[Julestemningskalenderen] 7. Desember. Juleverksted

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Velkommen til en ny luke i Julestemningskalenderen, og her er en som i alle fall for meg oser av julestemning og jeg håper på mange gode ideer.

Fortell om noe du pleier, planlegger eller har lyst til en gang en fremtiden eller gjorde en gang i fortiden eller bare har tenkt på, har jeg da dekket alle muligheter, av noe juleverksted man kan gjøre hjemme sammen med barna :)
 
Jeg pleide å ha juleverksted med jentene, og drikke vin og kos oss en hel kveld og lage pynt og skravle.(gikk bort i år pga flytting og graviditet).
Jeg ønsker når mageboeren kommer ut å ha et juleverksted med barna til mine venninner, lage julekaker og pynt, og et som vi tidligere har hatt med jentene og vin separat. Men vi får se om jeg får det til. Elsker førjulen[emoji300]️[emoji1392][emoji319]. I år blir det meg som lager litt julekaker som går til gaver til alle de som har hjulpet med flyttingen.
 
Jeg husker fra jeg var barn at vi hadde juleverksted hos en veldig kreativ tante. Jeg har fortsatt julekrybba jeg laget av ei skoeske med piperenser-folk i.
Det var alltid veldig gøy.

Med egne unger har jeg egentlig ikke pleid å ha andre unger enn våre. Det hadde egentlig vært kjekt å samle flere det må vi få til på et vis en gang.

Men vi lager ganske fast trnnbriketter.

Ruller avispapir og knytter med hyssing og dypper i stearin. Fast julegave til besteforeldrene. Har lyst å lage sånn "kakao på en skje" også...
 
Det har jeg lyst å få til å gjøre bare barna blir store nok. Lage julepynt og kanskje noen gaver. Og bake pepperkaker[emoji4] Har i grunn hatt tantebarn på pepperkakebaking noen år, men i år utgikk det pga graviditet og lite overskudd. Men nesteår blir det nok igjen[emoji4]
 
Noe av det som jeg syns er kosligst er å bake pepperkaker og ungene får hvert sitt hus for å pynte
 
Vi har det hvert år med min søster og familien, og mine foreldre. Veldig koselig. Gjør noe nytt hvert år :D
 
Back
Topp