Junior er så liten...

glamaria

Gift med forumet
Gutten min er 18 mnd og bare 78,5 cm lang. Han er så mye mindre enn de andre ungene i barnehagen at de ansatte sier at de ser på han som barnehagens maskott.. Han lå på gjennomsnittet på vekstkurven da han var 3 mnd og har siden den gang krysset to linjer og ligger nå mellom 10% og 2,5%% linjene.
Noen som har erfaringer med unger som ikke følger sin egen vekstkurve eller som er litt lave? Hvor lang var deres små ved 18 mnd og evt når de ble litt eldre? 

Her var min gutt 87,5 cm ved 18mnd. Han passerte meteren når han var 2.5...er 2 år og 8mnd om ikke så lenge.

min er 20mnd å 80cm. så syns ikke det hørtes sååå lite ut?! :o

Han har liggi litt under gjennomsnittet hele tiden da, men ikke kjempemye. verken jeg eller pappan er kjempehøye så.. og han er heller ikke den minste i bhg. 

minste min var 77,5 cm lang på 18 mnders, hun er jente da! Storebror var 85 cm på samme kontrollen. Men begge har fulgt sin egen kurve...hun har altid vært lita og han lengre! Vi er jo forskjellige så tror ikke du trenger å bekymre deg:) mannen har en gutt fra før som var "kort for alderen" men sommeren han var 3 strekte han seg myyye og nå er han ikke mindre enn de på hans alder!:)

Lillegutt var 85 cm på 18 mnd kontrollen.

Minstejenta her var 81cm når hu var 17mnd. Ikke spesielt stor,men på gjennomsnittet.

Jeg har ei jente på 2.5 år som nettopp er målt til 86 cm på 2.5 års kontrollen. Hun har alltid vært lita, men følger sin egen kurve og hs er fornøyd. En stund var hun under "normalen" og vi var litt bekymra, men det har heldigvis ordna seg :-)

Min gutt var 77,5 cm da han var 15 mnd :) Alle mine tre er under gjennomsnittet men innenfor normalen :)

Jenta var vår 77,5 cm når hun var 18 måneder. Litt under snittet, men ikke så rart når jeg er 163 og pappan er 165 ;)

Back
Topp