"Junk food til middag"

Stibli

Forumet er livet
Hva mener DU er junk food til en middag i hverdagen?

Har blant annet en bekjent som mener at fiskepinner, hj.lagde potetbåter og grønnsaker er junk food, men hva tenker flertallet? Bare hamburger fra Burger King?

Det synes ikke jeg er junk food. Junk fodd er mat som pizza, hamburger osv fra gatekjøkken.

Junk Food er fra burgersjappa liksom, McDonalds-BurgerKing-Bergby's, Jafs osv osv

Take away og ting som er laget i frityr... Hamburgere kan faktisk lages kjempesunne... [;)]

sier meg enig med dere over her, junk er fastfood fra burgershappa ell lignende. Ferdigmat[:)]

ORIGINAL: Kranglefanten

Junk Food er fra burgersjappa liksom, McDonalds-BurgerKing-Bergby's, Jafs osv osv

Enig!

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Junkfood.. Pizza fra take away, gatekjøkken og generelt usunn mat tenker jeg da..

Kanskje fordi at for meg så er junkfood=fastfood=gatekjøkken..[:D]

Take away. Pizza og pommes frite laget hjemme synes jeg ikke går i den kategorien. Men det er meg da [:D]

det er usunn mat.. båe hjemmefra og bortefra.

Og jeg anser vel fiskepinner som noenlunde i den kategorien iom at det stort sett er alt annet enn fisk i dem..

Junk food er ferdigmat i enkelte varianter

Jeg mener - potetbåtene jeg lager er ikke junkfood, og hamburgeren vil jeg heller ikke kalle det. Men hadde jeg spist det fra gatekjøkken, så blir det ikke like greit. Mye av maten jeg lager KUNNE vært junk, men jeg lager alt fra bunnen av med ferske råvarer og masse fiber, og helst så lite raske karbo som mulig - og da blir det noe helt annet.

Frityrstekt mat er vel junk... Fiskepinner går for meg strengt tatt ikke under junk, men enkelte typer gir sånt ekkelt fettlag i munnen (hvis det gir noen mening), og de ville jeg styrt unna.

Men altså, jeg er kanskje i overkant opptatt av kosthold, jeg spiser ikke tomatsuppe på pose en gang (ingen poseløsninger finner veien inn i mitt hus), det eneste er at jeg i fryseren faktisk har frosne grønnsaker til dager jeg har dårlig tid [:-]

ORIGINAL: Kranglefanten

Back
Topp