Julestrømpe

Sopha

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Kommer dere til å gi julestrømpe og hva putter dere i såfall oppi?

Poden er 7 år, og jeg vurderer å droppe strømpa. Han har godterikalender, med poser som jeg fyller. På hverdagen er det en enkelt bit, som en dumle, eller et mini-kinderegg. Litt mer i helgene. Han er glad i sjokolade, men ikke så glad i annet snop. Og erfaringsvis pleier det å bli liggende. Vi åpner også nissegaver på morgenen så han lider jo ikke akkurat noen nød..
 
Våre har strømper som henges opp når de legger seg julaften også fylles den på natten med litt frukt og godteri som er til fri forlystelse. Har alltid vært natt til første juledag som jeg er oppvokst med men vurderer litt om den burde flyttes til natt til julaften, for det har seg slik at natt til første juledag, et par minutter over midtnstt for 4 år siden fødte jeg vår yngste, så hun vekkes jo med pakker og birsdagssang den dagen.

Våre er glade i godteri og selv om det er mye slikt i hus er det noe med det de bestemmer over selv. Skåla er full av frukt også men det er kjekt med en klementin og en julemann likevel.

Ungene er altså mellom 4 og 11 nå og strømpe blir det.
 
Har får de strømpe, det er besteforeldrene som fyller dem, men erfaringsmessig er det julehefte og godteri oppi. Settes veldig pris på, og jentungen koser seg med godteri til julemorgen på TV.

Her er det tradisjon, så vil aldri kunne slutte med det nå. Men hvis det ikke er viktig for barnet deres kan du jo absolutt la det være. Høres ut som han får mer enn nok uansett :)
 
Mine får strømpe med godteri, julehefte og en liten ting. I år får lillebror miniatyr utgave av fiskespillet og jentene får et lite manikyrsett. Begge deler er kjøpt på normal og kostet vel 30 eller 40 kr.
 
Her er det julenissen som fyller strømpe, så vi kan liksom ikke droppe den.
Har lekt med tanken på å gjøre den om til en felles julekurv som settes på bordet som fylles med div. Men jeg synes strømpene er så morsomt.
Jeg pleier å fylle strømpen med feks mini puslespill, et lite spill, blad, litt div godteri, klementin og eple, en brus ol. I vår er det altså ikke bare godis men ting som man kan styre med i løpet av juledagen.
 
Julenissen fyller strømpene her :happy119 snart 4-åringen får plusplus, play-doh, dinosauregg, Kinderegg, smoothiepose og refleks :) ikke no særlig godis med andre ord
 
Etter litt frem og tilbake har vi landet på at det blir julestrømpe her i huset også. Blir vel et kinderegg, liten sjokolade, liten pringles, klementin og kanskje en liten eske rosiner.
 
Julestrømpe er det ingen av oss som er oppvokst med så det har vi derfor aldri startet med. Er det en amerikansk/engelsk tradisjon? Ser de har det på filmer.
 
Her blir det julestrømpe. Fikk det selv til jeg flyttet hjemmefra som 17 åring:shy: En fin tradisjon egentlig. Vi fikk mandariner, godteri og en film i tillegg til julemagasiner :happy: Gutten får noenlunde det samme:p
 
Her blir det julestrømpe. Fikk det selv til jeg flyttet hjemmefra som 17 åring:shy: En fin tradisjon egentlig. Vi fikk mandariner, godteri og en film i tillegg til julemagasiner :happy: Gutten får noenlunde det samme:p

Jeg får av mine foreldre enda :hilarious:
 
Har blir det julestrømpe:) Mini får noen biler, puslespill og sikkert noe sjokolade eller annet snop. Mannen får julehefte, noe snop og kanskje en juleøl (mannen har fått nesten hvert år siden vi ble sammen:hilarious:)
 
Pleier å få litt snop (i år et julehus fra nille, ellers har de gjerne fått de strømpene til 19,90 fra europris) klementin og rett i koppen kakao. Hvis jeg har endt opp med for mange gaver til kalenderen så får de gjerne noen småting oppi der.
Går ikke så lang tid fra vi våkner julaften til vi må kjøre for å rekke julefrokost med slekten, så har ikke så stort behov for underholdning på morgenkvisten. Men vurderer et blad til de også.
 
Vi bruker å fylle opp med:

-Appelsin/klementiner
-Sjokolade
-Godteri
-Julehefte
-Flakslodd
-Potetgull
-Brus
 
Last edited by a moderator:
Her har vi alle sammen strømper. Nissen fyller barna sine, og vi voksne fyller hverandres. Liten gave, og snop.
 

Vedlegg

  • IMG_20191223_234726_990.jpg
    IMG_20191223_234726_990.jpg
    51,4 KB · Visninger: 4
Back
Topp