* Juletråden *

**Nurket**

Flørter med forumet
Hei dere!
Nå nærmer julen seg og jeg er så nysgjerrig på hva dere lager til jul, både til hjemmet og av gaver :) Vi står desverre midt oppi flytting + at nurket kommer snart, så her blir det lite tid til hobby om dagen. Derfor vil jeg heller kose meg med å se på hva dere lager :)
Kom igjen, legg ut bilder emoticon

Jeg skal lage hjemmelaget prim (ikke så hobbyrelatert, men:P), såper, scrappe godteposer, sy luer (julegaver), kanskje strikke litt (får se om jeg blir bitt skikkelig av basillen eller ikke), litt julepynt som mini kan få til, mini skal male noen gaver tenker jeg, lage noen lerretbiler... Det er planene mine for jula i år.

Jeg har heklet pannebånd til ene niesen min og cars-lue til en nevø. Har ikke kommet så veldig langt ennå, men har planer om et par luer til :)

ojoj! dette er en tråd midt i blinken for meg! Har nemlig bestemt meg for å prøve å lage alle julegavene i år. Men hittil har jeg ikke kommet så veldig langt. Har laget ferdig rognebærlikør som skal stå å godgjøre seg fem til jul. Den tenkte jeg fylle på små søte flasker og gi til mamma, svigermor, søstre osv. Så har jeg heklet et englemaskesjal og er i gang med nummer 2. Det er kjempemorro! Anbefales:)
Skal prøve å legge til noen bilder etterhvert:) Gleder meg til å se bilder fra dere andre:)

IrenePirene skrev:
Jeg har heklet pannebånd til ene niesen min og cars-lue til en nevø. Har ikke kommet så veldig langt ennå, men har planer om et par luer til :)

Har du oppskrift på cars-lue? 

Jeg broderer bilde til noen barn i familien. Bilde av en måne med nattlue, med en alv eller gutt på. Veldig fine egentlig, håper de blir bra. Har også strikka en leggvarmer, som jeg blei ganske fornøyd med, så får se om det blir noe sånt. Tenkte å lage kvisthjerte til farmoren min. Også hekler jeg tepper, teppe er bare en kjempestor bestemorrute, men vet ikke om de blir ferdige. 

Venter en liten skrev:
ojoj! dette er en tråd midt i blinken for meg! Har nemlig bestemt meg for å prøve å lage alle julegavene i år. Men hittil har jeg ikke kommet så veldig langt. Har laget ferdig rognebærlikør som skal stå å godgjøre seg fem til jul. Den tenkte jeg fylle på små søte flasker og gi til mamma, svigermor, søstre osv. Så har jeg heklet et englemaskesjal og er i gang med nummer 2. Det er kjempemorro! Anbefales:)
Skal prøve å legge til noen bilder etterhvert:) Gleder meg til å se bilder fra dere andre:)

Kan jeg spørre hva et engemaskesjal er? Ble litt nysgjerrig... emoticon

Selv strikker jeg en kåpe til en liten frøken, men plages litt. Må nok rekke opp noe og gjøre den litt lengre, så motivasjonen er ikke på topp for tiden.

Løvesnuppa skrev:

Venter en liten skrev:

Kan jeg spørre hva et engemaskesjal er? Ble litt nysgjerrig... emoticon

Såklart du kan=)
Englemasker ser slik ut, og hekles til trekantsjal.(googlet bilde)

Ta en titt på denne linken for detaljert englemaskekurs!  http://felisistrikker.blogs.no/2007/11/14/title~3294321/

Tenkte at NO skal jeg bli aktiv her inne igjen har savnet veeeeeldig babyverden så no skal jeg prøve komme meg tilbake her

Blei superglad når jeg såg denne tråden siden jeg trenger litt råd til hva jeg kan lage

Hittil i år har jeg brodert noen småbilder, å skal lage ferdig noen juledufteposer som jeg broderer. Ellers så skal jeg prøøøøøve rekke brodere ett juletreteppe til svigermor mi men jeg har ikke fått det i posten enda:/ Så håper det kommer tidsnok selv om jeg holder på med en adventskalender som jeg broderer:) Ellers skal jeg scrappe kort til alle jeg kjenner (eller iallfall nesten alle) 
Hva mer kan jeg laga da? hadde planer om såper men jeg rekker ikke alt fant jeg ut. MEN jeg pakker også inn pakkene veeeeeldig fint med masse pynt på så det ser veldig elegant ut hehe.

Men skal følge med her om råd å slikt:) ligger bilder av alt jeg lager på bloggen min (les i signaturen min)

Jeg har brodert flaskeforklær til en venninne, to tanter og en bestemor. Vin følger med:)
Jeg har sydd en duk til en venninne til jul og en duk til meg selv. Holder på å strikke opp maange Arne & Carlos julekuler også. Ellers prøver jeg å hekle noen småting til julemarked om jeg klarer. Får se hvor mye jeg rekker før magetrollet vil ut:)

Wow! Så flinke og effektive dere er! Skulle gjerne ha vært mottager

Men kom igjen nå jenter, legg ut litt bilder også! ;) 

Jeei! Nå skjer det noe her :) Prøver å bli like aktiv på bv som jeg engang var, men har jo dauva helt ut her...

Utenom det så har jeg mange planer til jul, men først skal jeg hekle en kurv for søsteren min, også holder jeg på å perle noen supermario blomster som jeg skal putte i grønne potter.. Mojjo ;)

Skal lage en del lys å hekle noen julekuler.. Men gleder meg mest til etter-jul prosjektet hvor jeg går igang med nytt babyteppe :) Må bare finne ut kjønn og navn først..

Elsker hjemmelagede gaver!! Har tidligere strikket lue og skjerf til alle gutta i familien (pappa, brødrene mine og nevøen til mannen) og trekantskjerf til mamma og søstrene mine. Har laget Mor Signe teppe og votter i selbumønster til kidsa til noen venner tidligere også.

I fjor fikk besteforeldrene (mine og mannens) dørkranser av bjørk formet som hjerter og julekaker. I år skal jeg prøve meg på å lage karameller/fox.

Blir ingen strikkede gaver i år for jeg har nok med å bli ferdig med det jeg holder på å lage til min lille frøken som forhåpentligvis kommer til verden snart =)

Back
Topp