jysk madrasser?????

aina23

Betatt av forumet
Noern her som har greie på hvordan disse er???
kom reklame i posten derfra i går, å de hadde tre forskjellige madrasser på tilbud, skummmadrasser, så lurte på om disse være greie å bruke i babysenga???
Men mener å ha hørt at man ikke skulle bruke skummadrasser til babyer, er det bare tull eller kan det stemme???

Alt jeg vet er at babyer ikke skal ligge for mykt.
Og så har jeg ikke sansen for jysk da :P

ORIGINAL: BlessItBe

signerer denne[;)]

ORIGINAL: elispk

ORIGINAL: BlessItBe

signerer denne[;)]

Enig...

nei, det er akkurat det jeg heller egentlig ikke har, men måtte bare spørre:O)
Hvilke type madrass vil dere anbefalle da???

Vi kjøpte den til 599,- og den virker ikke så veldig myk akkurat. Fikk den til og med anbefalt av flere som hadde den madrassen.

Gaad jeg vet ikke hvilken type vi har..irriterende for jeg vil ha samme til tuppa.Vi fikk den helt ny av søstra mi for de hadde ikke brukt den og den er kjempegod til bebiser..må sjekke det opp.[8D]Men tror det var en fra jysk altså[8|]

Da vi snakket om og kjøpe nye madrasser eller ikke så, var der noen som la ut en link der det sto att det var ikke påvisst att fjørmadrasser er bedre enn skummadrasser, eller motsatt.

Hmmmmm[&:]
Jeg har kjøpt skummadrass...
Skal kjøpe en overmadrass og da.... meeeen, nå ble jeg usikker på om jeg skal ha den skummadrassen jeg....[&:]
Off, skal ikke være lett nei...

ORIGINAL: silros

Skal kjøpe en overmadrass og da.... meeeen, nå ble jeg usikker på om jeg skal ha den skummadrassen jeg....[&:]

Hvorfor ble du usikker?

nei, dete er ikke lett dette:O)
Vil liksom ha det beste for de små å, å at det skal være sikkert å sånn!!!!!
Driv å skjekker litt på nett nå, både bohus og skeidar, på bohus hadde de fiber madrasser fra 800 kr, og latex madrasser fra 1000 kr, å begger var anbefant til bebisser:o)
Dyre, men men, skal skjekke litt mere, har jo råd til det, men greit å skjekke opp litt før man kjøper, kan jo finne en som er veldig bra å ikke så dyr da:O)
Hun fra skeidar skulle ringe med opp igjen når hun hadde skjekket litt:O)

ORIGINAL: *ZimZum*

Hvorfor ble du usikker?

Hmmm...
Siden den madrassen jeg har kjøpt kostet ikke mer enn 200kr... kansje litt billig da... Vet liksom ikke om kvaliteten er bra nok...
Vil jo ha det beste til babyen![;)]

akkurat det jeg tenker å, vil ha det beste til den, har fått låne en av tanta mi som hun hadde da søskenbarna mine var små, for 14 år siden, den var en kjempebra madrass da, å er ikke slitt, men vet ikke om den er bra nåkk nå:O)
Og dessuten så har den nåkk krympet litt med årene, er både litt for kort i lengden og i bredden!!!!
Målte senga nedi å den er 120*62, men er jo ikke å få madrass i den str, men har sånn sengekant jeg skal ha rundt, så da tror jeg det blir bra:O)

ORIGINAL: April07/Des09

ORIGINAL: *ZimZum*

Hvorfor ble du usikker?

Hmmm...
Siden den madrassen jeg har kjøpt kostet ikke mer enn 200kr... kansje litt billig da... Vet liksom ikke om kvaliteten er bra nok...
Vil jo ha det beste til babyen![;)]

Men det kan jo være en god madrass selv om den kun kostet 200kr.

Men man bør jo kjøpe noe som man kunne ligget på selv i 2 år, over 50% av tiden!!
En tynn skummadrass av den billige sorten syns hvertfall ikke jeg er noe god å ligge på selv og da får ikke babyen en slik heller...

Sånn madrass:

Madrass PLUS F10 60x120cm Dreamzone

Kosta visst 299[:)] på jysk...

Madrasstype: Skummadrass
Størrelse: Bredde: 60 cm, Lengde: 120 cm, Høyde: 7 cm
Kjerne: Polyeter-skum
Kjernekvalitet: 25 kg/m³
Kjernehøyde: 7 cm
Trekkmateriale: Bomull/polyester
Fasthet: Fast
Miljømerking: Certipur, Trygge tekstiler

Måtte skjære den til, for senga er 60cm*80cm, så tenkte jeg å kjøpe en overmadrass i tilegg...

Hva syns dere da?

Jeg kjøpte en fibermadrass på babybutikken i går. Den kostet 499 tror jeg. Den anbefalte de. Skumgummimadrasser er ikke lov å selge lengre sa de i butikken. De har gått over til fiberskum eller noe sånn. Virker ganske likt spør du meg. [8D] men er nok en vesentlig forskjell.

Jeg tror babyen sover godt på en fibermadrass. Selv sov jeg godt på skumgummimadrass i 15 år og jeg både lever og er relativt frisk[8D] Når barnet begynner å bli større vil jeg nok kjøpe en annen type madrass.

Er litt forskjell på en baby og et voksent menneske, tenker jeg. En baby veier 3-6 kg (+++ etterhvert da), og vil ikke synke sånn ned i en skummadrass som de voksne vil, og vil dermed ligge mer på toppen av madrassen... Slik tenker nå i alle fall jeg[8D]

ORIGINAL: pocahontas1

Er litt forskjell på en baby og et voksent menneske, tenker jeg. En baby veier 3-6 kg (+++ etterhvert da), og vil ikke synke sånn ned i en skummadrass som de voksne vil, og vil dermed ligge mer på toppen av madrassen... Slik tenker nå i alle fall jeg[8D]

Nettopp :) derfor de ikke skal være for myke :)

Vi har kjøpt helsemadrass og en overmadrass som heter dry et eller annet..
Ble anbefalt dette på Reflex, kjennes veldig bra ut i kvalitetet, ikke for hardt og ikke for mykt. Trekket til madrassen kan vaskes på 60 grader, det samme kan overmadrassen, den kan også tørkes i tørketrommelen, veldig greit hvis det blir mye gulp eller andre uhell [:)]
Denne madrassen skal kunne brukes til den lille ska ha ny seng og det er jo noen år til [:)]

Back
Topp