Kålrabi???

nalasweet

Elsker forumet
Har ei vennine som sir at det e lurt å spise kålrabi når man e gravid.
E det nån som vet ka det e bra for, og eventuelt spise det?

Mmmm...kålrabistappe er godt ja.

men har aldri hørt om det før

Jeg vet bare at jeg snakket med mamma ang juleaften (Har termin da) og julemiddag. Sa jeg håpte ungen var kommet før julemiddagen slik at jeg kan spise pinnekjøtt og kålrabistappe... men da sa hun at det måtte jeg IKKE spise da ungen kan få luft i magen av det :(
Men gjelder vel ikke når man er gravid, alle grønnsaker er vel supert da`?

Æ vet heller ikke ka det e bra for. Men ho har ei vennine som e gravid (18uke) og ho spis ganske mye av det. Fordi det e bra når man e gravid.

Det man ikke skal spise mens man er gravid står beskrevet på mattilsynet.no.... Og kålrabi er vel ikke en av de tingene.
Når det gjelder julemiddag, så kan man strengt talt spise alt når man ammer. Det får dere nok informasjon om på føden... Da gjelder det å prøve seg fram, og se om det er noe babyen reagerer på!
Forrige ammeperiode kunne jeg spise det meste. Ikkenoe han reagerte noe på... Det som skjer er jo at babyen kan få litt vondt i magen da.... (nå hørtes jeg kanskje "ufølsom" ut... Men det var ikke slikt ment! En baby med vondt i magen er ikke noe å tulle med det altså!!!)

ORIGINAL: nalasweet

Æ vet heller ikke ka det e bra for. Men ho har ei vennine som e gravid (18uke) og ho spis ganske mye av det. Fordi det e bra når man e gravid.

spør venninnen din hva d er bra for--- 

Back
Topp