Kaffe?

Snowy

Glad i forumet
Har dere kuttet ut all kaffe og andre ting med koffein i? Jeg husker ikke helt hva jeg gjorde sist, om jeg kuttet ut alt eller bare trappet ned. Avhengig av en latte om dagen pluss en eller to kopper te :-) Er det for mye eller går det greit?

Jeg trappet ned uten å prøve sist, da samken av svart kaffe fikk meg til å brekke meg... 

Men mener at man kan trygt drikke 2-3 kopper kaffe eller tilsvarende i sort te... 

Husker en av de særdeles kaffedrikkende damene i det forrige forumet vårt drakk 5-6 kopper minst om dagen.... :)

Foreløpig har jeg ikke tenkt så mye over det, men prøver å drikke mer vann enn før og da blir det automatisk mindre kaffe. 

Prøver å holde meg til to kopper kaffe/te om dagen, og det er ikke noe problem:) Verre er det med pepsi max:/ Altfor glad i det:/

jeg prøver å drikke kun to kopper kaffe om dagen nå, men det er vanskelig.. Er vant med 4 - 5 i allefall ;)

Drikker ikke kaffe jeg da, og minimalt med te, så jeg aner ikke hva som er anbefalt.
Pepsi max derimot, er jeg "avhengig" av... Og foreløpig smaker den sååå godt! Men de forrige gangene så har brus smakt aperompe etter noen uker, så jeg håper i grunnen det skjer denne gangen også :D

Jeg prøver å holde meg til en. Men synes det er vanskelig... Jeg drakk to sist jeg gikk gravid, og var redd det var kaffe som var grunnen til at jeg mistet. Helt sikker ikke, men likevel det eneste jeg kom på og leste om på nett. :p

Drikker kaffe, men merker at jeg orker ikke så mye som før...blir kvalm... Men jeg klarer ikke trappe ned...Men drikker heldigvis ikke kaffe hjemme ;)

Drikker nesten like mye kaffe som til vanlig.. Så blir en del kopper hver dag.... Forrige gang prøvde jeg å gå over til koffeinfri kaffe, men den smakte ikke godt og det ble ikke det samme. Så skal jeg holde meg til koffeinfri kan jeg like godt kutte kaffen.., men det skjer ikke. Velger å leve normalt selv om jeg er gravid....

Vil anbefale friele sin koffeinfrie kaffe. Den smaker nesten helt vanlig kaffe, har servert den ved en feil til no venninner og de smakte ikke forskjell 

Verd å prøve kanskje, vist man er veldig avhenig av kaffe 

Jeg har slått over til koffeinfri kaffe... Men drikker en del kopper te i løpet av dagen. Er det mye koffein i te også? Bør jeg kutte ned på dette også? Uff....

Tumle skrev:
Jeg har slått over til koffeinfri kaffe... Men drikker en del kopper te i løpet av dagen. Er det mye koffein i te også? Bør jeg kutte ned på dette også? Uff....

Kommer helt ann på hvilken te du drikker. 
Finnes utrolig mye god te uten koffein 

Sort te inneholder koffein. 
Grønn te, rooibos te, hvit te, frukt te er som regel uten koffein, men sjekk pakken, skal stå spesifiert 

drikker en til to kopper kaffe eller ca. 6 dl cola. Eller deler opp koffein mellom d. Om du skjønner hva jeg mener. Bare prøvd meg fram etter ting jeg har lest. Blir sånn ca. 

Joyfull skrev:

Tumle skrev:

Kommer helt ann på hvilken te du drikker. 
Finnes utrolig mye god te uten koffein 

Sort te inneholder koffein. 
Grønn te, rooibos te, hvit te, frukt te er som regel uten koffein, men sjekk pakken, skal stå spesifiert 

Back
Topp