kålrabi stappe

MammaTilEmilie

Gift med forumet
Eg skal jo ta KS den 18 så vi er hjemme igjen til jul..
har hørt at man bør pumpe seg om man skal spise kålrabi stappe men spurte mamma om det og hu sier at kålrabistappe ikke er noe problem og spise så vart litt usikker her.

så bør eg pumpe meg og hvor lang tid må det gå fra eg har spist til eg ammer igjen eller ska eg satse på det går bra?

hva mener dere? eller erfaringer har dere

Det går fint å spise kålrabistappe, men ungen kan reagere å få vondt i magen av det.
Det er bare å prøve seg fram[:)].

De sier det at de fleste barn reagerer på kål, og at det skal man være forsiktig med. Jeg snakket med jordmor om dette på timen min på tirsdag, og hun sa at det skulle jeg ikke bekymre meg over i det hele tatt.
Ble litt overaska over dette svaret da jeg ikke ønsker at ungen skal få luft i magen overhodet dersom den er født til da.

Rådene hun ga var at jeg ammet rett før jeg spiste. Men jeg fant ut, at jeg skal pumpe meg om morningen, og spise middag som vanlig, med en liten eggelikør. Også skal pappaen få gleden av å mate lille nurket den kvelden :) Og i værste fall, om ungen ikke vil ta flaska, så får vi bare prøve og håpe på at han ikke får luft i magen.

Back
Topp