Kaffe og kveldsuro

handlenett

Glad i forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Skuddårsspirene 2024
Er det noen av dere med urolige babyer som IKKE drikker kaffe?

Jeg vurderer å kutte det ut helt igjen for å se om det hjelper på kveldsuroen (som nå begynner kl 14, kort tid etter min andre og siste kaffekopp for dagen). Jeg er følsom for koffein selv, og tror hun er blitt mer urolig etter at jeg begynte å drikke kaffe igjen noen uker etter fødsel.
 
Jeg drikker ikke kaffe, men pepsi max. Har litt urolig baby på ettermiddag, men det varer ikke lenge og gjelder egentlig å bare ha nærkontakt hele kvelden :p har ikke merket særlig forskjell de dagene jeg ikke drikker pepsi max :)
 
Jeg drikker kaffe noen dager, stort sett én kopp ved lunsjtid de dagene jeg drikker, men merker ikke noe forskjell på uroen om jeg drikker kaffe eller ikke. Kveldsuroen her kan starte alt fra kl 14 til kl 18.
 
Takk for svar Jeg tror ikke jeg ville overlevd helt uten kaffe nå Hun blir nok mye fortere overstimulert enn jeg var klar over. Nå prøver jeg å legge henne ved minste tegn til tretthet hvis jeg har muligheten, også skal jeg være enda mer hjemme noen uker til. Jeg begynner å bli vant til henne, men hun er jo ikke vant til verden!
 
Har hatt 2 babyer og drukket like mye kaffe med begge to. Ca 3 kopper per dag. Første var kjemperolig, aldri noe gråt, kveldsuro var noe vi aldri så snurten av. Han våknet med 1-3 timers mellomrom for pupp på natten, så det var tidvis mye amming, men lett å få til å sove på dagtid, sovnet alltid i vogn og bil og jeg kunne ta han med hvor som helst.
Babytiden med baby nr 2 var grusom. Hun gråt masse, ble overstimulert på null komma niks de første 8-9 månedene. Våken hver time på natta, enormt mye kolikksmerter og kveldsuro. Hun hadde melkeproteinallergi. Stoppet med masse hysterisk gråt litt etter jeg kuttet melk (da hun var 2 mnd gammel) men hun var fortsatt urolig, og trivdes best hjemme i bæresele til 8 måneder.

Sannsynligvis ikke kaffen som gjør det ❤️
 
Kan også legge til at jeg prøvde ALT med nr en som hadde mye kveldsuro. Kaffe gjorde null utslag. Men å være nøye med sovetider fungerte veldig fint :) Må være nøye med andremann også, helst max 90 minutter våkentid mellom duppen. Og han er klar for natt rundt 18/19. Da unngår vi uro :)
 
Oppdatering: Lille er 8 uker og allerede mye roligere. Vi kjøpte sleepytroll (liten dings som rister vognen), så nå sover hun også lettere i vogna på dagtid. Vi koser oss mer og mer for hver dag som går! Det tar visst litt tid å bli kjent med både hverandre og mammalivet, så jeg tror det er mye som spiller inn. Men jeg fikk heldigvis beholde mine to deilige kaffekopper. Mmmmmmmmmmm.
 
Er det noen av dere med urolige babyer som IKKE drikker kaffe?

Jeg vurderer å kutte det ut helt igjen for å se om det hjelper på kveldsuroen (som nå begynner kl 14, kort tid etter min andre og siste kaffekopp for dagen). Jeg er følsom for koffein selv, og tror hun er blitt mer urolig etter at jeg begynte å drikke kaffe igjen noen uker etter fødsel.
Her går det kun i mme og med både storebror og nå lillebror er det kveldsuro. Ca et par timer mellom 18 og 22. Husker ikke når det ga seg, men sikkert når babyen begynte å finne døgnet sitt. Er det rundt 3 mnd de begynner å produsere melantonin?
 
Her går det kun i mme og med både storebror og nå lillebror er det kveldsuro. Ca et par timer mellom 18 og 22. Husker ikke når det ga seg, men sikkert når babyen begynte å finne døgnet sitt. Er det rundt 3 mnd de begynner å produsere melantonin?
Ja, noe sånt. Nå er det heldigvis bare et par timer her også, og jeg blir ikke så nervøs av det lenger. Spennende at de utvikler seg så utrolig fort!
 
Ja, noe sånt. Nå er det heldigvis bare et par timer her også, og jeg blir ikke så nervøs av det lenger. Spennende at de utvikler seg så utrolig fort!
Ja kjempe spennende og det er så godt når (for min del ihvertfall) man blir kjent med den lille og hverdagen blir mer forutsigbar ift søvn og mat.
 
Back
Topp