Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvordan var nå det der med kaffedrikking i svangerskapet nå igjen? Hva er ok, og hva er for mye? Og gjelder det bare i starten av svangerskapet, eller hele?
Ja, jeg kjører samme regel som blir nevnt over her. Maks 2 kopper om dagen, og holder meg da unna andre koffeinholdige drikker i tillegg (te, cola, pepsi etc).
Jeg drikker to halve kopper med kaffe hver dag. Og relativt mye te, men holder meg til urte-te. Er veldig usikker på hva som er bra å drikke og hva som bør unngås av gravide, derfor prøver jeg å variere mye, sånn at jeg i allefall ikke får i meg store mengder hvis en spesiell urt ikke er gunstig.
Før jeg ble gravid kunne jeg drikke en kanne med kaffe om dagen!! Jeg er avhengig for å si det sånn ;) Så når jeg så den positive testen var det faktisk noe av det første jeg tenkte, at nå må jeg slutte, eller iallefall redusere kaffedrikkinga!! Så på dette som en stor utfordring, men etter noen uker med litt kaffedrikking merket jeg at jeg fikk mindre og mindre lyst på.. Nå drikker jeg omtrent ikke kaffe lenger. Har gått over til te, og selv om det er koffein i dette også er det iallefall på langt nær så mye som i kaffi`n :P drikker kanskje 3 kopper (maks) i løpet av en dag... rekker aldri å drikke opp hele koppen før den blir kald heller ;P