Kaffe og amming

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Drikker dere kaffe når dere ammer? Jeg slutta å drikke kaffe nåf jeg ble gravid men etter noe. Slitsomme netter kjenner jeg at behovet har meldt seg :p er det ok å drikke når jeg ammer? Er ikke snakk om 10 kopper liksom men 1/2 ?

Yup, jeg drikker kaffe men det blir ikke akkurat noen mengder. Heller som regel i en kopp og rekker og ta 1-2 slurker før den er lunken (og jeg drikker ikke lunken kaffe)... :p

Yup, jeg drikker kaffe men det blir ikke akkurat noen mengder. Heller som regel i en kopp og rekker og ta 1-2 slurker før den er lunken (og jeg drikker ikke lunken kaffe)... :p

Sånn er det her og :p så blir nok ikke mer enn en halv kopp som drikkes om dagen ;)

Passet fint med dette innlegget :) Tok litt av med kaffe i går da vi hadde hatt ei dårlig natt. Det merka jeg på mini som var urolig, hadde vanskeligheter med å sove, sov kun korte dupper og sutra hele dagen. Så nå er det kun lov med en cappuccino daglig :P Heller rolig kid enn kaffe.

Passet fint med dette innlegget :) Tok litt av med kaffe i går da vi hadde hatt ei dårlig natt. Det merka jeg på mini som var urolig, hadde vanskeligheter med å sove, sov kun korte dupper og sutra hele dagen. Så nå er det kun lov med en cappuccino daglig :P Heller rolig kid enn kaffe.

Oi. Hvor mye drakk du? Siden du merket det på lille? Jeg holder meg til max 2 kopper...

Jeg har gått på samme smellen innimellom og drukket for mye. Det er koffein i mye brus også. Og en dag drakk jeg iskaffe (i den er det sterkere konsentrasjon koffein) og en cola zero på restaurant. Da var hun våken i fire timer stakkar! Kan ha vært en sammenheng.

Oi. Hvor mye drakk du? Siden du merket det på lille? Jeg holder meg til max 2 kopper...

Det vet jeg ikke, men lagde ei kanne på morningen og smådrakk hele tiden :( Ikke rart hun ikke fikk sove. Men godt å bli bevisst på det, så jeg reduserer mengden fremover :)

Sluttet også å like kaffe når jeg ble gravid. Men drikker kaffi nå :)

Det vet jeg ikke, men lagde ei kanne på morningen og smådrakk hele tiden :( Ikke rart hun ikke fikk sove. Men godt å bli bevisst på det, så jeg reduserer mengden fremover :)

Oki. Da får det holde med en kopp her ;)

Jeg drikker et par kopper om dagen!

Jeg kjenner at med den mengden kaffe jeg drikker, er det veldig greit å ikke amme. Går iallfall to traktere på en dag :o

Jeg har enkelte dager drukket 4-5 kopper kaffe + en halvliter Pepsi Max, og det eneste jeg har merket det på er min egen mage.
Så det er ikke sikkert babyen reagerer.

Back
Topp