juletråden!

*ÅsLe*

Gift med forumet
Så jenter!

Har dere startet pyntingen?
Hva skal dere pynte med?
Hvilke juletradisjoner?
Hva liker dere best?
Tips og ideer til andre

Ko igjen, skriv det dere føler, tenker og ønsker omkring juletiden[:D]

God morgen!!Trillet med barna i b.hagen istad,og maaange som har hengt opp julestjernene i vinduene allerede[8|][&:]Hjelp!!Jeg pleier å ha alt under kontroll,men ikveld skal jeg på julebord[;)]Har arb helg,altså seinvakt lør og tidlig søn...Jeg har verken vasket huset eller funnet frem pynten.Huset er ryddet og julegardinene er vasket,men de må jo strykes osv....blææææ.Har fri nå frem til 13.30,men omtrent ikke sittet på rumpa denne uken,pga sambo er bortreist og arb hver dag ellers....så nå må jegopp å prøve julekjolene og finne antrekk til ikveld[:D]
Tror jeg må finne noenn jeg kan betale som kan gjøre litt i huset for meg[;)][8D]

God morgen!
Her har vi ikke startet med noe som helst når det gjelder jula.
Tenkte å få opp litt pynt som julegardiner og lys til helga,men resten av pyntinga gjør vi ikke før nærmere julaften.
Vaska frister lite,men den må vel gjøres den også. Tar nok badet og kjøkkenet til helga,resten er det ikke så farlig med[8D]
Pleier å ha noen nisser og juleduker også syns jeg det er så koselig å tenne masse lys ved juletider. Har telys og kubbelys overalt[:)]
Tradisjoner rundt jule er å pynte juletre på lillejulaften, stå opp tidlig julemorgen og spise snop og se på tv. Har alltid ribbe på julaften og det gleder jeg meg utrolig mye til.. NAM!!

Denne jula skal vi reise opp til Trysil på hytta til svigers. Jeg vet jeg får nye slalomski til jul så de må testes [:D]

Tenkte jeg skulle ta julevasken og pyntingen i helga mens barna er hos pappan.
Det er så mye enklere å få gjort ting når de ikke er hjemme. [:D]

Så skal jeg ut å kjøpe nye julegardiner, julestjerne og masse lys iallefall.
Her i huset pyntes det alltid til jul innen 1.søndag i advent eller 1. desember (spørs hva som kommer først.) Så da er det bare å finne fram nisser, snømenn juleduker og det som er. Tenkte også å sette opp pepperkakehus så vi kan pynte det på søndag når barna kommer hjem igjen. [:D]

Ellers er det tradisjon her og se julegrantenninga og nissetoget i nabobyen 1. søndag i advent, så det håper jeg vi får med oss i år også. Blir alltid litt ekstra julestemning den dagen. [:)]

Har ikkje begynt julepyntingen enno-venter til1 desember[:D] har litt lyst på fine julegardiner til stuen i år,for vi skal feire jul hjemme[:D] Svigers kommer på besøk til oss[:)] Har handlet inn en stor pose med alt mulig digg til adventskalendere someg må lage. Blir 3 stk i år, mannen må jo også få[;)][:D]

har ikke så mye tradisjoner føler jeg....

prøver å vaske hele tiden før pynting,men hjelper ikke stort. rotete på null time..
skal vel ha opp noen julegardiner på kjøkkenet ellers pynt.

så skal vi bake pepperkaker hele familien,ellers baker jeg ikke stort....

skal ha tenning av julegranen inne hos naboen søndag eller mandag=)

Har ikke tenkt på jul enno, men adventstjerna, adventstaken og julekalenderen kommer nok oppe på søndag.
Blir ikke før, for helga er vi opptatt.

Ellers venter vi med resten til lillejulaften[:D]
Tradisjon tro der[;)]

Vi har nå pyntet bittelitt!
Tobias har fått rød teip og snø på vinduet sitt
Vi har fått snø og stjerner på vinduene på kjøkkenet

Noen nisser i trappa, en lys kjegle i stua og i kveld har vi tent adventlysa!

Er så koselig med førjulstiden!![:D][:D]

Back
Topp