Køyeseng

Nei helsike heller

Forumet er livet
Desemberskattene 2024
Noen som vil anbefale eller fraråde type køyesenger?

Det finnes flust av typer. Innbiller meg at gamle Stompa er stabil og knirker lite, men det er jo ikke så lett å få tak i. Ikea-senger har vi delte erfaringer med. Jo større, jo mer knirk. (Måtte til slutt bytte ut dobbeltsenga med en litt dyrere en fra en enkeltstående forhandler. Lommeboka sved, men vi sover godt i det minste...)

Tips? Og noen køyesenger er kanskje skumlere mtp. små barn?

Tenk på høyden på sengehesten i overkøyen opp mot høyden på madrassen du tenker å bruke i sengen. Vi kjøpte gode madrasser med overmadrass til ungene, og da ble sengehesten plutselig bare 3 cm høy, og vi måtte bygge en ny selv. Drømmerom og barnerommet har mange fine.

Tenk på høyden på sengehesten i overkøyen opp mot høyden på madrassen du tenker å bruke i sengen. Vi kjøpte gode madrasser med overmadrass til ungene, og da ble sengehesten plutselig bare 3 cm høy, og vi måtte bygge en ny selv. Drømmerom og barnerommet har mange fine.
Ja, godt poeng! Tenkte også å se etter en seng som ikke er så høy generelt. De sover ikke akkurat i soldatposisjon.

Er Drømmerom og Barnerommet kun nettbutikker? Liker å se ting i virkeligheten.

Wow! Det var masse fint på Drømmerom. Gode omtaler og ikke avskrekkende priser. Må vise dette til mannen. Men skal ut og se uansett for å få inspirasjon. Spennende! Elsker å innrede og leter gjerne i ÅR etter det riktige (gamle) møbelet, men huset er så å si ferdig innredet, så har bare barnerommene å lene meg på. :hilarious:

Haha, dette gikk fort. Nå venter jeg bare på tilbakemelding på hvilken vekt den ene senga tåler. Det står mellom to stykker. Om begge tåler en voksen og et bar, så skal eldste få velge. Like i pris og størrelse, men ganske ulikt utseende.

De var fine begge to! Vi har en som ligner på den øverste. Bare med én bred skuff under. Har funket fint i 10 år nå.
Ja, det var mange fine, men så kontrollmålte jeg rommet, og innså at valgmulighetene var færre enn antatt. Ekstra hyller og større lengde var ikke mulig, så da blir det smalest og kortest mulig seng med 90×200-madrasser!

Whoah, nå kom seng og madrasser på døra. Tretten kolli. Vet ikke om vi får satt opp den med ungene i hus. :hilarious:

Back
Topp