbefalt for gravide i redbull.
 
Det ene er vel ikke farligere enn det andre, men det er den totale koffeinmengden man bør prøve å begrense.

EDIT: Altså, jeg finner ikke noe sted det står at Redbull er helt nei. Men det inneholder koffein. I tillegg inneholder det vel ganske mye sukker, og sukkerholdige drikker bør man jo sånn generelt begrense :-)


Skjønner, men sukkerfri red bull da?,heheh.. desperat etter en måte å få litt red bull hahaha .. får bare glede meg til senere:p
 
Skjønner, men sukkerfri red bull da?,heheh.. desperat etter en måte å få litt red bull hahaha .. får bare glede meg til senere:p

Tror nok ikke en liten boks redbull er så farlig. men det er jo bare sukker, og man skal vel ikke ha i seg så alt for mye sukker?
 
Skjønner, men sukkerfri red bull da?,heheh.. desperat etter en måte å få litt red bull hahaha .. får bare glede meg til senere:p
Edit; kroppen reagerer vel likt på "falskt" sukker som vanlig sukker? Jeg aner ikke :p heh
 
Haha jeg vet ikke. .. får klare meg uten, trenger ikke risikere alt for en stakkars liten red bull tørste:p
 
Back
Topp