Kaboooom! Der kom kvalmen...

Snile

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
Drit altså! Nå må jeg bare klage litt. Har prøvd å ha en positiv innstilling denne gangen, og tenke at jeg nok ikke blir like dårlig i dette svangerskapet som sist, ettersom jeg den gangen hadde en 6 mnd gammel baby, og kroppen overhodet ikke restituert.

Men altså....6+0 i går kom kvalmen med et smell, og jeg er helt satt ut av spill. I dag har jeg ligget hele dagen, og ikke klart å beholde noe mat. Det er en uke tidligere enn med de andre to, og mye kraftigere enn jeg husker...

Heldigvis har jeg en super mann som har ordnet opp med hus og barn før, så er ikke bekymret for det praktiske , men det er fortvilende å tenke på at jeg ikke skal greie å være skikkelig delaktig i livet til ungene før etter jul... Har vært dårlig hele svangerskapet de andre to gangene.

Håper fortsatt det kanskje kan dabbe av litt, men ÆSJ altså! Har greid å være i full jobb og fungere normalt fram til fredag, sjøl om jeg har vært litt uggen, og håpet å slippe unna med det...nå er jeg bare skuffa og lei meg...

Beklager sutreinnlegg-om en dag eller to skal jeg nok greie å finne motet mitt.

Du har lov å klage litt! :) Håper at det går over fort, og at dette svangerskapet blir lettere enn de andre med tanke på kvalmen!

Uff, god bedring! (om det er passende å si i en slik stund...)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi får krysse fingre og tær at det blir bedre denne gangen. Men godt å høre at du har en mann sjom kan ta over styringen. :)

Huff av meg.. god bedring! var skikkelig kvalm for en uked tid siden og kastet opp tre dager på rad, men blitt mye bedre nå, så kanskje det blir bedre for deg også snart :) spis riskaker eller andre tørre salte kjeks.

sendt fra mobilen via BV-appen

Så forferdelig! Klag i vei, det er det vi er her for! Forstår godt det er frustrerende og slitsom, håper virkelig det blir enklere denne gang.. Sender deg mange gode klemmer :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Føler med deg! Her kom kvalmen også plutselig i uke 6. Men jeg tar den i mot så godt jeg kan, for sist jeg var gravid hadde jeg ingen symptomer, og det endte med MA og senere SA. Så selv om det er helt grusomt mens det står på så må vi bare tenke at der blir bedre om en stund, og at det faktisk er et godt tegn :) Håper det går bedre snart, og at du kan kose deg med graviditeten :)

Tusen takk skjønne damer!! Det varmer. Ja, prøver å holde fast i at det er et veldig godt tegn, og at det bare betyr at utviklingen skjer med brask og bram der inne.

Forrige svangerskap var jeg innlagt to ganger, og generelt veldig dårlig. Den gangen var jeg veldig bekymret for at det skulle gå utover barnet at jeg ikke fikk spist riktig, spydde opp folaten og ikke var i aktivitet. Men ut kom verdens friskeste tulle, 4410 gram og skrubbsulten:-) Så skal ikke bekymre meg for det denne gangen! Har nettopp lest at kvalme mødre får de friskeste barna, så klamrer meg til det lyspunktet!

Og klemmer til dere andre som også er kvalme. Håper det roer seg!

Det er veldig lov å klage :) Forstår godt at det er frustrerende å ikke klare å holde på maten, og spesielt når du har vært plaget med det to ganger før.. Krysser fingrene for at det går litt over :)

Usj, du har virkelig all min sympati. Kvalme er noe dritt rett og slett. Håper virkelig du slipper å være kvalm så lenge, for jeg forstår godt bekymringen din om ikke å være tilstede for de eldre barna. Men oppi alt er det jo flott at du har en mann som tar hånd om hverdagen.

Sender deg en klem!

Tusen takk skal dere ha! Jeg har vært hos legen og fått sjukemelding og kvalmedempende. Det hjelper litt.

Hvor lang sykemelding fikk du? 100%?
Ja, er 100% sjukmeldt ut mai. Tror ikke det hadde vært vits med noe annet enn 100, for akkurat nå ligger jeg nesten hele dagen, var en seier å komme seg i dusjen i går...for ikke å snakke om å komme seg til legen i det hele tatt! Følte meg ikke akkurat trafikksikker...men det gikk på et vis.

Ja, er 100% sjukmeldt ut mai. Tror ikke det hadde vært vits med noe annet enn 100, for akkurat nå ligger jeg nesten hele dagen, var en seier å komme seg i dusjen i går...for ikke å snakke om å komme seg til legen i det hele tatt! Følte meg ikke akkurat trafikksikker...men det gikk på et vis.
Æsj, stakkars deg :( Hold ut, verdens fineste premie får du :) god bedring!

Huff.. masse god bedring! Jeg synes det hjelper å gå ut i frisk luft å puste dypt, og å spise riskaker. Men jeg er ikke så alvorlig rammet som deg heldigvis

sendt fra mobilen via BV-appen

Melder meg på, har hatt en helt forferdelig dag... Sliter med å få i meg mat :(

Back
Topp