~Juni 2020~

Bedre enn mine da

Jeg satte tomatplantene ut da jeg dro på pinsetur, de er blitt, som forventet rett nok, solbrent (hvite blader) og særling den største henger veldig med toppen så jeg er usikker på hvordan det skal gå, men jeg viste de ville tørke helt inn og omkomme i varmen inne, så jeg satte dem ut med mye vann.

Jaja, de skulle få større potte og pinne men det rakk jeg ikke, så i løpet av uken...
Et par av urtene i drivhuset har litt gule blader, men det kan klippes av og en av blomstene har et par som henger litt.
Vanner i kveld så går det utmerket.
Naboen var også borte i pinsen, jeg så de hadde noen blomster ut som ikke hadde det så bra så jeg gikk over til dem og vannet litt
 
Det kommer litt sn på, finnes ikke noe fasitsvar på det
Okey:)
Ser ut som bedring på minsten, ikke særlig farge på det lille som kommer, så forhåpentligvis blir det bhg på torsdag. Men får se imorgen :happy:
 
Et par av urtene i drivhuset har litt gule blader, men det kan klippes av og en av blomstene har et par som henger litt.
Vanner i kveld så går det utmerket.
Naboen var også borte i pinsen, jeg så de hadde noen blomster ut som ikke hadde det så bra så jeg gikk over til dem og vannet litt

Vanne mine kunne ikke naboen gjøre, en må gjennom huset for å nå dem. Men jeg ga dem relativt rikeslig, og tror ikke de led av det.

Men de er sådd fra frø inne og oppfostret inne, har bare vært inne hele sitt liv. Og da må de faktisk gradvis tilvennes livet ute, for det tar noen dager or dem å danne sin egen "solkrem" i bladene, og derved kan de rett og slett bli solbrent når mans etter dem i solsteka i tre dager. Det ble de. Ikke uventet.
 
Æsj! Blitt tett i nesa og begynt med sår hals. Jeg "vet" at det kun er forkjølelse (er jo ikke vant til denne smitten fra bhg lengre, så blir visst smittet med en gang:bag:), rådførte meg med sykepleier og sa at det føltes kleint å bli hjemme for noe slikt småting. Men hun sa at det er beskjeden vi har fått, ønsket meg god bedring og håpet på at det ikke ble noe mer ut av det :oops:

Det føles altså såå feil å bli hjemme for disse tingene, men hva skal man gjøre i disse tidene? :sorry:
 
Æsj! Blitt tett i nesa og begynt med sår hals. Jeg "vet" at det kun er forkjølelse (er jo ikke vant til denne smitten fra bhg lengre, så blir visst smittet med en gang:bag:), rådførte meg med sykepleier og sa at det føltes kleint å bli hjemme for noe slikt småting. Men hun sa at det er beskjeden vi har fått, ønsket meg god bedring og håpet på at det ikke ble noe mer ut av det :oops:

Det føles altså såå feil å bli hjemme for disse tingene, men hva skal man gjøre i disse tidene? :sorry:
Er sånn det er nå for tiden dessverre.
 
Æsj! Blitt tett i nesa og begynt med sår hals. Jeg "vet" at det kun er forkjølelse (er jo ikke vant til denne smitten fra bhg lengre, så blir visst smittet med en gang:bag:), rådførte meg med sykepleier og sa at det føltes kleint å bli hjemme for noe slikt småting. Men hun sa at det er beskjeden vi har fått, ønsket meg god bedring og håpet på at det ikke ble noe mer ut av det :oops:

Det føles altså såå feil å bli hjemme for disse tingene, men hva skal man gjøre i disse tidene? :sorry:

Takk for at du blir heima:Heartbigred Satt dame på kollektivtransport i dag,hun fekk hoste og hørte det var pga irritasjon i halsen. Spritet hender og sprita halstablettbrettet med 1 igjen og spurte om hun ville ha den. Hun såg eg vaska meg og den, så hun valgte å ta i mot. Me må vera raus med kvarandre no:happy:
 
Uff da.
Jeg holdt på å gi opp å stå opp.

Vi må begynne å legge oss etter når jeg skal stå opp, ikke etter når mannen skal stå opp
Jeg ligger og ligger, får ikke sove. Øyne lukket, puster rolig, prøver å lure kroppen... mann og barn sover. Jeg tømmer tankene i håp om søvn... men det kommer ikke...
 
Jeg ligger og ligger, får ikke sove. Øyne lukket, puster rolig, prøver å lure kroppen... mann og barn sover. Jeg tømmer tankene i håp om søvn... men det kommer ikke...
Masse lykke til.
Her er alle utenom mannen oppe.
De eldste skal snart avgårde på skolen, og jeg logge på jobben
 
God morgen
På tide å stå opp vel, vært mye våken i natt så godt å sove litt til.
Tenkte å få klipt gresset før fysiotime , fri i dag men huset set ut til å måtte ryddes endel så det blir nok å ta seg til ser jeg
 
Å glemme mobilen på jobb medfører at en ikke har mobil på morgenen og åpenbart klarer å lande på jobb en time tidliger enn vanlig. For en dormet ikke i senga og leste på mobilen en god halvtime, satt ikke på badet og sjekket værmelding og aviser mens en våknet trøtt, etc.

Jaja. Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Derved kommer jeg meg hjem tidligere, og det er jo ikke dumt
 
Ikke så ille.
Har smurt på masse aelo vera og lagt på et kompress.
Blir nok en blemme der etterhvert, og gjør fryktelig vondt akkurat nå

Følg med. Om det kommer betennelse eller at det kommer fleire blemmer. Blemmer er 2grads forbrenning. "Hvis det forbrente området er større, eller brannskaden forekommer på hender, føtter, ansikt, lyske, skritt eller over et større ledd - søk medisinsk hjelp straks" Dette er fra NHI sin nettside.
 
Følg med. Om det kommer betennelse eller at det kommer fleire blemmer. Blemmer er 2grads forbrenning. "Hvis det forbrente området er større, eller brannskaden forekommer på hender, føtter, ansikt, lyske, skritt eller over et større ledd - søk medisinsk hjelp straks" Dette er fra NHI sin nettside.
Har litt erfaring med siden det ikke er første gang jeg klarer å helle kokende vann på meg selv, og har snakket med legevekten om hva jeg skal være ops på tidligere :oops: :oops:
 
Back
Topp