Kaffe/kaffe latte/iskaffe - gravid

isks90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hva sier retningslinjene ang kaffe når man er gravid? Er det forskjell på svart kaffe/kaffe latte feks?

Det er vel 200 mg kofferin/daglig som er 1-2 kopper. Latte har espresso i seg som er sterkere enn vanlig kaffe :)

Det er vel 200 mg kofferin/daglig som er 1-2 kopper. Latte har espresso i seg som er sterkere enn vanlig kaffe :)

Får med andre ord lese på baksiden av Tine islatte da.
//avhengig :p

Den tror jeg ikke er like sterk som den du får i kaffebar, så ja :)

Nei, den smaker jo ikke veldig mye kaffe i alle fall, og jeg drikker vel sjelden mer enn en om dagen.
Og er ikke så avhengig at det er noe problem å kutte ned ved en spire i magen altså :)

Tror at én iskaffe om dagen går fint mtp koffeininnhold :) men greit å holde det til et minimum hvis man kan! Finnes iskaffe kanskje som koffeinfri? :) jeg har kjøpt koffeinfrie kapsler til kaffeamskinen på jobb, syns det funker helt supert :D (jeg har nettopp begynt å like kaffe da, så er ikke såå avhengig av koffein)

Tror at én iskaffe om dagen går fint mtp koffeininnhold :) men greit å holde det til et minimum hvis man kan! Finnes iskaffe kanskje som koffeinfri? :) jeg har kjøpt koffeinfrie kapsler til kaffeamskinen på jobb, syns det funker helt supert :D (jeg har nettopp begynt å like kaffe da, så er ikke såå avhengig av koffein)

Usikker på koffeinfri her, men ved kjøpt på kaffebar feks, da er det nok mulig :) må sjekke ut om koffeinfri kaffe til maskinen hjemme :)

Koffeininnholdet varierer fra type til type.

TINE IsKaffe Original Cappuccino inneholder like mye koffein som en kopp kaffe.
TINE Iskaffe Brasil inneholder koffein tilsvarende en trippel espresso.

Kilde: https://www.tine.no/merkevarer/tine-iskaffe

Jeg klarer ikke helt å finne frem til denne typen info på siden. Hadde du giddet å sett om du fant ut hva det står om tine iskaffe latte uten? :)

Jeg klarer ikke helt å finne frem til denne typen info på siden. Hadde du giddet å sett om du fant ut hva det står om tine iskaffe latte uten? :)
Står at den inneholder like mye som én kopp. Du må trykke på hver enkelt kaffe, så får du opp info :)

Står at den inneholder like mye som én kopp. Du må trykke på hver enkelt kaffe, så får du opp info :)
Prøvde det, men fant ikke den detaljen :) takk! Da regner jeg en kopp uansett :)

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp