Kaffe....?

Skillz

Gift med forumet
Hvor strenge er dere med kaffe drikking?
Vet at man kan drikke 1-2 kopper om dagen da.

Jeg er veldig obs på det, kanskje uten grunn drikker ikke så mye kaffe da, men er redd for å at jeg skal drikke litt mer enn man bør. selv under prøving og man mulig kan være gravid.. Noen ganger må man le litt av seg selv å da.... xsmile9 Var ganske så paranoid med kaffe drikking i forje svangerskap.

Har lest at: Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100–200 mg daglig.
Koke- og filterkaffe: 50–60 mg
Pulverkaffe: 40 mg
Espresso: 120 mg
Te: 26 mg
Coca-Cola: 13 mg
Energidrikk: 12–32 mg (avhengig av produkt)
Kilde: Matportalen.no

J
eg drikker som regel kaffe caramel, eller lattè, og det er jo med espresso., vi har dolce gusto maskinen, og jeg har prøvd å sjekke hvor mye koffein det er i de kapslene, men har ikke funnet noe. Rart det ikke står på sidene deres.
Men jeg er veldig glad i te også, så har prøvd å heller drikke et par kopper te (grønn te) enn kaffe

Jeg er veeeeldig glad i cola, men skal slutte med det nå. Drikker mest cola zero, men ser for meg at den kunstige søtningen ikke er helt optimal så jeg skal slutte i dag eller i morgen.

Jeg er HELT paranoid og holder meg unna alt de første tolv ukene (hvertfall). Fin måte å slutte med all denne cola zero drikkingen på også ;)

Jeg har prøvd å begrense kaffedrikkingen min under prøving og nå som jeg har testet positivt må jeg bare kutte inntaket ennå mer. Jeg er veldig glad i kaffe og må prøve å skjule at jeg ikke drikker så mye kaffe, ellers vil nok de på jobb begynne å mistenke noe, skikkelig "kaffekjerring" jeg hehe. Jeg har den siste tiden fylt opp koppen, latet som jeg har tatt slurker, kaffen har blitt kald og jeg har kastet den ut i vasken... Vi har kapselmaskin både hjemme og på jobb så jeg har gått til investering av koffeinfrie kapsler, er det greit med koffeinfri kaffe?

Jeg var veldig nøye på alt dette i første svangerskap - nå tenker jeg ikke mye på dette. Alt med måte sier nå jeg ;) Drikker kun kaffe på jobb og da blir det 1-2 kopper om dagen - ellers er jeg Pepsi Max'oholiker, må se om jeg klarer å kutte ned på brusen. Det er hvertfall målet å slutte å drikke brus etter hvert!

Ja jeg har nå kuttet ut å drikke så masse kaffe, sist kjøpte jeg koffeinfri kaffe, det har jeg gjort nå i pp. Men vet ikke, er det farlig å drikk flere kopper med koffeinfri kaffe da??? :)

Nei koffeinfri kaffe er ok:) Er koffeinen i kaffe og cola som ikke er bra. Var så dårlig med nr 1 at da rørte jeg ikke kaffe men drakk kaffe med nr to og kommer til å gjøre det nå også. Enig med Mommy Bea, alt med måte:)

Back
Topp