Kaffe?

JLE

Flørter med forumet
Hvor mye drikker dere? Jeg prøver å holde meg nede til max. 2 kopper om dagen. Har alltid drukket mye kaffe, så jeg merker det på kroppen. Det står så mye forskjellig på internett, er ikke så lett å bli klok på....

Jeg drikker kaffe, men er ikke vant til å drikke mange kopper om dagen, så har ingen problemer der heldigvis.

Jeg forholder meg alltid til det som står på matportalen, og blåser i hva annet det står rundt omkring på nettet ;-)

Koffeinholdige drikker

Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.

Koffeininnhold i ulike typer kaffedrikker er (per dl drikke):

• Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
  • Pulverkaffe: 40 mg.
  • Espresso: 120 mg.
  • Te: 26 mg.
  • Coca Cola: 13 mg.
  • Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt)

Takk for svar. Da får jeg fortsette å holde meg til to kopper

De sier at det ikke bra å drikke for mye koffein, men det finnes jo i brus, te og kaffi.
Eg har tatt vanlig kaffi og blander det ut med koffein fri kaffi når eg drikker det sånn at det blir 50/50,også begrenser eg hvor mye eg drikker. Men 2 kopper er nå ikke så masse, så regner med det går helt fint:)

Jeg prøver å holde meg vekke fra det lengst mulig...Har egentlig ikke grunn for det, men synes ikke det frister lengre. 

Jeg syntes liksom ikke favoritt kaffen (cafe latte) smaker noe godt lengre så da slipper jeg det problemet (før drakk jeg en til to om dagen), men drikker en kopp svart kaffe i ny og ned når jeg er på besøk da.

Back
Topp