Ka e grunnen te dokkes navnevalg??

babypin

Betatt av forumet
Hvorfor har barnet i magen dokkes fått sitt navn?? Ka e grunnen te eksakt navnevalg?

Jeg valgte navnet Anna-Eilen fordi:

Min mormor Anna betydde mye for meg, så mye sånn at det ik engang kan forklares, og samme med min tante Eilen... De døde begge av kreft alt for tidlig i mine øyne og med 5 års mellomrom.. Min tante fikk kreft når ho va bare 14 år, men døde da ho va 43..

Vil gjerne bære videre litt av disse to i navnet til min datter, og har visst navnet på min datter siden jeg va 14 år... Kunne aldri blitt nokke annet te jente..
Dette tok min samboer helt finfint[:D]

Her er det familie navn på mannen min din side som går i arv som er valgt. Syns selv det er døds kjedelig navn, men er ikke noe poeng og krangle. Jeg får heller trumfe igjennom andre ting senere.

benjamin va d einaste navnet som dukka opp...leste litt og fant ut at d e hebraisk som mitt navn og i tillegg betyr lykkens sønn  så d blir på en måte oppkalling på meg :)

Vi har 2 navn som vi har klart, et:
gutte navn: som består av to navn, Fra begge mine bestefedre.
jente navn: Ett navn, som min ene oldemor het.

Jeg satt faktisk på hytta no i påska å bladde igjennom hytteboka, for 4 år siden fikk jeg å søstrene mine(har 2 søstre) Vite at vi sku blir storesøster igjen!, Så da skrev jeg i hytteboka to navn jeg likte veldi godt da:

Jente navn: Thea
Gutte navn: Matheus

---- Meen, ingen av de navnene vi skal ha på våre unge..

Men syns fortsatt Thea er et veldi fint jente navn.. [:)]

Jeg hadde kun jentenavn klart i hodet mitt før vi fikk vite at det er en liten gutt i magen min.. Så jeg tenkte at det kom til å bli VANSKELIG hvis det viser seg å være gutt.. Men, når faktumet viste seg i form av en liten tut på ultralyden så sa navnet bare "pling" i hodet mitt[:)] Sambo var ikke like begeistret med det første, men jeg har passet på å mate han med navnet titt og ofte, så han ble overbevist til slutt om at det er en liten Aron Leander i magen min[:)] Er ikke noen spesiell grunn til valget annet at jeg syns det er fine navn[:)]

Mattias for det var et navn vi begge likte godt
Johannes til mellomnavn etter min morfar Johannes samtidig min farmor Johanne [:)]

Hehe.. fordi mannen alltid har hatt det som favoritt. Sist greide jeg å trumfe gjennom et annet navn, men lovde at ble det ei jente neste gang så skulle han få Victoria. Må legge til at jeg syns det er et fint navn selv også da. [:D]

Æ har valgt navnet på lillemor fordi d ikkje e så mange som har d navnet. Ikkje 400stk i norge engang^^
Syns d e fint og feminint, og ikkje så alt for vanli.
Men navnet e desverre hemmeli enda[:)]

Her har vi valgt Liam Alexander [:)] Alle mine søsken er oppkalt etter noen i slekta, og sambo er også det, han heter John Alexander. I tillegg er jeg halvt engelsk, så da ville vi ha noe som var engelsktalende. Dessuten er det bare 22 personer i Norge som heter det [:)] Også synes vi det er nydelig og klinger bra <3

Liam betyr strong protector og Alexander betyr defender of man. Så han kommer jo til å bli en barsking ;)

Vi har valgt å kalle han opp etter hva min sambos aller beste venn het: Sindre
Han gikk desverre i fra oss i fjor pga kreft...

Hmm, hadde egentlig bestemt oss for Tobias for mange år siden- dersom vi noen gang skulle få en gutt. Men så har jeg også alltid likt navnet Nicklas. Men siden Angelica har forbokstaven min (A), så passet det bra at lillegutt får pappan sin forbokstav (T). [:D]

Tja... si det.. har alltid likt navnet Victoria... dels på grunn av at båten i telemarks kanalen heter Victoria og jeg pleide å sitte å se på denne fra bestemors veranda om sommeren da den kom forbi.
Men nå heter jo så mange Victoria, så jeg ønsket å ha min egen vri på navnet så lille jenta vår skal hete Wiktoria, litt fornorsket på en måte... og ikke nok med det... kjære sin mormor het faktisk Wichtoria, så passet ekstra godt det også [;)]
Tror det var det som gjorde utslaget for at han synes navnet var pent også [:D]

Jeg og mannen ble aldri enige, så fant vi navnet Liam og begge to syns det var ok..så fant vi ut at det er en annen variant av William som mannen min heter og likte det da enda bedre[:)]

Vi valgt navnet vi snakket om før vi i det hele tatt hadde bestetemt oss for å få barn. Vi hadde det klart sist gang jeg skulle ha baby, både gutt og jente. Gutt: Leon Nickolai ( vi syntes det var et nydelig navn og på den tiden ganske skjeldient)   Jente: Leah Celin (Celin etter mitt mellomnavn cecilie) Sist jeg sklle ha baby ble det en gutt og denne gangen ser det ut til å være jente. Så da er vi ganske sikkre på at navnet blir LEAH CELIN :) Selv om vi har vært innom mange andre forslag, men ingen som vi likte like godt og som passet så bra til sønnen vår sitt navn.

Jeg har valgt et norsk navn og et tyrkisk navn, siden han er halvt tyrkisk. Jeg vil at han skal få litt fra begge sider:) Det norske navnet hadde jeg aldri tenkt tanken på før, men under en yogatime da vi skulle skape kontakt med barnet så sparket han og så dukket bare navnet opp i hodet mitt. Høres kanskje litt rart ut for noen, men føltes nesten som det var et tegn fra han ;)

Navnet på min første prinsesse, Sarah Kristine, fikk hun fordi jeg ville oppkalle henne etter bestemor(Kristine) som døde så alt for tidlig. Hun var den personen som har betydd mest for meg gjennom hele livet, og tapet av henne var og er utrolig tungt. Vi ville ha dobbeltnavn, og Sarah dukka plutselig opp i hodet mitt en morgen jeg våkna. Og jammen kler hun ikke navnet sitt helt perfekt

Neste prinsesse skal hete Lineah Michelle, Michelle har alltid vært favorittjentenavnet til kjærsten min. Så hvis vi fikk to jenter skulle neste hete noe med Michelle. Lineah har vi valgt fordi vi vil kalle henne opp etter verdens beste svigermor som heter Linda[:)]

Back
Topp