Kaffe! :D

Mammaokt2014

Etterlengtet gull i magen <3
Hvor mye kaffe kan vi gravide drikke om dagen? Jeg pleier å drikke noen kopper om dagen, men lurer på hvor mye egentlig?

2-3 kopper om dagen..
Men jeg blander koffeinfri og vanlig kaffe, så da kan jeg drikke mer ^^ Koffeinfri kaffe alene er faktisk ikke så ille!

Sent from my iPhone using BV Forum

Ut ifra amerikansk app kun 1 kopp til dagen, men har lest på norske forum osv 1-2 kopper.. Men jeg drikker ikke kaffe selv så har egentlig ikke satt meg så godt inni akkuratt det! :)

Jeg følger helsedirektoratet: 1-2 kopper om dagen:)

Hvordan klarer dere all den kaffen?
Jeg blir kvalm bare ved tanken nå :eek: - men drikker gjerne 2-3 kopper per dag når jeg ikke er gravd.

Er til vanlig veldig glad o kaffe:) men har gradvis mistet mer og mer lysten på det. I dag drakk jeg ingenting:P

Sent from my iPad using BV Forum

Mine graviditeter har gjerne blitt avslørt av kaffen - svigermor følger nøye med må vite - skulle jeg be om te eller brus når jeg er på besøk, så vet hun....Grrr ;)

*sniker fra september*
Jeg holder meg til 2 kopper om dagen :) evt 1 hvis jeg vil ta meg en kopp te!

Jeg og blir røpet om jeg ikke vil ha kaffe... Blir så kvalm av tanken på kaffe i graviditet:/

Klarer ikke kaffe foreløpig, men tenker 1-2 kopper pr dag er greit :-)

Te inneholder jo betydelig mindre koffein en kaffe! En kopp kaffe inneholder rundt 80mg mens en kopp te ligger på ca 14mg :) så finnes det selvfølgelig masse koffeinfri te også! :-D

Har hørt at det ikke er koffeinen som er problemet jeg? Ble frarådet mye kaffe generelt av legen, koffeinfri også :) 1-2 kopper var helt ok, men ikke mer.

Har hørt at det ikke er koffeinen som er problemet jeg? Ble frarådet mye kaffe generelt av legen, koffeinfri også :) 1-2 kopper var helt ok, men ikke mer.
Åh? Hvorfor ikke?:P da tørr jeg ikke det:(

Åh? Hvorfor ikke?:p da tørr jeg ikke det:(

Jeg vet ikke helt, men hun sa noe om noen stoffer i kaffen og ikke bare koffeinen.

Back
Topp