Kaffe?

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Drikker dere kaffe som normalt under svangerskapet?
Selv har jeg begynt å drikke koffeinfri, men den hjelper ikke på trøttheten :p

Innimellom drikker jeg normal kaffe da, men begrenser det til maks 2 kopper pr dag :)
 
Jepp, akkurat like stort inntak som normalt.

Ettersom jeg ikke frivillig inntar kaffi (eller cola) i det hele tatt, så kan jeg trygt fortsette med mitt null-forbruk.


Men for dem som faktisk drikker en del, er det vikig å begrense, ja
 
Drikker dere kaffe som normalt under svangerskapet?
Selv har jeg begynt å drikke koffeinfri, men den hjelper ikke på trøttheten :p

Innimellom drikker jeg normal kaffe da, men begrenser det til maks 2 kopper pr dag :)
¨
Jeg har ikke lyst på kaffe, har prøvd å drikke koffeinfri men det er ikke godt. Og normalt drikker jeg i hvertfall 5 kopper pr dag.....;)
 
Jeg drikker ikke kaffe, mem jeg har hatt en svakehet for brusen tab-xtra. Men jeg kuttet ut all svart brus (pga koffeinen) og alle sukkerbrus når vi begynte å prøve. Var ikke lett. Hvis jeg drikker brus nå er d kullsyrevann. Da unngår jeg koffein :) man kan vel drikke litt hver dag, mn jeg prøver å holde meg helt unna :)
 
Liker ikke kaffe lenger:eek: smaker metall av d :/ så var lett Avvenning :p
 
Jeg begynner å lure på om en av lystene mine i denne graviditeten et kaffe ?? Har lyst på hele tiden.. Før hadde jeg normalt 7 kopper til dager. Nå har jeg ca 3 små kopper kaffe og 3 kopper koffein fri kaffe :)
 
Jeg begynner å lure på om en av lystene mine i denne graviditeten et kaffe ?? Har lyst på hele tiden.. Før hadde jeg normalt 7 kopper til dager. Nå har jeg ca 3 små kopper kaffe og 3 kopper koffein fri kaffe :)

I mitt første svangerskap for 11 år siden BEGYNTE jeg og drikke kaffe. Bare måtte ha det!
Før jeg ble gravid den gangen så likte jeg det ikke. Hehe :)
Så kan godt tenkes at en av lystene er kaffe for deg ja :)
 
Drikker ikke kaffe, men drakk cola zero. Det har jeg kuttet ut da jeg fant ut at jeg var gravid. Så skal plukke med meg litt cola zero koffeinfri brus på vei hjem fra Tyskland om 2 uker. Så har jeg litt av og til, til kos :)

Jeg vil ikke ta sjans på spontanabort pga at jeg drikker ting med koffein i.
 
Jeg drikker 2-3 kopper om dagen. Noen dager drikker jeg bare én kopp og drikker kun brus i helgene når mannen er hjemme. Kaffen hjelper ikke på trøttheten, det tror jeg ingenting gjør for tiden.
 
Etter 1.5 år med prøving og endelig gravid tør jeg ikke noe som helst som kan være negativt for fosteret. I allefall ikke i første trimester (selv om at jeg vet at under 200 mg koffein ikke er farlig så tør jeg ikke).
Dermed har jeg kuttet all koffein og alt tilsatt sukker (har PCOS). Så kan jeg senke skuldrene og heller innta litt etter UL i juni (om jeg tør).
Ekstrem?! I know! Trøtt? Oh yes! ;)
 
Nei ikke som vanlig nei. Men ca 3 kopper om dagen er jeg kommet ned i nå.
Smaker den koffeinfri kaffen greit?
 
Det er ikke så lett for meg, må jeg innrømme. Jeg elsker både kaffe og pepsi max! Nå som jeg hveken kan snuse, eller røyke er det trippelt at jeg må holde meg unna mine favoritt brygg. Jeg begrenser meg, men ikke med et smil! :p
 
Jeg drikke en del kaffe til daglig.. Men nå etter at spiren kom så tørr jeg ikke.. Jeg takker heller jatakk til brus, og neitakk til kaffe... Men blir det nå et uventet kaffeslabberas, så tar jeg jo en kopp.. En liten en ;)
 
Nå har jeg kjøpt koffeinfri kaffe, den smaker litt mindre enn vanlig. Men skal nok bli vant til det.

Ja det er sant! Men du blir vant til det. Hvilken en tok du?
Jeg serverte koffeinfrikaffe når jeg hadde besøk her forleden, - Ingen som merket at det IKKE var koffeinfri liksom :p Men, det er nok en vanesak ;)
 
Ja det er sant! Men du blir vant til det. Hvilken en tok du?
Jeg serverte koffeinfrikaffe når jeg hadde besøk her forleden, - Ingen som merket at det IKKE var koffeinfri liksom :p Men, det er nok en vanesak ;)
Tror det var Ali. Kjøpte på Rema.
Nei jeg tror egentlig ikke man merker stor forskjell når man ikke vet om det. Men jeg bruker en ekstra skje kaffe med koffeinfri enn med den vanlige, for å få litt sterkere.
 
Back
Topp