Juniorseng eller "stor" seng til 2,5 åring?

*FruM*

Elsker forumet
Jenta vår skal få storjenteseng nå... Men vi er litt usikre på hvilken type vi skal kjøpe. Er det best med juniorseng eller er det like greit å kjøpe stor seng med en gang?

Har liksom ulike pluss og minussider med begge deler, men det er kanskje best å høre hvilken erfaring dere har? :)

Jeg tror jeg ville ha gått for storseng med en gang;)

Jeg skulle gjerne ha hatt det.. men har ikke plass på soverommet:)

Vi kjøpte vanlig stor seng. Det hadde vel med at vi rett og slett ikke hadde råd til det mellomstadiet, og jeg så ikke poenget. Mi var også 2,5 år da vi byttet over. 

Vi kjøpte junior seng til gutten når han ble 2, men angrer egentlig på at vi ikke kjøpte stor seng med en gang.. :) med andremann så kommer vi til å hoppe rett til stor seng:)

Vi bytta seng nylig til pjokken, og ble da en stor seng, 90x200....så ikke noe poeng i å kjøpe juniorseng for noen få år før en må kjøpe ny seng igjen.
Ble en veldig overgang fra sprinkelsenga da, men han storkoser seg og syns det er kjempestas å være i den. En veldig moro å herje i senga ;)

vi kjøpte juniorseng til jenta her som er like gammel som di.
Men det var pga plassen. Ha rltie soverom,så greit at det er litt plass til å leke på også.og hun har den i noen år,så slipper å bytte med en gang. Kjøpte på finn da,så det ikke ble altfor dyrt =)

Her gjorde jeg det enkelt å kjøpte voksi seng ;) Billigt å greit :)

Vi gikk rett til stor seng. Så ikke helt poenget med å gå til ei juniorseng, når vi uansett til syvende og sist må kjøpe ei stor seng. 

Vi gikk vel over når hu var rundt 3 år gammel tror jeg (ja, hu trivdes veldig godt oppi den sprinkelsenga hehe) Og det gikk helt supert :) Aldri hatt problemer i det hele tatt med å gå rett på stor her i hus hvertfall :) 

Vi gikk rett til stor seng, hu er snart 2. Vi hadde en stor seng, i tillegg til at vi uansett måtte hatt det innen relativt kort tid.

Vi kjøpte stor seng med en gang, ser ikke poenget med å kjøpe en seng som er ca 20 cm lengre enn sprinkelsenga, for så å kjøpe stor seng senere. Dessuten kosten jo disse junior sengene fort like mye som ei vanlig seng

Gutten vår gikk rett fra sprinkelseng til stor seng før han var to år, det fungerte helt fint :)
Blir sånn med jenta også, bare vi får pusset opp rommet deres.
Jeg ville absolutt gått for stor seng ja :)

Vi kjøpte skuvseng.. Synes stor seng blir litt vell stort

gutten vår fikk juniorseng når han var 2 år , og jenta vår som blir 2 år i februar får også det da .. synes det er greit med en mellomting først jeg da .. og de sengene jeg ville ha til de fantes bare i det( er en cars og en prinsesse seng)

Heter det skuvseng?

Sånn som du kan trekke ut etter hvert som barnet vokser.. Vokseseng kanskje?
Kjøpt på ikea hvertfall:p

Back
Topp