Juletradisjoner

Jump

Gift med forumet
Marsmellows-15
Septembergull'17
I år blir første år vi skal feire jul hjemme hos oss. Vi har alltid dratt hjem til mamma og pappa, men med to små føler vi det blir på tide å begynne våre egne juletradisjoner. Det vil si, dette er første julen vi selv kan forme som vi vil. Hva som skal spises, når det skal spises, skal man i kirke, se noe spesielt på tv, når pakkene skal åpnes, om nissen skal komme, om vi vil ha julestrømper, hvilken dessert vi skal ha, om det skal danses rundt juletreet. Ja, alle valg er åpne!

Derfor spør jeg deg. Hvordan feirer dere jul (spesielt julaften)? Har dere noen tradisjoner dere elsker og selv ønsker/har videreført til deres barn? Eller er det noe fra din barndom som du ønsker å endre?

Her har jeg og mannen hatt julestrømper med godteri og juleblader helt siden vi flyttet sammen. En tradisjon fra min barndom som jeg vil ta med videre. Pinnekjøtt til middag er vi begge vant med så middagen er gitt. Synes selv det å gå rundt juletreet er en hyggelig tradisjon og et fint avbrekk fra spising og gaveåpning. Har pleid å gjøre det før og kommer ikke til å slutte nå som vi har barn! Tips: bamser er gode å ha hvis dere sliter med å nå rundt treet når dere er fire stykker.

Jeg må se tre nøtter til askepott. Dette blir vpr første jul med barn, men den andre vi feirer sammen. Jeg kommer fra ribbejul og han fra pinnekjøtt. Vi kommer nok til å ha ansvar for julemiddagen annenhvert år når vi skal invitere familie til oss, og nå kommer vi til å feire annehver jul med hans og min familie.
Vi har etterhvert droppet juletregang fordi det er for trangt i stuen, men ut å lufte oss en tur før kirken er et must. Litt frisk luft må man ha!

Lykke til med å finne deres tradisjoner:happy:

Back
Topp