Junior dyne.

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
Når ca byttet barnet ditt til stor dyne? Vi glemte dynen til junior på ferie og må kjøpe ny. Junior dynen er vel 140 cm om eg ikkje husker feil og han er langt fra det. Men lurer på om eg skal kjøpe ny junior dyne eller bare kjøpe stor dyne med en gang? Han blir 4 i september.
Grunnen til at eg er usikker er vel mest fordi alle de tøffe dyne trekkene hans, som han digger er jo junior str og det blir heise dyrt å kjøpe nye til stor dyne viss junior dynen egentlig er passlig noen år til :p
Er nok litt forskjellig alt etter lengde å sånn på barnet, så gjerne skriv kor lang h*n var når h*n gjekk over til stor dyne (om du husker :) )
Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Bytta til junior dyne når hu var 9mnd kanskje.
Hadde aldri den mellom dyna..
Vet ikke når man bytter til stor 4-5 år kanskje. de fleste har stor dyne når de begynner på skolen.
Eller?
Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Srorebror ble fire i april, han fikk stor dyne i vår.
Da var han over meteren lang. Nå er han 108 cm.

Grunnnen til at vi bytta var at han kaver så fælt om natta at han mista dyna på gulvet. Den store dyna holder seg i senga ;)

De har billige sengesett for barn i vanlig str på jysk ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Dessuten trenger dere vel ikke haugevis av sengetøy, holder vel med tre sett ;)
Det gjør det her iallefall. Vasker jo mellom skiftene ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Storebror fikk stor dyne da han var 3,5 år:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Vi byttet til stor dyne da hun var 2,5 og fikk stor seng. Har aldri brukt juniordyne. Fungerer vekdig fint med stor dyne selv om hun bare er 90cm nå :)

Srorebror ble fire i april, han fikk stor dyne i vår.
Da var han over meteren lang. Nå er han 108 cm.

Grunnnen til at vi bytta var at han kaver så fælt om natta at han mista dyna på gulvet. Den store dyna holder seg i senga ;)

De har billige sengesett for barn i vanlig str på jysk ;)

Kaver en del her også, kanskje det hjelper mot "ligge oppå dynen - problemet hans :p

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥
Dessuten trenger dere vel ikke haugevis av sengetøy, holder vel med tre sett ;)
Det gjør det her iallefall. Vasker jo mellom skiftene ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Ja det er sant. Her er det eg tar av som regel reint og tørt på ettermiddagagen ;)

Hun fikk lang dyne da hun byttet fra sprinkelseng til lang seng, hun var da 3,5 år.

Guttene fikk store dyner nå i sommer. De er 4 og 5 år og ha 'mast' lenge at den andere ( junior ) dyna et for liten. Begge er 115 cm :-)

Byttet til stordyne til guttene når de var litt over 4:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Eldste har aldri hatt juniordyne. Flyttet rett fra sprinkelseng (uten ene sprinkelsida) til voksenseng da han var nesten 2. Fikk da vanlig dyne. Tror kanskje det var 2-årsdagspresang, om jeg husker rett. Yngste er 4 og har juniordyne-fordi han sover i juniorseng. Blir trangt med lang dyne i den synes jeg. Synes hvilken dyne de passer har mest med senga å gjøre, jeg... Juniordyne passer juniorseng, voksendyne passer voksenseng;-)

Mine har sluttet med Juniordyne når de var rundt 3 år og ikke sov i sprinkelseng lenger.

Da var i tilleg nesten alle trekkene slitte og utvaska så passa fint å få stor dyne

Da de var 4 og 3 år:)

Eldste har aldri hatt juniordyne. Flyttet rett fra sprinkelseng (uten ene sprinkelsida) til voksenseng da han var nesten 2. Fikk da vanlig dyne. Tror kanskje det var 2-årsdagspresang, om jeg husker rett. Yngste er 4 og har juniordyne-fordi han sover i juniorseng. Blir trangt med lang dyne i den synes jeg. Synes hvilken dyne de passer har mest med senga å gjøre, jeg... Juniordyne passer juniorseng, voksendyne passer voksenseng;-)
Jeg synes det funker helt fint med voksendyne i juniorsenga ;)

Når ca byttet barnet ditt til stor dyne? Vi glemte dynen til junior på ferie og må kjøpe ny. Junior dynen er vel 140 cm om eg ikkje husker feil og han er langt fra det. Men lurer på om eg skal kjøpe ny junior dyne eller bare kjøpe stor dyne med en gang? Han blir 4 i september.
Grunnen til at eg er usikker er vel mest fordi alle de tøffe dyne trekkene hans, som han digger er jo junior str og det blir heise dyrt å kjøpe nye til stor dyne viss junior dynen egentlig er passlig noen år til :p
Er nok litt forskjellig alt etter lengde å sånn på barnet, så gjerne skriv kor lang h*n var når h*n gjekk over til stor dyne (om du husker :) )

Minsta begynte med juniordyne da hun var 9-10 mnd. 80x100-dyna bruker vi i vogna.
Eldstemann begynte med stor dyne da han byttet til juniorseng, 3 år og 3 mnd gammel. Dyna er litt for lang for senga. men det går bra. Regner med han får stor seng til skolestart.

Back
Topp