Kaffe?

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hvor mange kaffekopper drikker du i svangerskapet?
Her blir det 2 stk til frokost:):)

Hm... Det er et godt spm :p Jeg tar meg gjerne 4-5 kopper, men jeg drikker kaffe en sjelden gang, som regel kun hvis vi er avgårde, og jeg fyller kun kvarte kopper. Til sammen blir det kanksje sånn som deg, 1-2 kopper den dagen jeg drikker :)

I begynnelsen mistet jeg heelt lysten på kaffe! Til vanlig drikker jeg gaanske mye i løpet av en dag.. Men nå har kaffe begynt å smake farlig godt igjen! Prøver å holde meg til maks 2 kopper om dagen :) Etter det lager jeg meg heller koffeinfri fra maskina, funker det og ;)

Før jeg ble gravid drakk jeg vel ca en liter om dagen. Før jeg visste jeg var gravid mistet jeg helt lysten på det, og tok meg en ganske lang pause (en ukes tid eller to :-P ). Etter det har jeg prøvd å beherske meg til et par-tre kopper i løpet av dagen. Nå kjenner jeg at jeg magen begynner å brenne av en kopp, så prøver å holde meg til én, frokostkaffen klarer jeg ikke avskaffe meg med altså! Ellers går det mye greiere med kaffe latte e.l. Men blir dyrt å kjøpe det hver dag :-P

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

1-2 kopper! Hadde heeeelt avsmak på kaffe i første trimester, men så kom lysta tilbake :) Drikker en stor god kopp til morgenen, så evt. litt ila arbeidsdagen.

Drikker et par halve kopper, kanskje 2 1/2 til sammen ila dagen :) Fått lysten tilbake etter hver i sv.skapet...

Alt fra 1-2 kopper til 4-5 kanskje ;) noen dager smaker dt bedre enn andre,gravid eller ei.

2 kopper, kunne gjerne drukket mer, men prøver å holde meg til det siden det er det som er anbefalt. Men er nok sikkert god margin på det de anbefaler tenker jeg..

Drikker ikke vanlig kaffe. Men blir en iskaffe innimellom :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

Saaaaavner kaffe :) Får så innmari halsbrann av det så her blir det ingen kaffe før snuppa er ute ;) Noen som har erfaring med kaffe og amming??

Jeg drikker 1-2 mocca'er (sånn pose greier), og av og til en iskaffe eller liten redbull (uten sukker) ;) bare passer litt på å holde meg på rundt 200mg koffein.. eller prøver hvertfall:P

★Sender fra pipe-gjøken★

Hadde helt avsmak på kaffe tidligere i graviditeten jeg også, men nå smaker det veldig!:) Merker det trigger halsbrannen, men blir 2-3 kopper pr. dag ca :)

Mista lysten på kaffe i graviditeten, men blir ett glass cola om dagen :oops:

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Jeg drakk mye kaffe før jeg ble gravid, og gjerne sammen med min gamle venn røyken, men da jeg ble gravid ble jeg så kvalm av kaffe + at jeg ble 10 ganger mer røyksyk enn fra før så har ikke drukket på mange mnd!
Gleder meg til etter fødsel og kaffekopp på morgenen :)

Back
Topp