Junior eller vanlig enkel seng?

Hannah`s Mamma

Elsker forumet
Har ei tulle på 2år og 3mnd, som begynner å bli for lang til sprinkel sengen sin.
Så lurer jeg på hva vi skal skaffe oss, junior eller vanlig enkel seng?

Kom gjerne med tips, råd og erfaringer [;)]

Våres tulle har juniorseng kjøpt på IKEA, elsker sengen sin. den er 70*160 med sengehest.
Løp og kjøp [:D]

Vi kjøpte cama sengebrisk på bohus. Den er 90x200.

Da kan vi krype oppi senga hennes om hun har mareritt, og hun kan ha den til hun flytter ut...
Kanskje bytte madrass bare.

Vi har Hensvik fra IKEA til vår eldste. Kjempefin seng og den tåler fint at jeg ligger ved siden av henne før hun sovner. (Ser mange argumenterer med at voksne ikke kan sitte i juniorsenger og at de derfor kjøper større seng)

Vi kjøpte vanlig stor enkeltseng til eldste her, den kan trekkes ut til dobbeltseng.

Hemnes heter det, Ikea-vare. [:)]

TIl minsten kommer vi vel kanskje til å kjøpe juniorseng fra Ikea, fordi vi ikke har plass til annet per nuh.

Jeg valgte "voksenstørrelse" fordi det er kjekt å ha muligheten til å bruke senga som gjesteseng når Jr. er hos pappan, og fordi jeg ville ha en seng som kunne var noen år.
I tillegg liker jeg Kura-sengen og muligheten til å ha en "lekekrok" under når han blir litt større - den kan snus opp og ned, nemlig. [:)]

ORIGINAL: Minerva

Jeg valgte "voksenstørrelse" fordi det er kjekt å ha muligheten til å bruke senga som gjesteseng når Jr. er hos pappan, og fordi jeg ville ha en seng som kunne var noen år.
I tillegg liker jeg Kura-sengen og muligheten til å ha en "lekekrok" under når han blir litt større - den kan snus opp og ned, nemlig. [:)]

Denne kjøpte vi og. Når barnet blir større snur man den bare på hodet og har høy køyeseng om man vil. Og platene kan snues til hvitt... Kjempefornøyd.

Min sønn var omtrent like gammel da han byttet fra sprinkelseng til vanlig 90x200 seng. Jeg hadde en sånn seng stående og gadd ikke kjøpe jr. seng da. Har gått helt fint med den sengen, og han sa, etter å ha sovet borte en natt, at han eeeelsket sengen sin.[8D]

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315

Har denne sengen på rommet hennes som gjesteseng, men er redd den vil bli for høy og hun vil ramle ned fra den???

Har juniorseng...

Tåler godt en voksen oppi sammen med barnet.. er jo ikke forskjell på platene under uansett...

Vi bytter til juniorseng, mest for at vi hadde arvet en. Fordelen med juniorseng er at den tar liten plass på soverommet slik at det blir mer plass til lek.

Jeg ville helt klart valgt en juniorseng. Jenta mi er 4 år og har goooood plass i sin juniorseng enda. Voksenseng hadde blitt alt for stort for henne

vi valgte juniorseng fra ikea. mest pga lite rom og plass. men den kommer til å vare i flere år allikevel!!

Vi gikk rett på vanlig enkel seng. Da var hun 1,5 år og det gikk kjempefint. Så sparte vi oss å kjøpe en mellomting også.

jeg skal kjøpe junior seng til min som blir 5år.[:-] har akkuratt nå en vanlig 200x90 kontinentalseng.

har juniorseng, pga da får han mest mulig lekeplass på rommet sitt.

også kjenner jeg meg selv såpass godt at om jeg hadde kjøpt stor seng hadde jeg villet byttet den før han flytter ut uansett[:)]
vet ikke hvor lenge de kan ha juniorseng, men han er 4 nå,m og er enda mange år igjen iallefall[:)]

ORIGINAL: Curl

ORIGINAL: Hannah`s mamma

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315

Har denne sengen på rommet hennes som gjesteseng, men er redd den vil bli for høy og hun vil ramle ned fra den???

Vi har denne til vår 3 åring. har bare satt på en sånn IKEA sengehest som man bruker til alle andre barnesenger på IKEA også. Går kjempefint. Hun bytte over nå i August

Har du satt på sengehest, itilfelle hvilken?

ORIGINAL: Pijah

Vi kjøpte vanlig stor enkeltseng til eldste her, den kan trekkes ut til dobbeltseng.

Hemnes heter det, Ikea-vare. [:)]

Har du sengehest på denne sengen, itilfelle hvilke?

Prøver første natt i natt, hun sovna som en stein ihvertfall [;)]

Kjøpt sengehest fra ikea men følte ikke at den var høy nok... Pluss den er litt vanskelig å skru noe fast i derfor jeg spør hva dere andre med samme seng har gjort.

Back
Topp