Junibaby

J0ls1

Betatt av forumet
Da var det vår tur.. gudameg så spennede :D Termin er satt 9 juni (utifra BV sine regninger) og jeg er 5+4 (BV tlf app) og 5+5 (BV nettsiden). Vår første baby, og jeg er i ekstase :D

Vi har prøvd noen sykluser, men tatt det litt som det kommer og ikke stresset, men har tydligvis ikke klart å treffe. Så jeg tenkte at jeg kjøper eggløsningstester, bare så jeg vet sånn ca når jeg har eggløsning, og da klaffet det på første forsøk :D
Jeg klarte ikke vente med å teste, da jeg var så spent på om vi hadde fått det til, så tenkte jeg skulle begynne testingen tidlig. Første test tok jeg da jeg var 3+3 da var den svak positiv, fortsatte å teste og etter et par dagen var den knall positiv. Testet med både billigtester og CB (tilsammen 8 tester) kunne like så greit bruke opp det jeg hadde og alle var positive. Jeg har ikke vært hos lege å fått det bekreftet, men håper 8 positive tester er svar nok :)

Jeg har bestilt time hos legen til førstegangskontroll den 4 november, så blir spennede å høre hva legen har å si. Jeg døør på meg hvis han sier at jeg ikke er gravid... jeg føler meg nemlig ikke så gravid at det gjør noe. Litt små uggen innimellom, luktesansen har bedret seg (kanskje bare psykisk) og jeg er super fysen, men ingenting frister meg, ganske sliten og trøtt, men jobber som bagasjestuer og løfter gjennomsnitlig 16 tonn med bagasje i løpet av dagen, såå det kan være det også, også har jeg veeeeldig ømme bryster da, men synes ikke de har vokst noen ting.

Dessuten har jeg vært mindre intelligent og lest om SA og MA. SA er greit, jeg har ikke blødd noe, så har ikke hatt SA, men MA, guud, min store strekk, tenk om det er tilfelle og jeg ikke finner ut det før UL rundt uke 18.... det er jo helt kritisk lenge til. Huff, nei, nå bekymrer jeg meg mye her, men jeg er vel som de fleste andre og skulle gjerne fått svar helst i går på at alt er ok ;)

Men jeg krysser fingre for at alt går bra også skal jeg ha trua ;)
 
Da var det vår tur.. gudameg så spennede :D Termin er satt 9 juni (utifra BV sine regninger) og jeg er 5+4 (BV tlf app) og 5+5 (BV nettsiden). Vår første baby, og jeg er i ekstase :D

Vi har prøvd noen sykluser, men tatt det litt som det kommer og ikke stresset, men har tydligvis ikke klart å treffe. Så jeg tenkte at jeg kjøper eggløsningstester, bare så jeg vet sånn ca når jeg har eggløsning, og da klaffet det på første forsøk :D
Jeg klarte ikke vente med å teste, da jeg var så spent på om vi hadde fått det til, så tenkte jeg skulle begynne testingen tidlig. Første test tok jeg da jeg var 3+3 da var den svak positiv, fortsatte å teste og etter et par dagen var den knall positiv. Testet med både billigtester og CB (tilsammen 8 tester) kunne like så greit bruke opp det jeg hadde og alle var positive. Jeg har ikke vært hos lege å fått det bekreftet, men håper 8 positive tester er svar nok :)

Jeg har bestilt time hos legen til førstegangskontroll den 4 november, så blir spennede å høre hva legen har å si. Jeg døør på meg hvis han sier at jeg ikke er gravid... jeg føler meg nemlig ikke så gravid at det gjør noe. Litt små uggen innimellom, luktesansen har bedret seg (kanskje bare psykisk) og jeg er super fysen, men ingenting frister meg, ganske sliten og trøtt, men jobber som bagasjestuer og løfter gjennomsnitlig 16 tonn med bagasje i løpet av dagen, såå det kan være det også, også har jeg veeeeldig ømme bryster da, men synes ikke de har vokst noen ting.

Dessuten har jeg vært mindre intelligent og lest om SA og MA. SA er greit, jeg har ikke blødd noe, så har ikke hatt SA, men MA, guud, min store strekk, tenk om det er tilfelle og jeg ikke finner ut det før UL rundt uke 18.... det er jo helt kritisk lenge til. Huff, nei, nå bekymrer jeg meg mye her, men jeg er vel som de fleste andre og skulle gjerne fått svar helst i går på at alt er ok ;)

Men jeg krysser fingre for at alt går bra også skal jeg ha trua ;)

Gratulerer så mye! Høres akkurat ut som meg det der Hehe! Blitt veldig bekymret etter jeg har lest mange triste historier. Men vi får håpe på at alt går bra og prøve å heller glede seg over hver dag man er gravid enn å bekymre oss. Vanskelig å forstå at det er sant men vi er gravide!! :D
 
Gratulerer så mye! Høres akkurat ut som meg det der Hehe! Blitt veldig bekymret etter jeg har lest mange triste historier. Men vi får håpe på at alt går bra og prøve å heller glede seg over hver dag man er gravid enn å bekymre oss. Vanskelig å forstå at det er sant men vi er gravide!! :D

Gratulerer selv :) ja, vi får holde osd positive og heller være glad for et hyggelig svangerskap uten for mange plager (enda hvertfall).
Og det føles veldig spesielt at jeg skal bli mamma og har baby i magen, men er såå glad og spent! Lykke til fremover og håper du får et fint svangerskap :)
 
Idag er jeg 5+6 eller 6 uker på vei, vet ikke helt hva jeg skal stole på, men er ikke den ene dagen er vel ikke så viktig uansett ;)
Men jeg har jo bekymret meg for veldig lite symptomer, men bestemte meg for at jeg bare skulle nyte det å være frisk, men så kom gårsdagen, og jaggu kom ikke dagen i dag og.... morgenkvalme... NEEEIIII!!!!!! Igår morges var den ok, jeg dro på jobb som vanlig, begynte kl 0700. Fikk ikke i meg frokost da ingenting fristet, men kjøpte meg et rundstykke på jobb som jeg gafflet i meg, så var det klart for å begynne å jobbe, jeg følte meg helt fint, til jeg skulle begynne å dra containere fulle av kofferter rundt i PMZ. SHIT, jeg brakk meg mens jeg dro disse containerne for å få de på plass, og brakk meg når jeg skulle løfte de tunge koffertene, nei, for en jævlig morgen.
Utover dagen gikk det over, og jeg følte meg fin, også blir jeg kvalm igjen mot kvelden, men da lå jeg bare på sofaen å hvilte uansett.

Idag våknet jeg ganske fin, men så ringte tlf som lå i første etasje, så jeg stresset ned trappen for å svare og opp igjen for å legge meg nedpå, og da kom kvalmen som ei beist, ææ, jeg følte at jeg måtte svime av og kaste opp samtidig. (jeg vet ikke om jeg faktisk kan kaste opp, da jeg ikke har kastet opp siden jeg var et lite barn), men uansett brekningene er like jævlig. Så jeg hoppet i dusjen og fikk lagt med nedpå etter det, og det hjalp.
Tror det er når jeg anstrenger meg (morgen og kveld) hvor jeg blir dårlig.
Idag jobber jeg 1630-00.30, så kvalmen rekker nok å komme for kvelden før jeg skal 9 timer ut å stable bagasje i flyene, buh, idag blir en lang dag, og søndag er jeg satt opp på 11 timers vakt 13.30-00.30, så wish me luck, det kommer til å bli grusomt.

Jeg har jo lyst til å si ifra om at jeg er gravid til sjefen min, så de kanskje kan ta litt hensyn til vaktene mine og ikke gi meg så lange vakter, men jeg flyttet nylig og begynte i jobben nesten samtidig som jeg ble gravid, så føler det grusomt kleint å starte i ny jobb for å bli gravid med en gang, og enda er det så tidlig at jeg synes det er dumt å si noe, baah, vanskelig det her asså, men jeg får vel bare kjøre på sånn som timeplanen er lagt opp til jeg skal til legen 4 nov, og høre hva legen mener. Selv om det innebærer jobb hver helg, mange 11 timersvakter, og gjennomsnitlig løfting 16 tonn kofferter hver dag!

Litt negativt innlegg, men er litt negativ nå..
 
Kvalmen er her fortsatt, den har hvertfall avtatt en smule, men jeg gir jernet og går på jobb, ingen har dødd av kvalme (tror og håper jeg!?).

Men gledelig nyhet, nå har jeg bestilt organrettet ultralyd 26 nov (uke 12) hos spesialsenteret for kvinner på jessheim. Tilfeldig at noen anbefalte med det stedet, og kaller Dr. Lundring en gudsgave til oss kvinner.. og det liker jeg jo tanken på, også heldig at jeg bor rett i nærheten. Veldig spennede, for da kan man utelukke misdannelser på organer og utelukke kromosomfeil på fosteret, og i tillegg er de 12 kristiske ukene over, så hvis alt er bra på UL da, da kan jeg endelig fortelle det til verden.. ææ, som jeg gleder meg til det :D

Nå må jeg få kastet i meg noe å spise før det bærer av gårde til jobb! :)
 
Kvalmen er her også. Og nei, jeg tror ingen har dødd av kvalme. Hehe.

Spennende med ultralyd. :D Jeg har samme plan som deg. Selv skal jeg på ultralyd 21. november når jeg er 12+2. Og om alt da står bra til, så kan jeg fortelle hele verden :D
 
Kvalmen er her også. Og nei, jeg tror ingen har dødd av kvalme. Hehe.

Spennende med ultralyd. :D Jeg har samme plan som deg. Selv skal jeg på ultralyd 21. november når jeg er 12+2. Og om alt da står bra til, så kan jeg fortelle hele verden :D

Du får ha lykke til, også håper jeg kvalmen gir seg for din del :D blir spennede på UL, håper alt står bra til, men det gjør det helt sikkert :D
 
6+2 og svar til mitt eget spørsmål om at kvalmen ikke kan ta liv av noen er at det kan den... fyy ... så jævlig kvalm jeg er. Jeg lovet meg selv at jeg skulle kjøre på som vanlig og ikke la kvalmen ta meg om den kom, men idag måtte jeg kaste inn håndklede og dra fra jobb. Alle luktene som finnes i verden gjør meg kvalm, all mat gjør meg kvalm, tanken på mat gjør meg kvalm, å være sulten gjør meg kvalm, løfte tungt gjør meg kvalm, j e g e r s å k v a l m og jeg orker ikke mer og ingenting hjelper:(

jeg har en luktesans som ikke er til å tro, og alt, absolutt alt jeg lukter (som ikke er fint lite) lukter så kvalmenes og vondt, jeg brekker meg hele dagen, og det eneste som lindrer litt er å ligge heeelt heelt stille.

fader, jeg er ikke for sykemeldinger eller å tro at graviditet er en sykdom, men nå kjennes det sånn ut, og jeg fungerer ikke i jobben, løfte 16tonn bagasje inne i et lager (PMZ) med dårlig luft og masse lukter av rare bagasjer, mat, svette og parfyme får meg til å svime av. Dessuten er jeg sliten, og da hjeøper ikke turnusarbeid rundt kl og gjennomsnitlig 10 timers vakter så veldig på... Huff, what to do? Jeg tenkte å besøke legen min i morgen å høre hva han mener er lurt, men jeg vil ikke virke svekling heller, men jeg er sååå dårlig og det blir bare værre og værre for hver dag som går :(

Dere som er/har vært kvalme, hva gjorde dere? Jeg har prøvd alt etter boken, men ingenting tar denne kvalmen assa!
 
Da har vi kommet oss til 6+3 og idag var det sårt behov for lege da kvalmen nekter å gi seg. Jeg har verdens snilleste lege som tar skikkelig godt vare på meg. Han ga meg tips for kvalmen, sykmeldte meg i 2 uker, skal til førstegangskontroll hos legen da, så da skulle vi ta en ny vurdering. Jeg vil jo helst jobbe, men akkurat som ståa er nå fungerer det ikke dessverre.

Men dagen startet helt grusomt, mannen min som er verdens snilleste kom opp med en kopp te til meg, og det hjalp endel. Fikk i meg en halv brødskive til frokost, også kjørte Roar meg til legen da jeg var så svimmel og kvalm, så klarte ikke kjøre selv.

Nå har jeg vært litt ute i friskluft OG klart å spise litt pommesfrites, så nå føler jeg meg ganske OK og oppegående og ikke nok med det, jeg har faktisk litt lyst på mat, kun pølse og potetmos som frister, men det er hvertfall mat, jeeii :)

Kjenner jeg gruer meg til å si til sjefen at jeg er gravid og ikke minst sykmeldt i 2 uker og kanskje lenger om kvalmen ikke gir seg, da jeg i tillegg er relativt ny i jobben i tillegg og det ikke akkurat er jobben for gravide :confused: Men sjefen min er veldig snill, så håper og tror det skal gå bra. Wish me luck..
 
6+4 og dagen i dag er ganske fin! Igår kveld løsnet kvalmen plutselig og jeg fikk endelig spist, så jeg gafflet i meg alt jeg kunne komme over, haha, og gikk en lang tur med hunden og mannen, det var deilig.

Idag er ikke matlysten stor, og jeg er kvalm, men ikke i nærheten av de to siste dagene.
Jeg sov til kl 11, mannen kom med te til meg på sengen igjen, og nå prøver jeg meg på en brødskive, men det er ikke så vellykket ;)

Tanken er at jeg skal få reist ut å kjøpt noen vinterdyner, men vet ikke heelt om jeg er der enda, men håper det kommer seg, jeg har så godt av å komme meg opp fra sofaen :)

Men nå har jeg tittet litt på de sidene med magebilder, og jeg ser at flere allerede har mage i uke 4 og 5 og sånn? jeg har ingen mage enda og er snart i uke 7. Er det normalt? Ikke er jeg så veldig oppblåst heller, så ser egentlig lik ut som jeg gjorde før jeg ble gravid... Jeg ønsker meg og babymage så fort som mulig :D
 
6+4 og dagen i dag er ganske fin! Igår kveld løsnet kvalmen plutselig og jeg fikk endelig spist, så jeg gafflet i meg alt jeg kunne komme over, haha, og gikk en lang tur med hunden og mannen, det var deilig.

Idag er ikke matlysten stor, og jeg er kvalm, men ikke i nærheten av de to siste dagene.
Jeg sov til kl 11, mannen kom med te til meg på sengen igjen, og nå prøver jeg meg på en brødskive, men det er ikke så vellykket ;)

Tanken er at jeg skal få reist ut å kjøpt noen vinterdyner, men vet ikke heelt om jeg er der enda, men håper det kommer seg, jeg har så godt av å komme meg opp fra sofaen :)

Men nå har jeg tittet litt på de sidene med magebilder, og jeg ser at flere allerede har mage i uke 4 og 5 og sånn? jeg har ingen mage enda og er snart i uke 7. Er det normalt? Ikke er jeg så veldig oppblåst heller, så ser egentlig lik ut som jeg gjorde før jeg ble gravid... Jeg ønsker meg og babymage så fort som mulig :D

Jeg er annengangs, og kan ikke si jeg merker forskjell på magen enda. Er normalvektig, men har litt mer på magen etter forrige svangerskap. Det de fleste merker så tidlig, er vel luft. Det er helt normalt å ikke få mage før rundt 4 måned.
 
Jeg er annengangs, og kan ikke si jeg merker forskjell på magen enda. Er normalvektig, men har litt mer på magen etter forrige svangerskap. Det de fleste merker så tidlig, er vel luft. Det er helt normalt å ikke få mage før rundt 4 måned.

Det var godt å høre. Men gleder meg fælt til den kommer da :)
 
Long time no see.. Jeg har vært skikkelig dårlig og ikke i skrive humør. men nå har kvalmen lettet, jeg skal tilbake i jobb 50% fra mandag, og idag var jeg på UL. kjære vene for en ut av deg sjæl opplevelse. Fikk se en meget aktiv liten krabat som klappet i hendene og viste seg frem. Alt var i den skjønneste orden og er 6,5cm lang. Helt perfekt. Vi fikk og vite at det med 90% sikkerhet er en jente, men det får vi ta med en sliv salt ;)

Nå føler jeg meg endelig tilknyttet dette vesenet i magen som så lenge har vært der og bare laget kvalme.
En ganske så hormonell meg blir veldig følelsesladd av å se bilder og videoer vi fikk med hjem og gråter av glede hele tiden, hoho. for en meget spesiell dag dette er.

Hurra <3
 
Back
Topp