Juletiden og høygravid!

-Exotic-

Glad i forumet
VIP
Flere av oss vil jo være høygravid når julen kommer! Noen som har tenkt på julegaver og kanskje noen også lager pakkekalendere?

Jeg må innrømme at jeg nesten er ferdig!! Godt over halveis. Og kjenner jeg synes det er utrolig deilig og sleppe det stresse rundt jul og heller nyte den tiden fult ut. Og skulle jeg hvert høygravid og dratt på juleshopping tror jeg at jeg hadde blitt sprø!! Sist gang kunne det kanskje gått, må si jeg var sprek da i forhold :P Men jeg har gjerne hvert den som har handlet siste gaven dagen føre, og DET skal jeg sleppe i år ;) Itilegg er jeg ferdig med pakke kalenderen til storebror! Så blir spennende å se hvordan han reagerer på det :D Selv om jeg har litt uvane med å ta med litt fra jobb til han emoticon

Jeg har kjøpt 17 gaver, planlagt 6 til og mangler 12... Begynner å komme godt i gang. Jeg skal gå bananas på ebay til pakkekalenderen. Jeg har virkelig ingen planer om å være i butikkene i desember :p I dag var jeg innom to butikker og det var absolutt maks, både på grunn av smerter, men kanskje mest fordi jeg blir så enormt sliten av det...

Noen geniale julegavetips? Jeg mangler til en gutt på 7 år og til noen vennepar...

dumidalia skrev:
Jeg har kjøpt 17 gaver, planlagt 6 til og mangler 12... Begynner å komme godt i gang. Jeg skal gå bananas på ebay til pakkekalenderen. Jeg har virkelig ingen planer om å være i butikkene i desember :p I dag var jeg innom to butikker og det var absolutt maks, både på grunn av smerter, men kanskje mest fordi jeg blir så enormt sliten av det...

Noen geniale julegavetips? Jeg mangler til en gutt på 7 år og til noen vennepar...

Vi (eller jeg som tar meg av handlingen) har som regel ikke så mye gaver å kjøpe. Har vell ca 5 gaver igjen evt 7. Prøver å overtale søstern til at vi ikke skal kjøpe gaver til hverandre (ho og samboern og oss). Synes det er bedre og heller kjøpe noe ekstra til barna. For jeg synes at nå som vi har fått barn begge to så burde julen handle om barna, og heller gi noe ekstra til dem enn å "sløse" med gaver til hverandre.

Spiderman er jo ganske populært til gutta på den alderen ;D Ellers så er det går det jo en del beyblade, evt det nye Monsuno skal vi være kjempe bra!! :)

Princess88 skrev:
Så flinke dere er.. Jeg har ikke begynt en gang, blir liksom bare med tanken.. :p

Slik har det hvert med meg de siste årene å :P MEN i år måtte jeg ta meg selv i nakken å bare begynne!! ;)

Har i grunn ikke begynnt her nei,men jeg stresser ikke. Har tenkt igjennom noen av gavene,og til barna til broren min blir det enten til at de kjøper inn og vi overfører penger eller så finner vi en annen løsning.
Jeg er så heldig at jeg har 11 dager ferie til gode,så jeg tar ut disse rett før jeg går ut i permisjon. Min permisjon starter på julaften,så blir deilig å ha noen dager før det til å pusle hjemme.Så er det veldig deilig å tenke på at vi skal sove litt hos mine foreldre og svigers i jula,så vi slipper å ha noe selskap hjemme hos oss.Tror ikke jeg gidder å pynte så veldig mye her i huset,blir bare litt figurer og litt lykter og lys.Blir så mye å henge fingra i etter nyttår uansett,så da vil jeg ikke ha tanken på å rydde mye pynt vekk hengende over meg heller.

Jeg er også i gang med julegaveshoppingen. Syntes det er deilig å bare ha kos igjen i desember og ikke stresse rundt.

Sitter på jobb nå og har nettop skrevet en liste over hva jeg vil bake av julekaker og konfekt og andre godsaker...

Vi er allerede i gang med oktober dere.. det er jammen ikke lenge til vi skriver 1 søndag i advent.

Gleeeeder meg 

Jeg har kjøpt noen:) men synes det også er koselig å gå og titte når tiden nærmer seg:)

Pakkekalender har jeg tenkt at gutten min skal få i år, for blir så mye fokus på babyen, og da synes jeg det er greit han også får en del ting:) men har ikke begynt å kjøpe inn noe til den. Gidder ikke å ha mange ting ligganes, så venter en mnd til med innkjøp:

Milania skrev:
Jeg er også i gang med julegaveshoppingen. Syntes det er deilig å bare ha kos igjen i desember og ikke stresse rundt.

Sitter på jobb nå og har nettop skrevet en liste over hva jeg vil bake av julekaker og konfekt og andre godsaker...

Vi er allerede i gang med oktober dere.. det er jammen ikke lenge til vi skriver 1 søndag i advent.

Gleeeeder meg 

Gleder meg masse jeg å! Å i år skal jeg prøve å bake litt mer!;) Men hvor lenge holder kaker og slikt seg?! Det kan vell kanskje ikke fryses??

Jeg lurte kanskje på å begynne med medisterkaker og kjøttkaker og ha klar i frysern i mnd tid føre. Greit med alt som er klart. Sakt til sambo at jeg kommer ikke til å løfte en finger på julaften :P Men jeg kan jo ha gjort det klart. Ribbe VET jeg at han greier. Sausen skal jeg også gjøre klar og fryse!

Har begynt med julegavehandlingen nå jeg også, så kan jeg heller kose meg i desember med litt kakebaking. Har også mål om få vasket litt nå fremover. Må om organisere på noen rom,så da tar jeg like godt å vasker og rydder samtidig. Barnerommet skal også være ferdig innredet og klart slik at ting er i orden til desember. Man vet aldri når det skjer ting når desember kommer snikende. 

Back
Topp