Juniorseng eller voksenseng?

Neener

Elsker forumet
Nå er det snart på tide å bytte ut sprinkelsenga med en større seng. Valget er da å kjøpe juniorseng eller voksenseng med sengehest. Noen som har erfaringer å dele?[:)]

ORIGINAL: Trudelillelutt

Uten å erfaring så går vi rett for "voksen" seng med sengehest.

Samme her..
Men enda så har hu ikke skjønt d der med å klatre ut av senga si enda..[;)]

Har kjøpt en sånn Stompa Dreaming eller hva den heter til snuppa. Det er vel noe mellom junior og voksensng med sengehest. Tror den er 170 lang[:)]
Den står klar på gjesterommet som Julie skal flytte over til over nyttår engang, så bruker enda sprinkelsenga[:)]

har en junior-uttrekkseng som storebror hadde som hun skal ha når den tid kommer.
men hun har enda ikke prøvd å klatre ut av sprinkelsenga så det blir nok en stund til enda.

det blir nok voksenseng tenker jeg, men som flere over sier så beholder vi sprinkelsengen en stund til.

ORIGINAL: LilleMusMei

har en junior-uttrekkseng som storebror hadde som hun skal ha når den tid kommer.
men hun har enda ikke prøvd å klatre ut av sprinkelsenga så det blir nok en stund til enda.
samme her[:D]

Mini har for alvor begynt å klatre ut av senga nå. I går etter han hadde lagt seg, stod jeg på badet og ordnet med ting. Så hører jeg det går i døra, men tenker ikke noe særlig over det. Helt til jeg hører små barneføtter som tusler ute i stua hehe. Da var han på vei og skulle legge seg i vår seng[8D]

Her blir det juniorseng, siden rommet som til junior ikke er så stort. Syns det er litt dumt å bruke mer gulvplass enn nødvendig. Og så blir det vel køyeseng med pult under, eller noe slikt når han blir større. Om vi ikke får bygd ut huset før den tid da.... drømme drømme!

Men leeenge før han klatrer ut av sprinkelsenga enda ja. Og dessuten så ligger han i slik babysafe også, så da er det meste litt mer vanskelig!

ORIGINAL: Kiwi78

Her blir det juniorseng, siden rommet som til junior ikke er så stort. Syns det er litt dumt å bruke mer gulvplass enn nødvendig. Og så blir det vel køyeseng med pult under, eller noe slikt når han blir større. Om vi ikke får bygd ut huset før den tid da.... drømme drømme!

Men leeenge før han klatrer ut av sprinkelsenga enda ja. Og dessuten så ligger han i slik babysafe også, så da er det meste litt mer vanskelig!

Hihi tenkte jeg også for en stund siden[:)]...
Men baby-safen kommer hun utav på et halvt sekund, har en baby-safe med armer laga av farmor, den ble også ødelagt på 1-2-3[:)][:)]....
snuppa er også ikke så høy av seg, trodde det ville ta GOD tid før hun klarte komme utav senga, men det klarer hun nå bedre enn aldri før gitt[:)]... gjort på 1-2-3 tydligvis[&o]

Her har han ikke begynt å klatre ut av senga enda... men når den tid kommer da vi skal bytte ut så skal vi fåe n utrkkbar seng med broren min.. han har hatt den til sin gutt og den står og venter på oss[:)][:)]

Einar Adrian har ikkje enda begynt å klatre ut av sprinkelsenga så vi drøyer han litt me å kjøpe "vanlig" seng til han.. [:D] Men har tenkt at vi skal kjøpe sånn juniorseng til han over nyttår sånn at han blir vant med den til smurfen i magen kommer [:)]

Vi har en gammel skuv-seng til Marcus. Som kan dras ut etter som han vokser til[:)] Har ikke begynt å bruke den enda, men tror ikke vi skal montere sengehest på den. Like greit at han lærer seg å ligge i sengen sin uten å hoppe ut med en gang.

vi kjøper junior seng tenker jeg.. den kan de jo ha den flere år.. skal bytte den ved 2 års alderen, sånn at han slutter i god tid før juli-skatten vår kommer. [:)]

Vi har kjøpt voksenseng, køyeseng. Vi er veldig fornøyd til nå. Guttungen er jo litt liten i den store sengen, men da har han litt å vokse i.
Senga vi kjøpte er en køyeseng man kan ta fra hverandre til to senger. Med tanke på at vi skal ha en til så vi det som en investering. Vi så det også som praktisk å ha en ekstra sengeplass når vi får nr.2. Både for gjester/barnevakt og oss selv hvis det blir mye nattevåk. [:D]

Hva er forskjellen på junior seng og vokse seng?[:)]....
det hørtes sikkert litt dumt ut, men kan null om senger[:)]...

har litt lyst på en skikkelig upraktisk cars bilseng jeg...

er vel en slags junior seng...? blir vel brukende i noen år... (må bare få mannen til å betale... hihi, men trenger den nok ikke riktig ennå, så lenge minien sover fint i sprinkelsengen sin...[:)][;)])

Dere som har skaffet/har fra før junior seng eller voksenseng ;
hiv ut bilder av di da[:)][:D]....
Jeg er litt nysgjerrig siden jeg ikka fatter noe av dette[:)]...
Og hvor dere har kjøpt og pris[8|][:)]....[:D]

ORIGINAL: ..*||Susanne89||*..

Dere som har skaffet/har fra før junior seng eller voksenseng ;
hiv ut bilder av di da[:)][:D]....
Jeg er litt nysgjerrig siden jeg ikka fatter noe av dette[:)]...
Og hvor dere har kjøpt og pris[8|][:)]....[:D]

voksensenger tror jeg er senger i full størrelse... eller sånn 90*200.. og juniorseng er en barneseng som ikke er like stor[:)][:)][:)][:)]

ORIGINAL: Linnselusa

Vi har kjøpt voksenseng, køyeseng. Vi er veldig fornøyd til nå. Guttungen er jo litt liten i den store sengen, men da har han litt å vokse i.
Senga vi kjøpte er en køyeseng man kan ta fra hverandre til to senger. Med tanke på at vi skal ha en til så vi det som en investering. Vi så det også som praktisk å ha en ekstra sengeplass når vi får nr.2. Både for gjester/barnevakt og oss selv hvis det blir mye nattevåk. [:D]

Det var jammen lurt. Kanskje vi burde gjøre det samme....

[:)]eg kjøpte sånn vokse seng synes de er helt super..
synes jenta mi er for liten til å slutte med sprinkel seng..selv om sønnen min sluttet med det da han var 18 mnd...(stupte utav med hode først litt vel skummelt) ho prøver ikke en gang og komme seg utav. sengen er heller ikke på nederst hakket

Back
Topp