kaffe/ te

Monolit

Betatt av forumet
hvis du drikker dette, hvor mye drikker du i forhold til det som anbefales...?
Jeg merker at det fort kan bli mye når jeg er på skola... (i dag drakk jeg tre kopper, det er det lenge siden sist jeg gjorde)

Det blir gjerne tre kopper..Prøver å passe påat det ikke blir mer enn 1 liter koffeinholdig drikke inkl cola light eller lignende..På hjemmebane kan dujo ha koffeinfri te og kaffe..I en helsekostforretning har de veldige god koffeinfrie te..

drikker kaffe til vanlig , men hver gang jeg er gravid blir jeg dårlig av kaffe , så slutter å drikke det .. hender jeg tar meg litt, men da er det 1 kopp

Ikke hver dag, men drikker cola iallefall når jeg var kvalm som værst :(

to-tre store kopper te eller en-to kopper kaffe (ikke hver dag det frister med kaffe) eller en kopp kaffe og en kopp te. Hender det blir ett glass cola, men bare en-to ganger i uka, hvis jeg har drukket litt vel mye koffein velger jeg heller annen brus, saft e.l.

En kopp kaffe eller en kopp te om dagen. Orker ikke så mye mer enn det.

Drikker nok 3 kopper kaffe om dagen.
Men passer på at dersom jeg har drukket kaffe så velger jeg koffeinfri te senere på dagen. Pepsi Max har jeg kuttet ut.
Håper og tror at de koppene kaffe ikke skader.. de første ukene drakk jeg ikke kaffe overhodet.

Får ikke i meg kaffe i det hele tatt om dagen... :-(
Og cola er heller ikke noe godt lenger.. Men te derimot går greit. Får vel i meg to eller tre kopper i løpet av en dag.

har ikke før i det siste fått lyst på kaffe igjen. Men det er ikke så ofte jeg drikker det, bare hvis vi er på besøk og det blir servert, da tar jeg max 2 kopper. Te drikker jeg sjelden, cola eller annet koffeinbrus drikker jeg ikke nå som jeg er gravid.

mariannnilsen skrev:
drikker kaffe til vanlig , men hver gang jeg er gravid blir jeg dårlig av kaffe , så slutter å drikke det .. hender jeg tar meg litt, men da er det 1 kopp

Det samme her! Men drikker et par kopper te om dagen sånn ca.

Drikker en kopp kaffe når jeg kommer på jobb, er så trøtt. Er på jobb storsett klokka syvog noen kopper te når jeg kommer hjem.

Jeg sluttet med både te og kaffe fordi jeg fant ut at jeg var "avhengig" (hodepine de dagene jeg hadde glemt å drikke te eller kaffe). Kaffe lukter heller ikke noe godt nå som jeg er gravid...

Jeg drikker noen kopper kaffe innimellom, men ikke vær dag. Cola drikker jeg ikke i det hele tatt. Sist svangerskap hadde jeg dilla på cola og drakk iallefall en glass cola om dagen egentlig er jeg ikke noe glad i cola. Te drikker jeg veldig skjeldent,

Back
Topp