Juleverksted

TePa

Elsker forumet
Dere som har barn fra før skal dere ha "juleverksted" med de?

Hva tenker dere å lage og hvor gamle er barna?

Her skal jeg og en vennine ha med våre barn. De eldste er 6 og 7 år og de to yngste er 4 år. Har ikke helt funnet ut hva vi skal lage så trenger litt insiprasjon xsmile2

Jeg skal lage adventskalender hvor halvparten skal være gaver og halvparten skal være aktiviteter som vi skal gjøre sammen. Noen av dagene blir det litt bordaktiviteter som potettrykk, julevindu, spraye på kongler, lage enkel julepynt og så videre.

Vi skal ha med naboene:) en aktivitet i hvert hus, en skal ha pepperkake baking, en skal ha julegave verksted og en skal stå for julegrøten :) barna er 3-4 år:)

Juleverksted er det vel ikke, men lager pepperkaker og kanskje kakemenn. Og så har vi kos med pepperkakehus for seg selv. Noen ganger møtes meg og søstrene Ine med de yngre ungene og koser oss med baking. mormoren pleier også å pynte pepperkaker hus over flere ganger med barnebarna. 9 i rekken nå.

pepperkaker, pynter kongler med glitter og lager julegodteri:)

Du kan jo kjøpe porselensmaling og male på kopper til besteforeldre eller ei godteri-skål til gudmor/far...
Det har guttungen her gjort, veldig gøy og enkel aktivitet for barna. :)

Jeg er kanskje litt dum, men hvor får du tak i kongler?
du får konger på blomsterbutikker eller i skogen. Eventuelt hobbybutikk eller europris.

Her er sønnen min bare 14 mnd, men jeg tenkte å gjøre litt julekos allikevel. Hvertfall bake pepperkaker, og kanskje lage noen julekort:)

Blir nok litt baking. Hun har vært med å pynte og bake ut før, men blir nok enda artigere i år. Så har jeg tenkt meg en tur innom panduro for å få litt inspirasjon. Ser det er mye fint der, men må jo finne noe som er lett for oss å gjøre sammen.

Her er tullemor bare 2 år gammel, så blir ikke så mye juleverksted. Men hun skal få bli med på litt julebakst og pynting og slikt da :)

Det er heldigvis ikke alltid så mye som skal til med de små :) Kanskje glassmaling også kan være en ide? Det krever ikke så mye ferdigheter eller tid iallefall.

Back
Topp