Juniorseng

Mamma M(i)ra

Millie00
Snøfnuggene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Noen som har bytter til større seng?
Erfaring?
Grunn?
Når?
:)
 
Noen som har bytter til større seng?
Erfaring?
Grunn?
Når?
:)

Har ikke byttet ennå :) Tok bort hele den ene siden på sprinkelsengen og satte på en liten IKEA sengehest da han var 15 mnd. Han har goooood plass i sprinkelsengen og sånn den er nå uten den ene siden så ser jeg ikke noe poeng for oss å bytte! En junior seng vil for oss ha samme funksjon. Kommer til å bytte til jr seng når han vokser seg litt større tenker jeg :) Sprinkelsengen er 120 cm og gutten vår 80 cm lang, så tror han kan ha den en stund til :p
 
Vi får baby igjen i oktober, og tenker storesøster flytter til større seng rett før det? Ser ingen poeng i å kjøpe en til sprinkelseng nå.. Vil gjerne høre erfaringer fra andre:)
 
Ja, det jeg tenker også. Altså at ho ikke trenger å flytte før nestemann skal overta. Har venner som var veldig tidlig ute, og der har ungene ikke ville sove alene i stor sengene : -)
 
Vi har ikke byttet ennå. Han har god plass og holder seg oppi senga så da ser jeg ingen grunn til å bytte enda. Tenker at vi bytter om det blir et problem at han klatrer ut. Vil ikke endre på noe som fungerer godt :)
 
Vi venter også. Rett og slett fordi sprinkelsenga fungerer fortsatt. Hun klarer å klatre over hvis hun vil, men sover heldigvis om natta ;)
 
Her har hun sprinkelsenga og er ikke interessert i å klatre over. Så hun får bare beholde den enn så lenge. Prøver hun å klatre så skrur vi av ene siden, har beregnet at hun kan bruke den til hvertfall 4 år :)
 
Her brukes også sprinkelsengen enda :) og har ikke tenkt til å bytte enda.. Tenker at man får litt lite kontroll over smårollingen når man går over til juniorseng.. Synes det er veldig greit å vite at hun er oppi senga når hun har lagt seg for kvelden;)
 
Vi får baby igjen i oktober, og tenker storesøster flytter til større seng rett før det? Ser ingen poeng i å kjøpe en til sprinkelseng nå.. Vil gjerne høre erfaringer fra andre:)
Vi får ny baby i februar, så her tenker vi at det blir storjenteseng til jul, så kan baby overta sprinkelsenga :) Egentlig ikke behov for det enda, da hun aldri har gjort forsøk på å klatre ut, men greit å slippe å kjøpe en sprinkelseng til og så får det kanskje en grei sånn storjenteeffekt nå når hun skal bli storesøster :)
 
Vi får ny baby i februar, så her tenker vi at det blir storjenteseng til jul, så kan baby overta sprinkelsenga :) Egentlig ikke behov for det enda, da hun aldri har gjort forsøk på å klatre ut, men greit å slippe å kjøpe en sprinkelseng til og så får det kanskje en grei sånn storjenteeffekt nå når hun skal bli storesøster :)

Vi ombestemte oss! Har flyttet og ifm det ble det en del mer styr med leggerutinen. I tillegg har hun sluttet med bleie på dagtid, så da syntes jeg det var nok endringer for henne i denne omgang. Fikk låne dn sprinkelseng av noen venner (kjøpt ny madrass) til babyen, så får vi se når vi tar overgang til storseng..
Hadde jeg hatt noen måneder til på meg, sånn som du, så hadde jeg nok valgt stor seng ifm ny baby. Men det ble litt knapt. Noen fortalte at ett par måneder mellom ny seng og babyens overtagelse av den gamle var anbefalt, for å unngå at det eldste barnet fortsatt har tilhørighet i den gamle sengen..
 
Back
Topp