Kaffe

Blistex

Forelsket i forumet
Hvordan var nå det der med kaffedrikking i svangerskapet nå igjen? Hva er ok, og hva er for mye? Og gjelder det bare i starten av svangerskapet, eller hele?

Står det ikke at man skal begrense koffein inntaket til 1-2 kopper kaffe om dagen. Pepsi max inneholder jo også koffein så man skal begrense det og.

Jeg er hekta på iskaffe, men aldri mer enn to enheter om dagen med koffeinholdig drikke.

Ok, da holder jeg meg innenfor grensa :) Drikker 1 (max 2) kopper kaffe pr dag. Cola og andre koffeinholdige drikker holder jeg meg unna.

Ja, jeg kjører samme regel som blir nevnt over her. Maks 2 kopper om dagen, og holder meg da unna andre koffeinholdige drikker i tillegg (te, cola, pepsi etc).

Jeg drikker to halve kopper med kaffe hver dag. Og relativt mye te, men holder meg til urte-te. Er veldig usikker på hva som er bra å drikke og hva som bør unngås av gravide, derfor prøver jeg å variere mye, sånn at jeg i allefall ikke får i meg store mengder hvis en spesiell urt ikke er gunstig.

Jeg tror man må drikke enorme mengder med urtete for at det skal ha noen virkning..

drikker ikke kaffe, men sliter med colaen ... Men gjelder vel det samme inntaket ved alle koffeinholdige drikker

Før jeg ble gravid kunne jeg drikke en kanne med kaffe om dagen!! Jeg er avhengig for å si det sånn ;) Så når jeg så den positive testen var det faktisk noe av det første jeg tenkte, at nå må jeg slutte, eller iallefall redusere kaffedrikkinga!! Så på dette som en stor utfordring, men etter noen uker med litt kaffedrikking merket jeg at jeg fikk mindre og mindre lyst på.. Nå drikker jeg omtrent ikke kaffe lenger. Har gått over til te, og selv om det er koffein i dette også er det iallefall på langt nær så mye som i kaffi`n :P drikker kanskje 3 kopper (maks) i løpet av en dag... rekker aldri å drikke opp hele koppen før den blir kald heller ;P 

Kaffe er det værste jeg vet for tida!! hehe.. kunne drikke det sist! Nå brekker jeg meg bare av lukta.. :(

Back
Topp