[Julestemningskalenderen] 3. desember - Kalendertv

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ja, da var det klart for 3. luke i julestemningskalenderen, og temaet er kalender-tv.

Hva ser dere i år? Hva er den beste ferien du kan huske? Andre tanker og meninger?

Jeg har likt kalendertv hele livet egentlig iog så barnetv i desember etter at jeg hadde sluttet å se barnetv, jeg så det som student og som ung voksen inntil jeg fikk egne barn og ser det sammen med dem. Jeg synes det er kjekt. Jeg ahr nok ikke sett helt lle episoder og helt alle år, og egentlig mindre og mindre de senere år. Men jeg liker det.

I år ser ungene Julekongen i tillegg til vår faste tradisjon jul i skomakergata. Jeg har sett jul i skomakergata med ungene mine siden de ble født så det har blitt tradisjon for dem som det er for meg og derfor liker de det.

Snøfall er vel liekvel den serien jeg har likt best av alle jeg kan huske.

Men ser at vertshuset den gyldne hale ligger på nrk appen så kanskje jeg skal prøve å få sett det, det elsket jeg det året det gikk, dog trolig mest av alt fordi jeg kunne noe tegnspråk, vi lærte det på skolen fordi vi hadde en døv elev i klassen. Så slett ikke sikkert den fenger like mye nå...


Julestemningskalenderen postes på generell og flyttes over til Høytider av moderatorene sånn etterhvert
 
Her ser vi julekongen og Analies jul :D
Husker ikke når julekongen gikk sist, men da hadde i alle fall ikke jenta mi noe glede av den. Tenker at de gamle er bedre egnet for større aldersspenn jeg da...
 
Vi prøver å få sett Amalies jul iår :)
 
Jeg ser Julekongen i år. Må se minst én kalender selv om jeg ikke har barn. Jul i Skomakergata, Amalies jul og jul i Blåfjell har vært favorittene da. I tillegg til The Julekalender :p
 
Her ser vi julekongen og Analies jul :D
Husker ikke når julekongen gikk sist, men da hadde i alle fall ikke jenta mi noe glede av den. Tenker at de gamle er bedre egnet for større aldersspenn jeg da...

Julekongen gikk første gang i 2012, da var mine for små (1 og 4 år gamle) og i 2015 (da var mine mer i målgruppen)
Mellomste, som i 2015 var yngst, syntes dengang julekongen var skummel og husker den derfor som skummel, hun var jo i minste laget dengang. Hun vil derfor ha en voksen sammen med seg når hun ser den i år, men den er helt fulltreffer for eldstemann på ti.
Yngste som altså er snart 3 år ser den ikke, hun ser bare jul i skomakergata i år, evt kan jeg prøve å se amalies jul med henne men tror ikke jeg har tid/kapasitet til det.
 
Julekongen gikk første gang i 2012, da var mine for små (1 og 4 år gamle) og i 2015 (da var mine mer i målgruppen)
Mellomste, som i 2015 var yngst, syntes dengang julekongen var skummel og husker den derfor som skummel, hun var jo i minste laget dengang. Hun vil derfor ha en voksen sammen med seg når hun ser den i år, men den er helt fulltreffer for eldstemann på ti.
Yngste som altså er snart 3 år ser den ikke, hun ser bare jul i skomakergata i år, evt kan jeg prøve å se amalies jul med henne men tror ikke jeg har tid/kapasitet til det.

2015 ja, da var mi 5 år og for liten. Syns det er synd at de ekskluderer de minste, trodde Barne-TV var for dem..
 
Vi har helt glemt av julekalender i år. Synd de ikke sender et alternativ for de minste når de sender Julekongen. Eldste blir 3 i januar og for liten for jk.

Snøfall er favoritten, har den på DVD, men er så knotete å få sett på da flere ledninger må skiftes bak TV'n som henger på veggen. Så det blir nok ikke til at vi gidder det.
 
2015 ja, da var mi 5 år og for liten. Syns det er synd at de ekskluderer de minste, trodde Barne-TV var for dem..

Tja Barnetv er jo for unger, og ikke bare de minste. Men det ligger kalender som f. Eks Amalies jul på NRK super så man kan se på pc eller nettbrett eller telefon eller streamer til tv for de som er for liten til julekongen.

Jeg synes jo det ville være dumt om det ikke var noe for de som var over 4-5 år (og min eldste ve 4 første gang han så julekongen og likte den, men var litt liten)
 
Vi har helt glemt av julekalender i år. Synd de ikke sender et alternativ for de minste når de sender Julekongen. Eldste blir 3 i januar og for liten for jk.

Snøfall er favoritten, har den på DVD, men er så knotete å få sett på da flere ledninger må skiftes bak TV'n som henger på veggen. Så det blir nok ikke til at vi gidder det.

Men du kan se eller streame f. Eks Amalies jul fra NRK?
 
Vi tester julekongen i år, eldste på 9 vil se den. Yngste på 6 vil helst ikke, men den står nå på her.

Hun ser på snøfall og jul i svingen da, selv om hun har sett det jevnt gjennom hele året, og fort ser flere episoder samme dag :p

Eldste var 6 år og yngste 3 sist det gikk, da likte de det ikke. Yngste var for liten da syntes vi.

Men Amalies Jul er det mulig yngste hadde likt.

Skomakergata likte de ikke det året vi prøvde det. Var bare klaging :p

Vertshus den gylne hale husker jeg ja, den likte jeg
 
Skulle jeg sett alle julekalenderene jeg egentlig vil følge med på hadde jeg ikke hatt tid til annet :hilarious:
Meeen i år (som i fjor) blir det jul i Skomakergata, og the julekalender. Litt lyst å se blåfjell eller månetoppen- men tiden strekker jo ikke til:rolleyes:
 
Vi har ikke rukket å se noen i år. Men tenker vi bruker helgene til å frese gjennom mange episoder. Skal i alle fall se vertshuset i år..
 
Her ser vi Amalies Jul, selv om vi runda den allerede i November :hilarious: Både jeg og ungene liker den veldig godt :Heartred
 
Mellomste er ikke interessert, og eldste ser julekongen på iPaden før jeg får sukk for meg.


All-time favoritter er Snøfall og Jul i Svingen. <3
 
Her har vi bare en baby i hus, og dermed ingen som minner oss på at det er kalendertv-tid! Har ikke sett på det på årevis. Husker at Amalies jul og Jul i Blåfjell var kjekke serier. Ingen av de nye seriene har jeg kjennskap til...
 
Back
Topp