Kaffe i svangersskap.

Therese W

Gift med forumet
Jeg har hørt at det er ikke bra for baby om mamma drikker kaffe. Noen som har noe innspill på dette. Selv ELSKER jeg kaffe. Men har kun turt drikke tre latte på 12 uker. Drikker dere kaffe? Evt hvor mye?

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Jeg har kuttet ut kaffe og drikker minimalt med cola. Jeg har lest at koffein øker sjansen for å miste og at du risikerer å få undervektig baby.

Drikker vel en kopp pr dag. Før drakk jeg myye mer.. Anbefalt ikke mer enn 1-2 kopper pr dag

Jeg har kutta myyye.. Før drakk jeg ganske mange kopper pr dag.. Nå drikker jeg ingenting nårnjeg er hjemme, og takker ja til en kopp i ny og ne når jeg er på besøk :) drikker litt cola da :/

Jeg var cola-zero-holiker før, drakk 1,5 hver dag. Bra at jeg har sluttet med det, er jo ikke sunt. Nå spanderer jeg meg glasscola en gang i blant.

Jeg var stordrikker av kaffe før, men når jeg ble gravid mistet jeg helt smaken på det. Drikker et glass cola innimellom da, evt. en kopp te, og tar en latte hvis jeg er på kafe.

Tror dere ekspresso er verre enn vanlig kaffe?

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Jeg pleide å drikke kaffe på kafe og når jeg hadde besøk, kanskej 5 kopper i uka. Som gravid byr det meg i mot så kuttet ut helt.

Tror dere ekspresso er verre enn vanlig kaffe?

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Ja! I en espresso shot er det 16 gager mer kaffe enn i en vanlig kaffekopp. Så ville ikke drikke det hver dag.. Jeg har min elskede nespresso maskin da.. Så tar en latte nå og da.. Men ellers drikker jeg iskaffe nå istedefor.

Må ha morgenkaffen på jobb, men hjemme drikker jeg veldig lite kaffe :)

Som den kaffe kjerringa jeg egentlig er, hadde jeg aldri trodd jeg ville si dette.. men kaffe byr meg helt i mot om dagen. .! Nytraktet kaffe som oser gjennom hele huset får meg til å brekke meg... men drikker litt cola innimellom da, men ikke ofte:-)

Hehe jeg var på Kiel båten for litt siden. Da måtte jeg stoppe opp bare for å lukte . Lukter så godt. Sånn kaffemaskin med kvern. Helt himmelsk.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Jeg har ikke kuttet noe særlig ned på kaffen, men jeg er kanskje mer bevisst at jeg ikke skal drikke mer enn to kopper om dagen. Og jeg tror ikke jeg egentlig har drukket så mye mer tidligere. Jobber i barnehage, og før kunne jeg fylle en kopp, men så skjer det noe og jeg må løpe fra koppen og til slutt ble den kald. Nå drikker jeg den koppen på morgenen, og kanskje en til på ettermiddagen...

Jeg har ikke noe særlig lyst på kaffi igrunn, det frister bare ikke! Jeg kan ta en kopp en gang iblant, men bare for selskapets skyld

Svigermor ble helt overbevist at jeg var gravid fordi jeg takket nei til en kopp kaffe på morsdagen. Hun sa at det var fordi hun ikke klarte kaffe når hun var gravid. Men jeg takket nei pga at jeg vil drikke det minst mulig. Dumt det skal ingenting til før hun tenkte tanken da :(

Back
Topp