Kaffe?!

Perna

Glad i forumet
Drikker dere fortsatt kaffe og ting som inneholder koffein?

Etter 5 kopper kaffe i dag, som er halvparten av hva jeg vanligvis drikker. Leste jeg litt om det,og da står det at man øker sjansen for spontanabort med 40% hvis man drikker mer enn ca. 2 dl kaffe om dagen.. På meg blir det grønn te fremover.

Drikker max en kaffe kopp! Verfall ikke mer.. Vet det ikke er bra i forhold til SA! Så kuttet ned med engag jeg las det for ca 2 uker siden! :) Går fint! :)
Drikker mye ingeferte.. For d er bra! ;)

uff jeg føler meg så teit, som har sittet å bøtta innpå med kaffe. Men har faktisk ikke tenkt over det. Drakk jo faktisk ikke kaffe forrige gang jeg var gravid, da byttet jeg over til te fra dag en.. emoticon

Drikker litt for mye ja... Desverre, vet det ikke er bra generellt heller - så nå må jeg prøve å kutte litt... 2-3 kopper max...

Har klart å kutte ut kaffe siste dagene og håper jeg klarer det videre.
Har ikke drukket så mange kopper siden jeg testa positivt for 10 dager siden...

For meg kommer det helt av seg selv når jeg blir gravid. Drikker vanligvis veldig mye kaffe, men begge gangene jeg har vært gravid (altså med datteren min og denne gangen) har jeg mistet all lyst på kaffe allerede før jeg har vist at jeg var gravid. rikker en kopp i ny og ne, men blir ikke mer enn et par i uken.

Kanksje like greit, for det at det øker faren for SA var helt nytt for meg!

Jeg liker heldigvis ikke kaffe eller noe som har så mye som en dråpe kaffe i seg, men tror så absolutt at det ikke er heldig for bebisen...

huff har ikke tenkt på det jeg...

drakk jo ikke kaffe i forrige svangerskap, så slutter nå--------------------------

Uff trur eg må kutte kaffi og vist det er så farlig. Drikker ca 3 kopper daglig. Sist graviditet klarte eg ikkje drikke kaffi da eg blei gravid, men det har ikkje skjedd no. Problemet er at eg er så sinnsjuk trøtt så veit ikkje korleis eg skal komme meg gjennom dagen uten kaffi. 

Jeg drikker kaffe , hvist jeg får lyst på, noe som sjeldent skjer siden jeg er så kvalm emoticon
 Så lenge man ikke bøtter nedpå så er det ikke noe farlig...

Alvepike skrev:
Jeg drikker kaffe , hvist jeg får lyst på, noe som sjeldent skjer siden jeg er så kvalm emoticon
 Så lenge man ikke bøtter nedpå så er det ikke noe farlig...

Merket det i dag jeg, at kaffen ikke smakte like godt som vanlig.. Så det ble kakao til lunsjen i stedet... Lurer på om det er særlig sunnere, hehe.. Men som du sier - så lenge man ikke bøtter ned, tror jeg ikke det er skadelig;-)

Perna skrev:
Drikker dere fortsatt kaffe og ting som inneholder koffein?

Etter 5 kopper kaffe i dag, som er halvparten av hva jeg vanligvis drikker. Leste jeg litt om det,og da står det at man øker sjansen for spontanabort med 40% hvis man drikker mer enn ca. 2 dl kaffe om dagen.. På meg blir det grønn te fremover.

Hvor har du dette fra? At det øker sjansene for SA med 40%??? har jeg aldri hørt....... er det en sikker kilde? mye rare rykter som florerer.... men det er anbefalt at man ikke drikker mer enn 1-2 kopper daglig. jeg drikker 0-2 kopper om dagen foreløpig, men når kvalmen snart slår inn for fullt vet jeg at jeg ikke orker en dråpe med kaffe. emoticon

Leste på et forum for gravide, at man helst ikke skal drikke kaffe..evt 1 kopp kaffe om dagen (2dl), 2-4 kopper te.
MEN....om man savner kaffe, så kan dere jo bare kjøpe koffeinfri kaffe...da får dere jo kaffesmaken, men holder dere unna det "farlige" :)  Og drikker dere kaffe for å holde dere våkne eller for å få mer energi, gå en tur med kjæresten eller med litt god musikk - da lover jeg at dere både får energi, god samvittighet og sover godt om kvelden.
Drukket masse! kaffe og er veldig glad i det, men når jeg fant ut at jeg var gravid så kuttet jeg ut den koffeinholdige kaffen fra dag 1.
Så når jeg våkner lager jeg frokost og nyter en stor kopp kaffe som smaker like godt som annen kaffeemoticon mmmmmmm 

Drikker ikke kaffi til vanlig, men har fått dilla på kaffi etter New york tur nylig:P Men det er mocca eller latte og det blir maks en om dagen og ikke hver dag. Så tenker ikke på det.

Meeen... Sist leste jeg faktisk at grønn te heller ikke var bra. Eller ikke i store mengder iallefall. Jeg drikker masse grønn te, så husker at jeg måtte skjerpe meg. Men jeg aner jo ikke hvor jeg leste det nå da. Er jo to år siden. Men jeg tror alt med måte går fint altså:)

Jeg er avhengig av den kaffekoppen om morran og gjerne en til kjapt etterpå og så en til lunsjen. Og dette er jo krus så det blir jo nesten som to kopper det da!Kom på nå at kaffen smakte ikke så godt som vanlig på jobb i går...

I dag kjøpte jeg koffeinfri kaffe (gleden er jo også å ha en varm kopp å starte dagen med) og så får jeg drikke halve kopper på jobb.

Jeg er jo notorisk kaffedrikker så folk vil kjapt ane det om jeg plutselig går over på te! Og jeg vil det skal være hemmelig en god stund til...

jeg kuttet ned på kaffien når jeg fant ut at jeg var gravid, så meldte kvalmen seg sist uke og nå greier jeg verken lukten eller smaken av kaffi:-( håper virkelig det bare er midlertidig....eeeeelsker kaffi<3<3

Jeg ble gravid ved hjelp av assistert befrukting, og på sykehuset sa de at jeg skulle holde meg under 5 kopper kaffe/te/cola (koffeinholdig drikke) daglig. Har mye mindre lyst på kaffe enn vanlig, så det går fint :-)

Back
Topp