Kaffe

strikkedama

lister meg inn her
Sommerfuglene <3
I dag leste jeg at man ikke skulle drikke kaffe i det hele tatt de første 12 ukene. Jeg trodde man kunne drikke kaffe, men kun holde seg til 1-2 kopper om dagen.
Nå ble jeg litt forvirra.
Sist jeg gikk gravid så hadde jeg ikke lyst på kaffe de første 14 ukene, så da tenkte jeg ikke så mye over det, men nå har jeg veldig lyst på min daglige kaffe latte......

Drikker dere kaffe?

Jeg sliiiter med å holde meg til max grensa på to kopper kaffe om dagen. Sist svangerskap ble jeg bare mer dårlig av tanken på kaffe, nå er det motsatt :p jeg har kjempelyst på kaffe :p
Håper virkelig ikke at det du har hørt/lest er sant :p
Jeg har i dag gått til innkjøp av koffeinfri kaffe slik at jeg kan drikke mer :p er jo litt koffein i det og, men er like mye i 10 kopper uten som i 2 med koffein :)

Jeg sliiiter med å holde meg til max grensa på to kopper kaffe om dagen. Sist svangerskap ble jeg bare mer dårlig av tanken på kaffe, nå er det motsatt :p jeg har kjempelyst på kaffe :p
Håper virkelig ikke at det du har hørt/lest er sant :p
Jeg har i dag gått til innkjøp av koffeinfri kaffe slik at jeg kan drikke mer :p er jo litt koffein i det og, men er like mye i 10 kopper uten som i 2 med koffein :)

Rart. Jeg ble også dårlig av tanken på kaffe sist. Men motsatt her også nå ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Rart. Jeg ble også dårlig av tanken på kaffe sist. Men motsatt her også nå ;)

Sent from my iPad using BV Forum
Hehe...jeg også, derfor jeg ikke drakk noe kaffe.
Kanskje vi bærer på motsatt kjønn av det vi har ? :-)

Jeg har jente :-)

Jeg mista også lysta på kaffe sist, men det kan jo komme enda....at jeg bare ikke har "kommet dit" ennå.
Sliter også med å holde meg til max 2 kopper. I tillegg så blir jeg jo tilbudt kaffe overalt! Hjelper jo ikke det akkurat....
Også skal jeg jo lissom holde det hemmelig.

Forrige svangerskap mistet jeg helt lysten på kaffe i store deler av svangerskapet, og merker allerede tendensen nå, men det blir som regel en kopp om dagen/annenhver dag.

Hvilken kilde har sagt at man skal holde seg helt unna?

Dette er hentet fra Matportalens (som har fått informasjonen fra Helsedirektoratet, og er sist oppdatet i august i år) kostholdsråd til gravide:
Koffeinholdige drikker
Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.

Koffeininnhold i ulike typer kaffedrikker er (per dl drikke):
  • Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
  • Pulverkaffe: 40 mg.
  • Espresso: 120 mg.
  • Te: 26 mg.
  • Coca Cola: 13 mg.
  • Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt)

Jeg fikk også totalt avsmak på kaffe sist svangerskap, ble kvalm bare av lukten :p Har gutt
Men nå elsker jeg det og bare må ha hvert fall en om dagen :)

Forrige svangerskap mistet jeg helt lysten på kaffe i store deler av svangerskapet, og merker allerede tendensen nå, men det blir som regel en kopp om dagen/annenhver dag.

Hvilken kilde har sagt at man skal holde seg helt unna?

Dette er hentet fra Matportalens (som har fått informasjonen fra Helsedirektoratet, og er sist oppdatet i august i år) kostholdsråd til gravide:

Det var en side en kollega av meg på jobben viste meg, husker ikke var det var. Men jeg ble usikker da jeg leste det så tenkte jeg skulle forhøre meg blant ekspertene på forumet :-)
Men det virker som regelen jeg har levd utfra før er den jeg bør følge, matportalen er til å stole på. Nå gleder jeg meg allerede til imorgen og min herlige kaffe latte :-)

Jeg vet ikke egentlig hva jeg skal tro jeg. Men jeg vet at min mamma sikkert drakk en halv kanne daglig under alle sine 4 svangerskap :P Hadde jeg hatt problemer med å bli gravid så hadde jeg sikkert vert ekstra forsiktig. Men siden jeg i grunn er så heldig å ha lett for å bli gravid + at jeg ikke helt tror på at man ender med sa pga koffein så drikker jeg litt av det nå jeg. Det i form av battery (men sefølgelig begrenses det litt da siden det er energi drikk å ikke kaffe. kaffestor blir jeg nok aldri siden jeg ikke liker kaffe :P )

Drikker vanlig på morgenen og koffeinfri ellers.

Forrige svangerskap sluttet jeg med kaffe, snakte dritt :-)

Åååå? Jeg drikker 1-2 kopper om dagen, trenger dem får å holde meg gåendes :p men blir like dårlig som forrige svangerskap, frister nok ikke kaffe ;) Men cola derimot som jeg ikke liker en gang! :(

Sent from my iPhone using BV Forum

ImageUploadedByBV Forum1381827868.619362.jpg
Å lykke ❤️

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp