ka skjer??

mini13.12.11

Blir kjent med forumet
ka gjør dere på? går alt bra?

Her går det bra..iallefall nå..vi fikk en litt tøff start med lillebror,og var på Ullevål i nesten 6 uker..kom hjem for to uker siden:-) Nå er han en blid og fornøyd gutt som babler og smiler til alt og alle:-D Legger seg 19.30 ( da er han veldig klar for natta..) og spiser som regel bare en gang i løpet av natta..koser oss i det fine været vi har nå om dagen:-) Fordi han har vært syk,veier han bare så vidt over 5 kg..men han er på goood vei oppover..bollekinnene og dobbelthaken er tilbake,og det liker vi:-)

jentem min, som jeg ser er 2 dager eldre enn din, er og ca 5 kg (4890 på mandag for en uke siden og fredagen før der )
får morsmelkerstatning og har vært mye tull med det..og hver gang jeg sier  at NO er det bedring, så er det skriking og magevondt igjen...så jeg må slutte å si det
meeeen hun spiser ihvertfall mer nå enn for tiden så vil anta at vekten ihvertfall går oppover. skal sjekke denne uken. men sånn generelt er hun veldig fornøyd og blid dagen lang :) prater mye og synger med meg hihi utrolig skjønt ;)

hvordan er det med soving på dagen med gutten din. har du rutiner på det?
og ruller han fra mage til rygg og omvendt? :)

Uff,er så vondt å se når dem har vondt..min får også mme,men siden han har vært "sengeliggende" med intravenøs næring så lenge,må vi gi han 50% nan og 50% infatrini (noe som gjør at han skal legge på seg raskere) en periode..ser ut til at det funker;-) Vi har fast dupp fra ca 09-10.15, og så sover han samtidig som storesøster fra ca 11:00 (hun legger seg 11:30),til ca 14-14:30..etter det tar han en kort dupp utpå eftan og så er det natta kl 19:30/20:00..han snur seg nesten fra rygg til mage,men kommer ikke heeelt rundt enda;-) Hvordan er det hos dere?snur hun seg?:-) og hvordan er nettene?

Jenten får nutramigen her (det som selges på apoteket uten laktose og soya), og vi jobber nå med å få det på blå resept siden hun ikke tåler NAN og andre erstatninger som en får på butikkene. hun ble mye bedre når vi sluttet med NAN, men noen dager er det nesten tilbake med magevondt. føler liksom vi har prøvd "alt" og oppsøkt "alle" for hjelp og råd. så må jo bare forsette og krysse fingrene.

vi har ikke sånne superfaste soverutiner på dagtid, men hun har 3 - 4 dupper for dagen. jeg skylder litt på alt stresset med matingen og magevondten når det gjelder mangel på rutiner :P
hun sover ikke så lenge om gangen. vanligvis ca en time om gangen. lurer av og til på om hun våkner "ufrivillig" pga vondt eller rapebehov...hmmm

ellers så kan hun ikke rulle noen av veiene hehe. men hun kan ligge på magen å bli veldig veldig sint ;) hehe. jaja. har ikke fått "øvd" så mye på rullingen, men håper det kommer snart. elsker alle hennes første ting. blir jo så stolt! hihi

nettene er veldig bra. hun legger seg ca kl 19 og nå våkner hun aldri for mat før kl 5 (når jeg sier det slik så kan en vel banne på at hun begynner med det;)) , men sover vanligvis til minst kl 6, aldri lengre enn 7 hittil ihvertfall. sover hun til 6 -6.30 så får hun mat i sengen, men etter det så er både hun og jeg våken så da står vi like gjerne opp. men så blir hun trøtt igjen etter en liten time og tar første luren da :)

ops...sorry hvis dette ble for lang og kjedelig å lese ;)

Absolutt ikke for langt og ikke kjedelig å lese..:-) syns det er moro å lese hvordan hverdagen er hos dere andre..(selv om ikke akkurat mange har skrevet noe her enda..hehe)..
Får da håpe dere får nutramigen på blå resept..jenta må jo ha mat,og når hun ikke tåler de andre slagene, burde dere jo absolutt få det dekket..men systemet er jo ikke akkurat det raskeste,så det tar sikkert litt tid..?stå på og ikke gi dere!!:-)
Godt å høre det er flere "sinnatagger"..hehe..her blir junior kjempesint om ikke maten kommer raskt nok etter en dupp på dagtid.. heldigvis er han ikke sånn om natta..;-)

gjett kem som våknet kl 2 i natt?? hehe å typisk når eg sier hun aaaaaltid sover til kl 6
jaja, det var bare litt mat så bar det rett tilbake i drømmeland.

anyway.. ja det hadde vært kjekt om flere skrev litt her inne :) :)

men ellers da? hvordan er det med deg? er det travelt som tobarnsmor? ser du har to tette (noe jeg og planlegger om det går:))
hvordan er det med kroppen? er du tilbake til normalen? trener du? trente du før graviditetene?

jeg trente litt før, men må jo ærlig innrømme at det har blitt lite nå i ettertid. hihi. og i kombinasjon med at vi skal kose oss så gråådig her i heimen, så blir det litt for ofte snoperier ;)
vekten er ikke heeeeelt katastrofe, men kroppen er ganske slapp, så leter etter motivasjon overalt...men har ikke funnet den ennå

Hehe,det er sååå typisk!!emoticon  Jeg trives som tobarnsmor..vi har planer om at storesøster skal i barnehagen to dager i uka,bare for at hun skal få leke litt med andre barn:) Man kommer fort inn i rutiner,og vi har ikke hatt noe sjalusi..innbiler meg det er pga de er så tette og at storesøster kun var 1,5 år da lillebror kom:-) Glemmer fort at de har vært alene da;-)
Jeg trener svært lite..nesten flaut lite..det blir bare med trilleturer..hehe jeg gikk opp 10 kg med begge to,og mistet alt rimelig fort igjen..Angrer iallefall ikke på at vi valgte å få to tette:-)

Nå er minsten våken og vil ha mat,så jeg får løpe:-D

Ha en fin dag:-)

Her går det ganske så bra. Lillesøster er akkurat 4 mnd nå og nærmer seg nok snart
6,5-7 kg. Sover greit på natta. Har lagt henne ca 18.30-19.30 og da har hun sovet til
4-5-6. Men de to siste nettene har hun våknet flere ganger på natta. Hun er/har vært veldig forkjølet så har litt pusteproblemer på nattestid. På dagtid har vi ingen rutiner. Hun vil fortsatt helst bli bært i søvn og sove på fanget, men nå går jo ikke det lenger, så strever med å lære henne å sove av seg selv... Jeg ammer henne for det meste, men hun får stort sett en flaske på kvelden om hun ikke blir helt fornøyd før leggetid. Blir nok heller ikke så alt for lenge til vi begynner med litt smaksprøver.

Hun har nå lært å holde fast med fingrene, så alt går i munnen, og om munnen kommer nær noe slikker hun på det Det er også like før hun ruller seg fra rygg til mage. Ellers er hun en utrolig sosial og blid jente som elsker oppmerksomhet.

bare på 4-5 dager har det skjedd en del ting her i heimen...
jenten har snudd seg ("falt") fra mage til rygg noen ganger.
vi var hos barnelege som ikke ville gi erstatning på blå resept, vi må  først prøve nok en gang med annen erstatning. gruer meg! har bestemt oss for hipp og begynner i morgen. ny legetime om 2 uker.
og jenten har begynt å våkne mellom 4 og 5 for mat. haha typisk ;)
men lurer på om hun våkner mye pga litt tett nese og slikt. har hevet sengen så hun ligger i helling nå ihvertfall.

vi og må bære jenten i søvn...og det går ikke så mye lengre for det begynner jo å bli tungt ;) så øver på å sove alene her og.

god påske

Her er lille gutt snart 4 mnd (13.04) Og veier 5600g.
Her har han sovet fra kl 19 til alt mellom 7 og 9 dagen etter siden rett før han ble 2 mnd. Så vært heldige med det.
En uke før han ble 3 mnd rullet han seg fra rygg til mage og siden har d vært umuuuulig å få han til å ligge på ryggen hehe :)
Prøver desperat å dra sg framover, å klarer det litt men ikkje helt enda, men blir rimelig frustrert når han ikkje helt får det til.

Her også går alt i munnen! hehe
Skal holde i alt som holdes i kan spesielt grøt skjeia, må jo prøve selv for det om det ikkje helt går som planen ;)

Huff mini13.12.11 er ikkje noe morro med magevondt.
Her var det ei jeg kjenner som fikk noe sånt på blå resept, husker ikkje helt hva det het men.
Får håpe det fungerer med hipp da, hørt mange som er veldig fornøyde med den når de små har mye magevondt.

God påske alle sammen :)

så flink lillegutt er da! det er så kjekt når de klarer noe nytt! kjempestas i heimen da :)
er det ditt første barn?

vi skal snart begynne å prøve med litt fast føde. lurer på hvordan det går. men er det slik at man må begynne med grøt? finnes ikke det slike middagsglass fra 4 mnd og?

god påske :)

mini13.12.11 skrev:
så flink lillegutt er da! det er så kjekt når de klarer noe nytt! kjempestas i heimen da :)
er det ditt første barn?

vi skal snart begynne å prøve med litt fast føde. lurer på hvordan det går. men er det slik at man må begynne med grøt? finnes ikke det slike middagsglass fra 4 mnd og?

god påske :)

Nei, man må ikke begynne med grøt. Vi har nå gitt henne bittelitt pærepure. Glass fra 4 mnd. Hun eelsker det, men gir henne ikke så veldig mye enda, så da får hun pupp etterpå. Hun hyyyler når det er stopp på godsaken;)

Beklager seint svar :)

Ja er første her i hus og der?
Du har sikkert begynt me fastføde nå kanskje? :)
Er jo masse en kan lage selv om en bare moser det godt nok og d ikkje er for hardt for magen til den lille :)

Hei :)

Har ei jente som er snart 7 mndr :D
Hun blir lagt stortsett fra 18.30 - 19.00, og våkner for få mat rundt om 6- 7 tida om morgenen, sovner til igjen til alt i fra kl 8.30 til 10 :) Det har hun gjort siden mai.

Jeg har no begynt med fastføde siden April no da, grøt og slik grønnsakspure. Så no får hun halve middags glass til middag :) Greier å svinge seg fra rygg til mage og skubbe seg bakover :D men venter no fortsatt at hun skal rulle seg fra mage til rygg igjen :P

Rutinen her i hus :
frokost 6-7 tiden, sovne til igjen til kl 8.30 da får hun grøt og melk.
Hun er som oftest våken i 2- 2.5 før hun legger seg rundt om 11 tiden og sover en time.

Får hun et fruktpure mellommåltid og melk kl 12 tida og får seg en dupp kl 14 :)

ca 15.30 får hun et halve middag glass m melk så etter det prøver vi å holde hun våken til hun skal legge seg. grøt og melk til kvelds :D

Back
Topp