Køyeseng

Mamusia

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Noen her som har barn/søsken som sover i køyeseng? Hvor gammel er den som ligger øverst? Og hvilket seng har dere? :-)

Følger med her jeg, har fundert på det som et alternativ etterhvert :)

Jeg følger også med. Vi har 2 som skal dele men pga lite rom vil de ikke kunne ha 2 ordentlige senger der inne. Vet svigerinnen min hadde 1 lav seng med sengeskuff med madrass til gutta lenge fordi han minste ikke skulle klatre i trappen opp til 2 etg.

En mor i bhg har sånn KURA seng fra Ikea hvor hun eldste på 5 sover oppe mens hun som er 3 sover under på en rammemadrass.

Her sover 6 åringen oppe, og 3,5 åringen nede :)
Har ikke noe alternativ til køyeseng, ettersom rommet er såpass lite :)

Ja, guttene mine ( snart 4 og snart 5 ) deler et ganske lite rom. De har to juniorsenger men det tar opp alt av plassen og de har nesten ingen plass til å leke på rommet sitt. Har sett på ikea nå og der står det at anbefalt aldersgrense er 7 år...

Vi har ordnet plater, som sengehester liksom. Den blå plata er skrudd fast i stigen, for at den skal holde seg. Og det har funket fint i et år allerede :)
Litt rotete som du ser, men det er jo et barnerom :P

7CF0A373-EC81-49DF-8882-72B2AAB0564C-22104-000015EC18E589CF_zpse4906cd5.jpg

A
Vi har ordnet plater, som sengehester liksom. Den blå plata er skrudd fast i stigen, for at den skal holde seg. Og det har funket fint i et år allerede :)
Litt rotete som du ser, men det er jo et barnerom :P

7CF0A373-EC81-49DF-8882-72B2AAB0564C-22104-000015EC18E589CF_zpse4906cd5.jpg

Ja, det var lurt! Jeg er ikke så bekymret for den som skal ligge nederst, men oppe synes jeg det er litt skummelt... Så det var en god ide!

Vi har køyseng til gutta her som er hhv snart 3 år og 4 år. Eldste har sovet oppe siden han var 3 år. Senga er vel 160cm høy, kjøpt på Møbelringen:)

Guttungen har en familiekøye på sitt rom. Med tanke på at gutta etterhvert skal dele rom.
Han ble 4 år i november og sover noen ganger i øverkøya.
Men han liker seg best i 120-sengen nederst :p
Vi kjøpte en ekstra sengehest på IKEA og satte på ovekøyen.
I underkøyen har vi ingen kant. Det hender en sjelden gang han faller ut, men som regel ligger han helt innerst og med en stud pute på utsiden.

VI hadde køyeseng der vi bodde før, men det var lite lillebror sov nede, for han var litt urolig, så det endte med at han hadde en juniorseng som han ofte som i på gjesterommet. Men Storebror sov nede i køyesenga fra han var 2 og oppe fra han nærmet seg 3. Han hadde det supert der oppe, og snakker om hvor mye han savner den senga...Nå er de på samme rom igjen en periode, men vi har bare flyttet inn juniorsenga til minsten på storebror sitt rom. Storebror har da seng som er innebygd over IKEA Kjøkkenskap, så den er høy nok!

Back
Topp