Kaffe

mamihe

Gift med forumet
Sommerfuglene <3
Hvordan iallverden skal jeg fungere med minimalt med kaffe i 8 måneder til?! *gjeeesp*

Hoho Jeg klarer meg heelt fint uten XD Jeg er overfølsom for koffein og blir som et rabiat ekorn når jeg får i meg en halv kopp :P Så dette klarer jeg meg fint uten :D

Eg og elsker kaffe å vert kje kos eg ska fungere uten:( begynner kl 4 på natta på jobb, då trenge eg 4 kopper å våkna :)

Jeg og elsker kaffe, gjør vondt å begrense det til 2 om dagen.. Hjelper bittelitt ned koffeinfri Nedpresso :)

Apropo erstatninger; drakk to munkholm i går (i halvlitersglass for å lure kolleger på jobbfest), det var bare ikke godt. Gikk hjem litt etter ni, og tror minst en kollega har sine mistanker. Blah!

Sliter med å kutte kaffen her og. Er så sinnssykt trøtt. Men det er vel det beste... :)

Tosola

Jeg har aldri drukket kaffe, men har vært total avhengig av Pepsi Max.. Siden jeg fant ut at jeg var gravid har jeg såvidt drukket et glass. Det har vært vanskelig det også :p Selv om det jo såklart er verdt det..

Enig! Kaffe er et must! Hvor lite drikker dere til dagen ca da?

Prøver å holde det til to kopper dagen nå. Er vel det som er anbefalt. Men jeg drikker ikke noe annet koffeinholdig :)

Tosola

Prøver å holde meg til en kopp om dagen, så har jeg en å gå på hvis jeg absolutt må ha et glass pepsi max eller er ekstra trøtt og trenger en ekstra kopp kaffe :)

Mamma drakk masse kaffe, 4-6 kopper hver dag,i alle 3 svangerskap og det gikk helt fint!
Selv holdt jeg meg til 2 kopper og 1 stort glass cola zero per dag og det gikk også bra :)

Jeg drikker ikke kaffe, men light brus derimot er jeg avhengig av! Særli sort brus, så jeg sliter med å venne meg på "vanlig" brus;-P

Lille spire Juni 2014<3
Gutt født Juli 2008<3
Jente født Januar 2006<3

Prøver å holde meg til en kopp om dagen, så har jeg en å gå på hvis jeg absolutt må ha et glass pepsi max eller er ekstra trøtt og trenger en ekstra kopp kaffe :)
Tror du fint kan unne deg mer enn det.. Jeg har drukket 2 små kopper i dag, og sliiiiter med den hodeverken pga for lite koffein... Jeg har trappet ned til tre krus (ja jeg er skikkelig kaffekjerring) til dagen og i følge jordmor skal det være innenfor. Jeg drikker da ikke cola e.l

Tror du fint kan unne deg mer enn det.. Jeg har drukket 2 små kopper i dag, og sliiiiter med den hodeverken pga for lite koffein... Jeg har trappet ned til tre krus (ja jeg er skikkelig kaffekjerring) til dagen og i følge jordmor skal det være innenfor. Jeg drikker da ikke cola e.l
Anbefalingen er jo 1-2 kopper så jeg følger det inntil jeg har snakket med lege eller jm om det. Hadde også hodeverk de første dagene, men det gikk over :)

Mamma drakk masse kaffe, 4-6 kopper hver dag,i alle 3 svangerskap og det gikk helt fint!
Selv holdt jeg meg til 2 kopper og 1 stort glass cola zero per dag og det gikk også bra :)
Det er mye som går kan gå helt fin hos noen men ikke hos andre. Og ikke alt som er opptilmalt.
Er mange som drikker alkohol,røyker, spiser spekemat, osv og det går bra. Men så er det hos de det ikke går bra, og kan man ikke vite. Kaffe er nok ikke det verste, men jeg er litt hønemor på sånne ting..

Det er mye som går kan gå helt fin hos noen men ikke hos andre. Og ikke alt som er opptilmalt.
Er mange som drikker alkohol,røyker, spiser spekemat, osv og det går bra. Men så er det hos de det ikke går bra, og kan man ikke vite. Kaffe er nok ikke det verste, men jeg er litt hønemor på sånne ting..

Såklart :) bare deler av min erfaring så får hver og en gjøre som de synes er best :)

Ikke kaffe, men Pepsi max her i gården også. Jeg er over gjennomsnittet glad i det. Hva er anbefalt mengde om dagen a? Og er det pga koffein eller aspartam? Sliter litt med andre alternativer til drikking da jeg ikke vil drikke brus/saft/juice med dukker pga vekta og vann er litt kjedelig alltid :p
Nå er jeg på ferie, så nå unner jeg meg (dessverre) masse Pepsi max siden det ikke blir oster, spekeskinke, cava eller rødvin ;) litt må man vel nyte :)

Termin 11.06.14 <3 Førstegangsgravid og veldig spent.
Bruker appen <3

Anbefalingen er jo 1-2 kopper så jeg følger det inntil jeg har snakket med lege eller jm om det. Hadde også hodeverk de første dagene, men det gikk over :)
Da får jeg kutte den 3dje fra nå da.. Trodde det var 2-3 som var anbefalt ..

Det eneste jeg har hørt er "farlig" med koffein er faren for lavere fødselsvekt. Storebror var ikke akkurat så veldig liten da :P

Back
Topp