Julibaby og sommerutstyr

Håpefull35

Flørter med forumet
Når baby blir født i juli, Hva kommer man egentlig til å trenge av ting som beskytter mot sol og varme? Hva kan man vente med fordi baby uansett er for liten?

Trenger man, fks:
- solskjerm til bil
- vifte til vogn
- myggnett til vogn
- solbeskyttelse til vogn
- UV telt
- UV klær/badedrakt
- solhatt

Vognpose har jeg tenkt man kan vente med til høsten. At det holder med tepper.

Hva med klær?
Av klær har jeg lest at pysjamaser med glidelås er mest praktisk? Men bør man også ha bodyer eller pysjamaser uten ermer i tilfelle det blir varmt med hel pysjamas?

Jeg har hatt sommerbaby før, og vil anbefale solskjerm som man kan flytte mellom vogn/bil(feks tinkafu). Kommer litt an på kalesjestr da. Ville absolutt hatt myggnett mtp insekter og katter, bruker det store deler av året. Ville hatt solhatt. Har ikke brukt uvklær da jeg har prøvd å ha baby i skyggen uansett. Vognvifte kommer litt an på hvor varmt det er hos deg, jeg har ikke hatt det. Kan ikke huske jeg brukte uv telt når baby var så liten, neste år er de jo litt for mobile igjen til at det er den store vitsen, men her er det nok litt bruksavhengig.
Tynne ulluer skal være temperaturregulerende, så det kan være greit. Det er jo ofte noen kaldere sommerdager også.
Sommerklær kommer også an på sommeren, vi har noe, men ikke mye. :) Vil også anbefale å kjøpe brukt, er det noe som blir lite brukt må det være sommerklær i de minste str…
Anbefaler også musselintepper, de er gull å ha rundt baby for å ikke få sol på huden.

Jeg har også hatt sommerbaby før.
Insektsnett og solskjerming til vogn har jeg brukt mye, gjennom store deler av året, også til de to som er født i mars og mai. Vognvifte var ikke en like stor ting for 16 år siden, som nå, så det har jeg ikke hatt.

Jeg hadde et par kjoler i de minste størrelsene, fordi vi skulle i et par bursdager. Ellers brukte vi kun body enten med korte eller lange armer, og et tynt teppe på de varmeste dagene. På kaldere dager hadde hun på strømpebukse, og/eller bukse/thights.
Vognen stod alltid i skyggen, så solhatt har jeg ikke hatt til sommerbabyen, men til mars-babyen. Hun var mer våken og ville mye opp om sommeren da hun var 3-4 mnd.

UV- telt og -klær kjøpte jeg ifbm sydentur da nr 2 var 6-7 mnd, og eldste 2,5 år. De satt mye inni teltet og lekte, da de hadde pauser fra solen. Vi satte det opp mellom solsengene våre. Etter vi kom hjem igjen, hadde vi det på altanen om sommeren. Det var veldig nyttig i syden, for å ha en plass til barna de kunne være i skyggen.

Her på Vestlandet kan det være både 10 grader, regn og sur vind, og 30 grader og steikende sol. Vi har kjøpt inn litt klær i str 50 og 56 i både tynn ull, bambus og bomull.

Back
Topp