Kaffe/koffein

En-to-tre-snartfire

Forelsket i forumet
Hvordan er det med dere og kaffe? Har jo lest at det ikke er bra med for mye koffein, men jeg må liksom ha den ene koppen om morran, også blir det som regel et par kopper til i løpet av dagen. Drikker nok mer enn anbefalingene, men.. Også hvis jeg ikke tar imot kaffe på besøk, så får vel folk mistanker :p Hehe..

Den der kaffien syns jeg er vanskelig aldså, ligger nok litt over det som er anbefalt, men har klart å kutte ned en del. Den om morgenen er jeg helt avhengig av, prøver å begrense med å bare ta en halv kopp av gangen. Da reagerer ikke de på jobben heller, for de ser jo ikke oppi koppen min hvor mye jeg tar.

Jeg drikker bare et par kopper til vanlig, så jeg syns ikke det er vanskelig.  Noen dager drikker jeg ikke kaffe i det hele tatt, noen dager 1, men max 2=)

Det er pg fare for hareskår, alltså at babyen får åpen gane.. Som må opereres når de er små.. Max 2 kopper tror jeg de sier. Og ikke cola om du har tatt dine to kopper med kaffe.. Også aldri redbull osv.. :)

hei! fant denne på matportalen :

Kaffe, te og cola inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Vi anbefaler at du for å være på den sikre siden drikker maksimalt 1-2 kopper kaffe eller 3-4 kopper vanlig te hver dag. Du bør også begrense inntaket av cola. Urtete og fruktte inneholder som oftest ikke koffein. Kaffe og vanlig te kan hemme opptaket av jern i tarmen. Velg derfor heller fruktte (men pass på at den er laget av frukt/bær og at de ikke er vanlig svart te tilsatt fruktsmak).

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/hverdagsmat_mens_du_er_gravid

håper den gir deg svar

Takk for svar, men jeg vet hva som er anbefalt :) Det er bare det at det ofte blir litt mer. Er veldig glad i kaffe og cola, så må liksom planlegge det litt. Hehe.. Men tar det egentlig med ro. Bare lurte på om det var flere som drakk mye kaffe :)

Sitter her med dagens andre kopp nå, og det kommer sikkert til å bli en i ettermiddag også.... Kroppen min har heldigvis hjulpet meg litt, så den vil ikke ha så mye kaffe som jeg vanligvis drikker - for det er nokså mye. Har ikke så lyst på kaffe som før, og bruker mye lengre tid pr kopp, så det hjelper på det! :-)

ja men det er bra :) misforstod kanskje det du lurte på jeg da :P

jeg drakk faktisk en del kaffe før jeg ble gravid.. har egenlig ikke lika det før, men den siste halve året har det blitt både 3-6 kopper om dagen..pulver kaffe da :P
men etter at jeg ble gravid har jeg ikke hatt lyst på kaffe en gang! så kanskej kroppen ikke hadde blitt avhening nok :P men liker heller ikke lukta nå, så kanskje derfor :P

kos deg med koppene du :) kan jo ikke slutte med alt en liker heller!

Ja det er sant, kan jo ikke slutte med alt man liker :) Men alt med måte kanskje :p Klarte ikke kaffe i forrige svangerskap, så får vente å se åssen det blir denne gangen.

Tror det er anbefalt max 2 kopper kaffe...
Jeg drakk ca 3 små kopper frem til uke 6, da kom kvalmen og nå orker jeg ikke tanken på kaffe. 

Alle velger jo selv.. Men noen ganger må mann tenke på barnet fremfor kaffe suget.. Ville ikke drukket mer enn anbefalt alltså..

Back
Topp