Ka kaller dere besteforeldra?

fru rose

Glad i forumet
Eg er vant med mormor &morfar og farmor & farfar,
men folk er jo så forskjeliig og det er bra.
Men når snuppa blei født, kom lille snuppas farmor og sa..   ska du komma til MOR..

Det er eg ikkje vant til og ikkje forberedt på.. så eg datt jo nesten på gulvet.
Har jo alltid tenkt på meg som mammen og mor til mine barn, så når du har født og hormona danser vilt av og til, så kommer det ei kjerring og kaller seg for mor til din datter...
ikkje populært hos meg.

Hadde ho berre spurt da, om det er greit at eg kaller meg for mor ... (på ein måte)
eller noe som at eg var forberedt da..

Nå er jo snuppa stor, eg kaller ho for farmor og farmor sjølv seg for mor.
det jere vel sambo og(mor), eg har prøvd, å kalle ho for mor, men eg greier ikkje  å sei d..
ska du gå til mor, lille venn...  eh.. nei..

Men det er ingen ting i veien med å kalle noen for mor sånn da, veit det er mange som jere det, men eg var vel ikkje forberedt på det.. så, men det kan vel gå seg til for meg, at eg venner meg til å sei det...??

Uansett..

Alltid kjekt å hørra ka andre jere/kaller besteforeldra

mormor og morfar, farmor og farfar

Besta og besten. Brukar navnet framfor av og til feks Ivarbesten.

mimmi og morfar, og farmor og farfar [:)]

jeg kan fortelle deg hva hun blir kalt når hun (svigermor/farmor) har bestemt seg for hva hun vil bli kalt.....

farmor og farfar
Bestemor og bestefar (mine foreldre)

Her (Kirkenes) er det faktisk vanlig å kalle besteforeldrene for mor og far.
Men mine barn har alltid kalt min mor og stefar for bestemor og bestefar, min far for morfar og eks-svigers for farmor og farfar...
Dessuten kaller de sambo`s foreldre for bestemor og bestefar i tillegg (samme som hans barn gjør). Så det blir litt komplisert etterhvert!!
Og jr i magen... Han får to sett med bestemor og bestefar han (+ morfar)! Blir vanskelig å innføre nye navn for han når søsknene kaller dem det...

Svigerforeldrene e farmor og farfar....Mine foreldre e besten og bestå[:D]

Bestefar/bestemor og mor/far! [:)]

ORIGINAL: Thothamon

mormor og morfar, farmor og farfar

sign!

På pappa sine foreldre sier vi, mor og far. Men på mamma sin side sier vi bestefar og 'moræ', (dialektord).

ORIGINAL: dahliasmamma

jeg kan fortelle deg hva hun blir kalt når hun (svigermor/farmor) har bestemt seg for hva hun vil bli kalt.....

ha-ha! hørtes kjent ut [:D][>:]

for meg er det naturlig med bestemor og bestefar til mine foreldre og farmor og farfar til hans foreldre. (det vokste jeg opp med)

men farmor ville ikke "bare" være farmor. [&:] det var ikke "nært" nok.
mor var uaktuelt fordi det sier min mann til sin mor.
farmor prøvde seg da med godmor og besta og fornavn-mor og alle mulige alternativer. og det er jo greit nok, men hun fikk aldri bestemt seg, og kalte seg noe nytt hver gang [8D]
hun ville egentlig være bestemor hun også. men vi var redd det ble forvirrende for ungen med to som het bestemor [8|]

hun prøver stadig fortsatt å introdusere nye titler (og ungen er nå snart 5 år!), men det ressulterte i at ungen begynte å kalle henne ved fornavn... det var jo det eneste sikre ungen visste.

men hun heter farmor da. fordi jeg er sta [8D]
og det er kanskje slemt overfor farmor... [8|] hun er tydeligvis ikke komfertabel med det [&o]
(men de har forøvrig liten kontakt også...)

Her i vår lille skilsmisse familie så har vi mormor & bestefar Ketil, Morfar å bestemor åsså har vi han som æ vill ha kalt farfar som absolutt ska vårrå bestefar ([:@][:@]), så da blir han bestefar Per å dama hans som bære går under navn (mora te sambo gikk bort for 4 år sia)..

mine forledre:mormor å morfar
han sin far å stemor:bestefar å mor(hender det blir bestemor elelr far innimelom)han sin mamma sier bestemor te cassy(men jeg mener ho helr skal kale seg farmor,så e sier farmor når e snaker om homfor cassy avgjør selv hva ho vil kale ho når ho blir støre)
barna finer som regel egne navn på besteforeldra sine uanset hva vi foreldre å runt sier[:D]

ORIGINAL: bleiesmurfen

ORIGINAL: dahliasmamma

ha-ha! hørtes kjent ut [:D][>:]

for meg er det naturlig med bestemor og bestefar til mine foreldre og farmor og farfar til hans foreldre. (det vokste jeg opp med)

men farmor ville ikke "bare" være farmor. [&:] det var ikke "nært" nok.
mor var uaktuelt fordi det sier min mann til sin mor.
farmor prøvde seg da med godmor og besta og fornavn-mor og alle mulige alternativer. og det er jo greit nok, men hun fikk aldri bestemt seg, og kalte seg noe nytt hver gang [8D]
hun ville egentlig være bestemor hun også. men vi var redd det ble forvirrende for ungen med to som het bestemor [8|]

hun prøver stadig fortsatt å introdusere nye titler (og ungen er nå snart 5 år!), men det ressulterte i at ungen begynte å kalle henne ved fornavn... det var jo det eneste sikre ungen visste.

men hun heter farmor da. fordi jeg er sta [8D]
og det er kanskje slemt overfor farmor... [8|] hun er tydeligvis ikke komfertabel med det [&o]
(men de har forøvrig liten kontakt også...)

her også... hun ville bli kalt faye, men nei det var ikke bra nok. prøvde seg på mimi, momo, og bessa. men hun fikk aldri bestemt seg, så vi sier farmor.
men det liker hun ikke.. men da får hu jaggu bestemme seg snart. snuppa er snart 2 år og ser litt forrvirra ut når farmor kommer med 100 forskjellige navn....
men siden min mamma og pappa er døde, har tanta og onkelen min tatt besteforeldre plassen. og de kalles mommo og papi.
Farfar er farfar.

Mannen min sine foreldre er: Besta og Bestefar..
mine foreldre: Mormor og bestefar

...

Back
Topp