Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Julekalender må jeg ennå ha!!! Så det skal guttungen få i år
Han skal få være med å pynte juletreet på lillejulaften og henge opp julestrømpen.
På julaften går jeg i pysj lenge!!! Koser meg med julestrømpen og tegnefilm. Må se Disneys jul
Middagen inntas når sølvguttene har sunget inn jula.
Etter middagen er det gaveåpning. Barna skal dele ut gavene (selvfølgelig med hjelp), og når alle er delt ut kan vi begynne åpningen. Åpner på rundgang slik at alle kan se hva de forskjellige får.
Etterpå er det bare kos og lek.
Ønsker at dagen skal starte med åpning av julestrømpe og barnetv (elsker jo det selv). Også kan barna kose seg lenge i pysjen mens vi lager julemiddagen. Har også kjempelyst at vi skal lese julefortelling eller juleevangeliet. Vi har aldri gjort det i familien men husker godt vi gjorde det på barneskolen og jeg fikk SÅ julestemning av det. Må selvfølgelig få med oss 3 nøtter til askepott og reisen til julestjernen og Disney kl. 15.00. Sølvguttene synger julen inn mens vi spiser:)
Julekalender,Julestrømpe, pysj, disney, 3 nøtter til askepott, pentøy,sølvguttene, mat, goodies,gå rundt juletre å synge, bli sliten, ta på pysj igjen, slappe av:)
Julekalender! Men det er vell ganske så vanelig vil jeg tro. Guttungen skal få det i år selv om han bare er 21mnd så tror jeg han kommer til å synes det er morro å åpne gaver hver dag ;) Fra jeg var liten var det bare godte kalender!:P Men nå var vi 5 barn!! Så ser at det hadde blitt dyyyyrt..
Så er det jo å pynte juletreet, så er det julemat rundt fem (?) etterfuglt av gaver! Hele morgen går med på å kose seg å slappe av med tv og disney<3 Også det aller viktigste av alt! 3 nøtter til askepott!!:D
For å ikke glemme tradisjonen jeg har med å åpne 1. gave på lille julaften ;)
Ja, juletradisjoner er det ingen mangel på!
Det er julekalender, julegrøt og juletrepynting på lille julaften og julaften starter med julestrømpe full av godis og masse artig på tv!
Så blir det julemiddag og gaveåpning og alt som følger med senere på dagen og utover kvelden. Gleder meg!!
Vi feirer jul hjemme hos mine foreldre, så da blir det som det alltid har vært. Noe jeg er glad for!
Lillejulaften: Pynting av juletre, legger pakkene under. Så reiser vi rundt for å sette lys på gravene til slektninger. Når alle har lagt seg så fyller jeg på julestrømpe til alle, og legger det fram.
Julaften; felles frokost(ikke ofte vi har det!). Før fikk vi pakke opp en gave etter frokosten, men det har falt bort når alle ble større. Så er det 3 nøtter til Askepott før vi reiser til kirken. Så er det grøt. Så blir det julemiddag. Etterpå så blir det pakkeåpning. Har alltid vært mye pakker og styr for vi er en stor familie, har 5 søsken. Men roer seg og blir færre pakker jo eldre vi blir :)
Her blir det 6. julen vi feirer hjemme hos oss selv så tradisjonene er begynt å falle på plass :)
Vi har adventskalender med en liten pakke hver dag før jul og pynting av juletreet på kvelden dagen før lillejulaften. Så bare koser vi oss på lillejulaften med grøt med mandel i.
På julaften begynner dagen like tidlig som alle andre dager i året med to spente gutter. Når vi står opp får de hver sin julestrømpe med litt godteri og en film i. Så har pusen vår fått hjelp av nissen til å handle en gave de får åpne med en gang. Pusen er stort sett så lur at han kjøper noe som aktiviserer de i mange timer utover dagen :)
Så er det litt lunsj med rundstykker og godt pålegg og de vanlige programmene på TV.
Ca kl. 1700 er det pinnekjøtt før vi går i gang med pakkeåpning. Da har vi gjort det slik at det er guttene som åpner sine pakker først en og en og de får selvsagt gi de fra seg selv. Når de har åpnet disse så har de fått litt tid til å se på de før de har vært i seng til vanlig tid rundt kl. 7-8. Da er de slitne og trøtte etter en lang dag (det vil nok endre seg litt de neste årene når de blir litt større).
Når gutta har komt trygt i køyen har vi voksne åpnet våre pakker og bare slappet av og koset oss resten av kvelden :) Vi har for det meste vært for oss selv på julaften, men har av og til besøk av ett par fra familien.
I år blir det oss, foreldrene mine og ene broren min :) *Gleder meg til jul*