Juniorseng VS voksenseng

Men å kjøpe ny seng om 7-10 år er vel heller ikke kjempedyrt akkurat. Mye annet man bruker mye mer penger på. Skal de ha den samme senga fra de er 3 til de flytter ut da, evt.? Jeg husker så gøy jeg syntes det var å få velge meg voksenseng da jeg var 12 eller noe. Fikk velge fritt blant alle sengene på Ikea :)

Jeg ser ikke problemet med å ha samme seng helt til han flytter ut hvis senga er like fin. Så kan jeg heller bruke penger på ting han trenger når vi skal pusse opp fra barnerom til ungdomsrom.

Takk for alle svar. Har nå sett meg ut en voksenseng fra Ikea med uttrekkbar skuff under som gir en ekstra seng til overnattingsgjester om noen år.

Jeg ser ikke problemet med å ha samme seng helt til han flytter ut hvis senga er like fin. Så kan jeg heller bruke penger på ting han trenger når vi skal pusse opp fra barnerom til ungdomsrom.
Absolutt ikke noe problem med det. Man siden jeg selv synes det var stas å velge ut «voksenseng» når jeg skulle inn i tenårene, synes jeg det er hyggelig å la mine barn få gjøre det samme. Ikke viktig, alle har vi forskjellige prioriteringer. Vi vil nok la henne få alt av nye møbler når det først skal pusses opp til ungdomsrom, men til gjengjeld reiser vi aldri på sydentur. Reiser ikke noe særlig ellers heller. En Sydentur koster jo mye mer enn en seng. (Sier ikke at det er feil å prioritere for eksempel Sydentur, eller noe annet, men igjen alle har forskjellige ting de vil prioritere. Om hun av en eller annen grunn vil ha ny seng før hun vokser ut av senga si og har god grunn til det kan det godt tenkes vi kjøper ny seng da)

Absolutt ikke noe problem med det. Man siden jeg selv synes det var stas å velge ut «voksenseng» når jeg skulle inn i tenårene, synes jeg det er hyggelig å la mine barn få gjøre det samme. Ikke viktig, alle har vi forskjellige prioriteringer. Vi vil nok la henne få alt av nye møbler når det først skal pusses opp til ungdomsrom, men til gjengjeld reiser vi aldri på sydentur. Reiser ikke noe særlig ellers heller. En Sydentur koster jo mye mer enn en seng. (Sier ikke at det er feil å prioritere for eksempel Sydentur, eller noe annet, men igjen alle har forskjellige ting de vil prioritere. Om hun av en eller annen grunn vil ha ny seng før hun vokser ut av senga si og har god grunn til det kan det godt tenkes vi kjøper ny seng da)

Har to barn og nr 3 på vei. Hvis alle skal få nye møbler når de blir ungdommer vil det koste en del (har tette barn så det går ikke å arve møbler). Som du sier er det snakk om prioritering. Vi ønsker å bruke penger på ski, sykler, fritidsaktiviter fremfor seng og møbler. Har funnet en voksenseng på Ikea som jeg tror storebror vil like godt

storebror blir 3 år om noen mnd. Er gravid og trenger etterhvert hans sprinkelseng til den nye babyen. Lurer derfor på å ønske oss ny seng til storebror til bursdagen hans. Lurer veldig på om vi skal kjøpe juniorseng eller gå rett på voksenseng m/sengehest. Han sover i voksenseng når han er på besøk hos bestefar så han er vandt med det, men den senga er litt for høy til at han klarer å komme ut og inn selv.
Deres om har byttet ut sprinkelsenga hva gjorde dere?
voksensrng. så kan dere ligge sammen med han om han skulle få behov for ekstra trygghet og nærhet.

Vi gikk rett fra sprinkelseng til vanlig voksenstørrelse nå til 2 års-dagen.
Vi gjorde det rett og slett fordi vi kan kombinere det med å bruke den som gjesteseng når vi har overnatting (liten leilighet med kun 2 soverom).
Er av typen som kan dras ut til dobbeltseng ved behov. Likevel har den høye kanter rundt alle sidene bortsett fra den foran, der har vi sengehest, så den er lun og god. Kjøpte Hemnes fra IKEA

Begge mine fikk voksenseng etter sprinkelsenga.

Rett fra sprinkelseng til voksen seng når minsten nærmet seg 2 år. Det har vært helt uproblematisk og veldig praktisk om jeg skal ligge litt hos hen.

For min del var det bortkasta med junior seng. Hva skal man med det når man likevel må kjøpe større seng. Da er det bedre å kjøpe stor seng med en gang. Ble hennes dagseng til 2 årsdagen til vesla her. Og vanlig seng på yngste når han ble 3. Atpå til kjekt når jeg skulle ligge i den å lese eventyr eller om vi fikk ekstra med overnattingsbesøk.

Dette var vårt grunnlag for å droppe junior seng :)

voksensrng. så kan dere ligge sammen med han om han skulle få behov for ekstra trygghet og nærhet.

Vi gikk rett fra sprinkelseng til vanlig voksenstørrelse nå til 2 års-dagen.
Vi gjorde det rett og slett fordi vi kan kombinere det med å bruke den som gjesteseng når vi har overnatting (liten leilighet med kun 2 soverom).
Er av typen som kan dras ut til dobbeltseng ved behov. Likevel har den høye kanter rundt alle sidene bortsett fra den foran, der har vi sengehest, så den er lun og god. Kjøpte Hemnes fra IKEA

Begge mine fikk voksenseng etter sprinkelsenga.

Rett fra sprinkelseng til voksen seng når minsten nærmet seg 2 år. Det har vært helt uproblematisk og veldig praktisk om jeg skal ligge litt hos hen.

For min del var det bortkasta med junior seng. Hva skal man med det når man likevel må kjøpe større seng. Da er det bedre å kjøpe stor seng med en gang. Ble hennes dagseng til 2 årsdagen til vesla her. Og vanlig seng på yngste når han ble 3. Atpå til kjekt når jeg skulle ligge i den å lese eventyr eller om vi fikk ekstra med overnattingsbesøk.

Dette var vårt grunnlag for å droppe junior seng :)

Takk for svar. Blir voksenseng. Etter å ha lest svarene på denne tråden ser jeg ingen fordel med junior seng når jeg vet at gutten sover godt i voksen seng og vi har plass. God plass til meg også. Helt enig i at det er litt bortkastet å kjøpe junior seng når jeg allikevel må kjøpe voksen seng om noen år.

Vi har kjøpt husseng. :D

Vi gikk rett over til voksenseng. De har slike de kan dra ut, så de sover i dobbeltseng. De elsker sengene sine. :)

Back
Topp