Juuul!!

Håpefull

Glad i forumet
Ja dere leste rett! Jeg kjenner at jeg allerede har begynt å glede meg til jul! En av grunnene er at vi skal da feire vår første jul i nyhuset, familien kommer langveis fra for å feire sammen med oss, jeg kommer til å være tjukkebolla med stor mage :D kommer til å være sååå koselig!

Men så er d hva skal vi ønske oss til barnet? Hvilke ting er "greit" å ønske seg hos familien? Er d frekt å ønske seg barnevogn ettersom de er så dyre?

Jeg ville ikke ha ønsket meg barnevogn. Jeg syns det blir en alt for dyr gave å ønske seg. Men om familien tilbyr seg å kjøpe vogn er det noe annet :)
Ellers så syns jeg det er aaaalt for tidlig å tenke på jul nå:p hva jeg ønsker meg til barnet har jeg ikke tenkt på..

Jeg har vært gravid i jula to ganger tidligere, men har aldri ønsket noe til de kommende barna...

Tror ikke vi kommer til å få ting til babyen til jul, ikke ønske det heller :p kanskje han/hun får en liten gave av besteforeldrene, men vi kommer nok til å arve masse og få ting i babyshower og velkommen-til-verden gaver.

Vi kommer til å si at vi ønsker oss ting til babyen. Om besteforeldrene tolker dette som klær, møbler eller barnevogn er opp til dem :)
Men tipper pappa som får sitt første barnebarn kommer til å ville bidra med noe stort. Typisk han :p

Vi skal feire jul i huset for første gang med familien. Spent på den da jeg sikkert er ganske stor, men regner med både pappa og svigermor tilbyr seg å hjelpe oss :)

Vet ikke hva vi skal servere. Hva bruker dere å spise?

Vi kommer til å ønske penger vi :-) vil ikke ha noe til oss.
Om noen ønsker å gi noe spesiellt til baby,så skal se få lov til det :-)

Vi skal feire julaften hjemme med datteren min,og om det kommer noen andre ennå vet vi ikke.
Det blir nok medisterkaker,julepølse,ribbe og tilbehør.
Det blir koselig med stor gravidmage til jul :-)

Vi har hatt jul hjemme de to siste årene (etter at vi flyttet til eget hus og har fått barn). I år kan jeg egentlig tenke meg å feire borte da det er litt pes å ha gjester :P Hadde vært deilig å få alt servert :P Men sambo vil gjerne være hjemme og vil at alle skal være sammen hver jul (hans og min familie). Jeg for min del trenger ikke være begge familiene hver gang ;) Men men vi får se når det nærmer seg hvordan formen til a mor (les: meg) er, og hvordan vi gjør det. Lenge til enda.

Huff, det blir vel jeg som må invitere til julaften i år og invitere svigers.. Godt det er lenge til :)

Vi kommer til å si at vi ønsker oss ting til babyen. Om besteforeldrene tolker dette som klær, møbler eller barnevogn er opp til dem :)
Men tipper pappa som får sitt første barnebarn kommer til å ville bidra med noe stort. Typisk han :p

Vi skal feire jul i huset for første gang med familien. Spent på den da jeg sikkert er ganske stor, men regner med både pappa og svigermor tilbyr seg å hjelpe oss :)

Vet ikke hva vi skal servere. Hva bruker dere å spise?
Samme tenker jeg.. Hvis svigers eller mine foreldre ønsker å kjøpe noe stort eller lite så får de gjøre d :)
Her spiser vi tynnribbe hver jul :) stemora mi er ikke fra norge, hun lager syyyykt gode jule godter/kaker :D

Så du kommer ikke til å kjøpe en eneste ting før barnet er født? :p Det å få barn er dyrt, så er vel ikke rart at folk ønsker seg ting til barnet? Vi kommer til å gjøre det samme tenker jeg, vi skal ha 2 så blir dobbelt opp av en god del :)
Jeg fødte for 2,5 år siden ;) Hadde jeg ikke født ei uke før jul, men etter jul, så hadde jeg ikke ønsket noe til en ufødt baby nei.

Jeg fødte for 2,5 år siden ;) Hadde jeg ikke født ei uke før jul, men etter jul, så hadde jeg ikke ønsket noe til en ufødt baby nei.
Syntes det høres litt rart ut. Nå ble min født i mars, men denne gangen som det for kommer til å bli fødsel mest sannsynlig i januar, så kommer vi til å ønske oss klær, sengesett, baby matstol f.eks til babyene. Dette er ting som trengs uansett og visst ikke vi trenger noensinne selv så er det bedre å ønske seg noe mere fornuftig til barnet :) enn at du selv skal få ting som kanskje ikke blir brukt :P er bare det jeg mener, sikkert det TS lurte på også. Syntes ikke det er så rart.

Sambo og jeg har det vi trenger til oss selv. Vi trenger jo utstyr til barnet for vår egen del også. Om det kommer som pengebidrag, klær eller barnevogn er opp til den som gir.

Etter jeg ble voksen så har julen vært mer om mat og samvær enn gaver. Gavene er mye for barnas del og selv om barnet ikke er født enda så er det en del av julefeiringen også i år.

Back
Topp