Juuulegaaaver.. Hjemmelagede sådane:)

• Trådstarter Trådstarter Choice
  • Opprettet Opprettet
C

Choice

Guest
Noen som har tips til julegaver? Pleier å lage hvert år til mamma, pappa, svigers, farmor, onkler og tanter.. Noe som ikke koster så veldig mye...
Eks på hva jeg har laget:

kopp og fat fra ikea med påmalt "God morgen, onkel/tante" og med ei sol på...
tova tøfler (da var jeg på fhs og vi gjorde ikke annet enn å strikke..)
glassvase fra ikea som jeg malte et hjerte på med navnene inni

osv

Men i år er jeg TOM for idéer... Vær så snill og kom med noen forslag hvis dere har[:)]
Vi kan jo tipse hverandre hvis det er fler som gjør/har gjort sånn..?[8|]

Ja.. hva er disse klokkene dere lager? Aldri helt fått det med meg...

Tusen takk for tips[:D]

Kjenner du noen som er veldig miljøbevisste kan du jo sy enkle handlenett som de kan bruke istedet for plastposer når de drar på butikken[;)][:D]

Jeg kjøpte metallbokser med lokk i fjor som jeg pynta med mønsterark og bånd og skrv tekst som "jelegodt", "juletwist" osv og hadde en pose twist i hver. I år blir det vinsylindere (sånn som man gjerne bruker som gave"eske" til vinflasker) som skal scrappes på, pyntes med mønsterark og litt stæsj, og sitater med "julekos" julevin osv...

Hva med f.eks hjemmelagede drops, brente mandler, karameller o.l. pakket i
lekker emballasje -Kjempesuksess her i familien iallefall[:D]

Det samme gjelder hjemmelaget sursild/tomatsild[:)]

Til barn kan en gi f.eks hjemmelagde smokkesnorer[:)]

Du kan scrappe kalendere.
Lage såper. Det gjorde jeg et år. Lagde både flytende og faste m/ luffa inni. Puttet en av hver i en cellofanpose og pyntet med sløyfe og et hjerte på. Var kjempepopulært [:D]
Du kan scrappe LO'er med bilder av de som skal få gaven.

Fytti! Så idérike dere er!! Tusen takk altså!
Ifjor kjøpte jeg en hjertekakeform (billige på Pytt&Panne) og et billig glass på Ikea som jeg fylte browniespulver på og hengte på en lapp med "Kjærlighetskake" + "oppskriften".. Så skrev jeg på kortet noe sånn som at de måtte sette av tid til hverandre og kose seg osv.
Det var veldig populært:)

ORIGINAL: Askepott:D

Fytti! Så idérike dere er!! Tusen takk altså!
Ifjor kjøpte jeg en hjertekakeform (billige på Pytt&Panne) og et billig glass på Ikea som jeg fylte browniespulver på og hengte på en lapp med "Kjærlighetskake" + "oppskriften".. Så skrev jeg på kortet noe sånn som at de måtte sette av tid til hverandre og kose seg osv.
Det var veldig populært:)

Det må jo være den mest fantasifulle og romantiske ideèn jeg har høre noen gang
Kanskje jeg må stjele den.....[;)]

Synes det er så morsomt å lage gaver jeg:)
Men trenger litt tips nå.. Søskenbarnet mitt skal gifte seg til jul.. Jeg har ikke så mange penger, så jeg tenkte å gjøre noe så enkelt som å kjøpe et helt hvitt sengesett og lage et slags hjertegreie på det..
Se for dere: når dynene ligger brettet i to i sengen så blir det et helt hjerte på de når de ligger mot hverandre. Også på den ene halvdelen står det f.eks "Elise" og den andre "Martin".. Enkelt men koselig, synes jeg da[:)] Men hva kan jeg skrive dette med? Er ikke god på å sy.. Men det er jo ikke sååå fint med en vanlig tekstiltusj liksom.. Forslag[8|]?

Tja, er da mye bra i tekstilmaling for tida. Panduro, SGS o.l. har nok noe fint som egner seg vil jeg tro[:)]

Kanskje det ja.. Kan jo ta meg en tur ned litt senere i uka og høre etter! Takk for tipset[:D]

Jeg synes det var kjempelett!
Eneste er at det er tidkrevende, for pyntingen av kortet tar tid=)
Men det er jo bare kos da!

ORIGINAL: Thille

I år skal vi gi bort relativt enkle julegaver til besteforeldre og oldisene...

Kjøpe vannmaling og lage hånd avtrykk og fot avtrykk...etterpå skal vi la snuppa få leke litt med maligen på store ark og ta bilder mens ho holder på.

Så skal vi ta avtrykkene, bilde av snuppa mens ho holder på og et lite stykke kunst og sette sammen i ei ramme...og vips, gaver til hele bunsjen, og ingen like[8D]

Oi! Den var genial! Den skal jeg huske på! Har dessverre ingen snuppe eller snupp som kan ta seg av den biten da, men greit å vite til den tid[:D]

Back
Topp